Зразок роботи
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ АУКЦІОННОЇ ТОРГІВЛІ
Дослідження сутності торгівлі аукціонного типу варто розпочати з визначення та аналізу низки основних понять, що пов’язані з торгами аукціонного типу, до слід віднести: «об’єкт торгів», «продавець», «учасники аукціону», «правила аукціонної торгівлі», «аукціон», «переможець аукціонних торгів», «ціна реалізації» та безпосередньо «реалізація об’єкту торгів». При цьому, існує специфічна термінологія, яка властива лише аукціонним торгам і з якою є змога ознайомитися в різних джерелах.
Рис. 1.1 – Понятійний апарат торгівлі аукціонного типуАналіз особливостей аукціону варто розпочати з поняття об’єкт торгів. Об’єкт торгів – являє собою будь-який об’єкт матеріального або нематеріального характеру, який носій пропозиції має намір реалізувати шляхом його продажу на аукціонних торгах. Таким чином, у науковій літературі до об’єкту торгів відносять не тільки власне товари, а й роботи, послуги, активи, цінні папери, права власності, права на видобуток корисних копалин, авторські права, ліцензії, контракти на постачання та виконання робіт і т.д. Важливість характеристик об’єкту торгів для успіху аукціону важко переоцінити. Об’єкт торгів не тільки впливає на вибір конкретного механізму реалізації товару, а й на ступінь конкуренції серед покупців за право придбати його. Деякі механізми реалізації, які, виходячи з характеристик об’єкту торгів, сторонніми спостерігачами не вважаються аукціонами (наприклад, тендери на виконання будівельно-конструкторських робіт), насправді, з економічної точки зору, нічим від звичайних аукціонів не відрізняються.
РОЗДІЛ 2. СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОЇ АУКЦІОННОЇ ТОРГІВЛІ
В умовах глобалізації світових економічних процесів відбувається розширення торговельних зв’язків між різними країнами з використанням інструменту міжнародного аукціону, який дає можливість будь-якій країні отримати роль продавця або ж покупця певного товару. Основною ідеєю проведення аукціонів є продаж товару без використання фіксованих цін. Тому аукціонна торгівля як різновид ринкової торгівлі є інструментом, що дає можливість продавцю товару, який прагне одержати максимальний прибуток, вдало для себе використати конкуренцію між декількома покупцями, що претендують на купівлю конкретного товару. В наш час центрами міжнародної аукціонної торгівлі все більше стають країни третього світу, багаті на природні ресурси, які уречевлюються у виробленні та подальшому продажі конкретних товарів. Втім роль всесвітньо відомих аукціонних середовищ Західної Європи та Північної Америки не нівелюється, а скоріше профорієнтується на більш вигідні аукціонні торги.
Міжнародний аукціон – це спеціально організовані, періодично діючі в певних місцях ринки, на яких шляхом публічних торгів у завчасно обумовлені терміни та в спеціально визначеному місці проводиться продаж раніше оглянутих товарів, які переходять у власність покупця, який запропонував найвищу (в окремих випадках достатню для продавця) ціну [4, c. 207].
Саме аукціонна торгівля стала початком до поглиблення торговельних зв’язків та процесів не лише всередині країни, а й на міжнародній арені. Історично перші відомості про проведення аукціонів у сучасному розумінні датуються ще XVIII – XIX ст. у Великобританії, що безпосередньо пов’язано із географічними відкриттями американського континенту та «шляху» в Індію. Інші дослідники стверджують, що прототипом для проведення аукціонів стала так би мовити технологія работоргівлі на невільничих ринках, втім з часом об’єктом торгівлі замість людини-раба поступово ставав певний товар. Це пояснює і дотепер збережену практику обов’язкового представлення лоту – частини партії товару (якщо це масовий лот), або ж одиничного товару перед покупцем, що зацікавлений у його купівлі