0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Семантичний і статистичний профілі поняття "Любов" в художньому дискурсі (ID:850953)

Тип роботи: інше
Дисципліна:Філологія
Сторінок: 38
Рік виконання: 2023
Вартість: 300
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП……………………………………………………………………………….3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ВИВЧЕННЯ КОНЦЕПТІВ У ХУДОЖНЬОМУ ДИСУРСІ (КОРПУСНИЙ ПІДХІД)……….6 1.1. Поняття дискурсу та проблеми його лінгвістичного визначення…………..6 1.2. Концепт як об'єкт наукового дослідження: поняття, структура , методи дослідження…………………………………………………………………………10 1.3. Корпусний аналіз концепту як метод дослідження………………………....15 Висновки до розділу 1……………………………………………………………18 РОЗДІЛ 2. СПЕЦИФІКА ВЕРБАЛІЗАЦІЇ ПОНЯТТЯ «ЛЮБОВ» В ХУДОЖНЬОМУ ДИСКУРСІ (КОРПУСНИЙ ПІДХІД) ………………………19 2.1. Кваліфікаційні ознаки поняття «любов» у художньому дискурсі…….19 2.1.1. Радянський період (1920-1990)………………………………………….19 2.1.2. Період Незалежності (1991-2022) ………………………………………..22 2.2. Квантитативні ознаки поняття «любов» у художньому дискурсі……....26 2.2.1. Радянський період (1920-1990)…………………………………………..26 2.2.2. Період Незалежності (1991-2022) ………………………………………..29 Висновки до розділу 2…………………………………………………………….32 ВИСНОВКИ………………………………………………………………………33 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………….36
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Новітні інформаційні технології в останнє десятиліття надали можливість не тільки вивчати мову за традиційними «сховищами» мовних даних, такими, як словники, художні твори, твори класиків, письмові тексти як представницькі вибірки з генеральної сукупності, а й вводити ці дані в комп'ютер та обробляти великі масиви текстів - корпуси текстів . Художній текст являє собою систему мовних засобів, що ¬виражає уявлення автора про світ На основі особистого когнітивного досвіду у свідомості ¬письменника формуються концептуальні структури, що відображають індивідуально ¬- авторське знання про міф, які знаходять своє вираження в текстовому просторі. ¬Аналіз художніх текстів дозволяє виявити особливості концептуальної ¬системи того чи іншого письменника, що є складовою частиною колективного досвіду пізнання світу. Дослідження творів визнаних майстрів слова важливе для вивчення концептосфери рукраїнської мови, в якій зафіксовані результати індивіду ального досвіду пізнання того чи іншого письменника . ЛЮБОВ як один із найбільш значущих, складних і багато представлених у мові феноменів емоційної сфери стала привертати увагу мовознавців відносно недавно. У лінгвістичних дослідженнях, присвячених мовним репрезентаціям цього почуття, як і емоційної сфери в цілому, реалізуються різні підходи. Однак робіт, присвячених концепту «любов» у художніх текстах, порівняно небагато, майже немає досліджень, заснованих на зіставленні цього концепту в творах різних авторів та різних епох на основі сучасних підходів. Це зумовлює актуальність дослідження. Об'єктом нашого дослідження є закладений у мові та в художніх текстах комплекс уявлень про концепт ЛЮБОВ. Предметом розгляду у цій роботі стали засоби експлікації ознак концепту ЛЮБОВ у художніх текстах ХХ-ХХІ ст., представлених у Генеральниому регіонально анотованому корпусі української мови (ГРАК). Метою нашого дослідження є вивчення семантичного та статистичного профілю концепту ЛЮБОВ у радянських та пострадянських художніх текстах. Мета зумовила постановку та вирішення таких завдань: 1) З’ясувати специфіку лінгвістичного визначення поняття «дискурс»; 2) Визначити релевантне для дослідження поняття «концепт», описати його структуру та основні методи дослідження концептів; 3) Виявити специфіку корпусного аналізу як методу вивчення концептів; 4) Описати основні кваліфікаційні ознаки поняття «любов» у радянському та пострадянському українському художньому дискурсі; 5) Проаналізувати квантитативні ознаки кваліфікаційні ознаки поянття «любов» у радянському та пострадянському українському художньому дискурсі. Матеріалом для дослідження послужила картотека, що включає понад 500 прикладів, вилучених методом суцільної вибірки з художніх текстів ХХ-ХХІ ст., представлених у Генеральниому регіонально анотованому корпусі української мови (ГРАК) Методи дослідження. Рішення поставлених у роботі завдань здійснювалось за допомогою застосування традиційних методів лінгвістичного аналізу та методик корпусного аналізу концептів, а саме: 1) описового методу, що включає прийоми спостереження, аналізу та синтезу, зіставлення та порівняння, диференціації, класифікації та узагальнення; 2) використання словникових тлумачень; 3) елементів методу компонентного аналізу з метою виявлення імпліцитного та експліцитного способу репрезентації концепту; 4) методу контекстуального аналізу; 5) квантитативного методу, що застосовується для визначення найбільш продуктивних слововживань у художніх текстах ХХ-ХХІ ст.; Наукова новизна дослідження полягає у тому, що в ньому вперше на словниковому матеріалі , представленого у Генеральниому регіонально анотованому корпусі української мови (ГРАК) відтворено концепт ЛЮБОВ у вигляді великого, багатокомпонентного художнього дискурсу ХХ-ХХІ ст. Теоретична та практична значущість роботи визначається постановкою та вирішенням питання про принципи опису концепту ЛЮБОВ у розрізі корпусного підходу. Запропонований аналіз найменувань, що вербалізують концепт ЛЮБОВ у художніх текстах ХХ-ХХІст., відбиває ті особливості, що є актуальним для вивчення специфіки розвитку образності у мові сучасної художньої літератури. Запронований матеріал можна використовувати у курсах та спецкурсах з прикладної лінгвістики, корпусної лінгвістики. Мови художньої літератури тощо. Структура роботи. Робота складається з вступу, двох розділів, висновків, списку використаної літератури.