Зразок роботи
ВСТУП
Ергонімія – це найменш досліджена група лексики, вивчення якої
розпочалося ще наприкінці 60-х – на початку 70-х рр. ХХ ст., але дотепер
відсутнє єдине термінопозначення таких найменувань. За останні роки у
лінгвістиці з’явилася значна кількість праць про найменування фірм,
організацій торгівлі, банків, різноманітних сервісних установ, підприємств і т.д.
Зокрема, варто відзначити таких дослідників, як-от: І. Астаф’єва, О. Белей, А.
Беспалова, З. Бузинова, Ю. Вайрах, Л. Дубровіна, С. Земськова, Г. Зимовець, І.
Ільченко, Р. Козлов, І. Крюкова, Н. Кутуза, А. Мезенко та ін.
Реальність, яка оточує людину, формує її картину світу. Лінгвістичний
аспект картини світу відображено у мовній картині світу. В англомовній
лінгвістичній традиції існує термін лінгвістичний ландшафт, який було введено
в 1997 році. Автори концепції Р. Лендрі та Р. Боурхіс (Landry & Bourhis)
визначають це поняття як «мову дорожніх знаків, рекламних білбордів, назв
вулиць, назв місць, назв крамниць та надписів на державних будівлях, що
становить собою форму лінгвістичного ландшафту певної території, регіону або
агломерації». Досі триває дискусія щодо предмета дослідження лінгвістичного
ландшафту.
Актуальність дослідження зумовлена необхідністю вивчення мови міста
– однієї із маловивчених проблем в українській соціолінгвістиці. У дослідженні
зосередимося на вивченні маловідомого гендерного аспекту в змісті поняття
«мова міста».
Мета курсової роботи полягає у дослідженні гендерних особливостей
мови міста на матеріалі вивісок міста Львова.
Поставлена мета зумовила потребу вирішення таких завдань:
обґрунтувати теоретичні засади дослідження ергонімів у сучасній
ономастиці;
розкрити поняття лінгвістичного ландшафту та охарактеризувати
функцію знаків семіотичного простору міста ;
4
дослідити структурно-семантичні особливості ергонімів міста
Львова;
проаналізувати ознаки реалізації гендерного аспекту у текстах
вивісок крамниць;
Об’єктом дослідження є тексти вивісок крамниць м. Львова.
Предмет дослідження – гендерні особливості вивісок крамниць у
громадському просторі м. Львова.
Матеріалом дослідження послужили вивіски крамниць і закладів міста Львова.
Методи дослідження: описовий, структурний, зокрема аналіз за
безпосередніми складниками, також присутні елементи кількісного аналізу.
Теоретичне значення роботи полягає в розвитку теорії ергоніма в
контексті нового напрямку в соціолінгвістиці – лінгвістичного ландшафту.
Практичне значення дослідження: матеріали і результати роботи можна
використовувати в курсах лекцій і практичних занять з соціолінгвістики,
лексикології та ономастики.
Теоретична база. Праці вітчизняних та зарубіжних дослідників
лінгвістичного ландшафту, а також словники лінгвістичних термінів та понять.
Структура курсової роботи. Робота складається із вступу, 2 розділів,
висновків, списку використаної літератури і додатків.