Зразок роботи
Бізнес - план є документом, який містить систему ув’язаних в часі та просторі та узгоджених з метою і ресурсами заходів і дій, спрямованих на отримання прибутку, внаслідок реалізації підприємницького проекту. Це результат планування, зафіксований у стислій та зрозумілій формі документа. Він виступає інструментом досягнення мети, що включає всі основні напрями діяльності підприємства.
Мета розробки бізнес - плану полягає у формуванні концепції розвитку підприємства (чи реалізації ним підприємницького проекту), яка забезпечує аналіз, оцінку, позиціонування, контроль та регулювання діяльності в умовах невизначеності і динамічності зовнішнього та внутрішнього середовища.
Інформаційну базу бізнес - планування можна умовно розділити на дві групи даних: внутрішні (які можна одержати безпосередньо на підприємстві – фінансова та статистична звітність, інформація управлінського обліку) та зовнішні (одержання яких передбачається із зовнішнього середовища функціонування підприємства – статистичні бюлетені, маркетингові дослідження ринку, нормативно - правові параметри, ін.).
Зміст, структура та обсяг бізнес-плану залежать від:
- аудиторії, для якої розробляється план;
- сфери діяльності, виду продукту і розміру майбутнього бізнесу;
- наявності конкурентів і перспектив розвитку підприємства тощо.
Даним бізнес – планом пропонується створення кондитерської «Vanilla». Дане підприємство буде створене в м.Київ і розташоване на вул.Никольсько – Слобідська, б.5.
Створення магазину безпосередньо при виробництві дає змогу покупцям не тільки купувати завжди свіжу продукцію, але й робити це по більш вигідній ціні, оскільки при цьому оминаються всі проміжні ланки між етапом виробництва і етапом реалізації кінцевому споживачу. Кондитерську з магазином буде розміщено в приміщенні загальною площею 80 кв.м.
Основними продуктами, які буде виробляти кондитерська є торти та тістечка, виготовлені з бісквітного, пісочного, листкового, заварного тіста з різноманітними видами кремів (білковими, масляними, заварними). В подальшому асортимент продукції може бути розширений за рахунок булок, пиріжків з врахуванням потреб споживачів. Крім того, кондитерська буде надавати послуги по виготовленню святкових тортів на замовлення.
Отже, в асортименті випускаємої продукції будуть: торти: бісквітні (шоколадний, «казка», горіховий); пісочні (з цукатами і горіхами); листкові (з заварним кремом); тістечка: бісквітні (з масляним кремом і помадкою); пісочні (желейні з цукатами і фруктовою начинкою); листкові (з сливочко – сметанним кремом); заварні (еклери).
Асортимент може бути розширений шляхом комбінування різних видів тіста з різними кремами, а також виготовленням вагових десертних виробів, кексів, рулетів тощо. В середньому маса тістечок складе від 55 до 100 г. Торти будуть випускатись стандартною масою від 500 г до 2 кг і більше. Тривалість зберігання продукції складатиме 72 години.
При розрахунку програми виробництва приймається, що в місяць буде виготовлятись тортів близько 507 кг та тістечок 233 кг. В грудні і березні (у зв’язку із святами) буде виготовлятись 820 кг тортів і 388 кг тістечок.
Цільовою групою плануємої кондитерської будуть жителі прилеглого району. При 8-годинному робочому дні і шестиденному робочому тижні планується виготовлення 6727 кг тортів та 3137 кг тістечок на рік, починаючи з 2017 року.
Виходячи з мінімальної економічної ефективності проекту запланована виручка кондитерської складе близько 780 тис.грн. на рік.
Фінансування проекту планується здійснити як за рахунок власних засобів підприємства (вливання статутного капіталу від власника), так і за рахунок залученого капіталу. Власні засоби складатимуть 100 тис.грн. (23,8%), залучені у вигляді довгострокового кредиту – 320 тис.грн. (76,2%).
Перелік табличного і графічного матеріалу:
Рис. 1.1 Можливості бізнес-плану
Таблиця 2.1 Аналіз ринку кондитерських виробів
Таблиця 2.2 Складання рекламного бюджету
Таблиця 2.3 Запланований об’єм виробництва продукції по рокам проекту, кг
Таблиця 2.4 Програма виробництва тортів і тістечок в натуральному виразі в 2017 – 2018 рр., кг
Таблиця 2.5 Запланований об’єм виробництва продукції по рокам проекту, тис.грн.
Таблиця 2.7 Заплановані ціни на продукцію кондитерської
Таблиця 2.6 Програма виробництва і реалізації тортів і тістечок в грошовому виразі в 2017 – 2018 рр., тис.грн.
Таблиця 2.8 Обладнання і інвентар, необхідний для початку роботи кондитерського виробництва
Таблиця 2.9 Необхідний персонал і місячні оклади, тис.грн.
Таблиця 2.10 Обсяг передвиробничих витрат, тис.грн.
Таблиця 3.1 Матеріальні витрати та прирівняні до них витрати по роках проекту, тис.грн.
Таблиця 3.2 Виплати по кредиту, тис.грн.
Таблиця 3.3 Розрахунок Cash – flow по рокам проекту, тис.грн.
Таблиця 3.4 Розрахунок прибутку від реалізації проекту, тис.грн.
Таблиця 3.5 Розрахунок показників ефективності за проектом, тис.грн.
Таблиця 3.6 Оцінка беззбитковості проекту, тис.грн.
Таблиця 3.7 Загальний план ризиків проекту
Додаток Б Рецептура та вартість виготовлення тіста на 10 кг
Додаток В Рецептура та вартість виготовлення крему на 10 кг
Додаток Г Рецептура та вартість напівфабрикатів на 10 кг
Додаток Д Розрахунок вартості 1 кг. торту та 100 гр. тістечка по різним рецептам