Розробка системи фіксації та підрахунку фізичних рухомих одиниць (для СЦБ) (ID:294996)
Зміст
Вступ
1 Аналіз досвіду експлуатації відомих систем фіксації і підрахунку
фізичних рухомих одиниць
1.1 Аналіз систем контролю стану колійних ділянок з неперервним колійним датчиком
1.2 Аналіз точкових колійних датчиків
1.3 Аналіз систем рахунку осей рухомого складу
1.4 Схеми фіксації рухомих одиниць
1.5 Вибір типу системи рахунку осей для проектування і її загальна структура
1.6 Висновки по розділу
2 Розробка структурної схеми системи
2.1 Логічні основи фіксації та підрахунку фізичних рухомих одиниць
2.2 Висновки по розділу
3 Розробка апаратного забезпечення системи
3.1 Обґрунтування вибору елементної бази для побудови системи
3.2 Розробка електричної принципової схеми пристрою логічної
обробки сигналів
3.3 Висновки по розділу
4 Розробка фрагменту програми функціонування пристрою логічної обробки сигналів
4.1 Розробка алгоритмів функціонування пристрою логічної обробки сигналів
4.2 Розробка тексту програми пристрою логічної обробки сигналів
4.3 Охорона праці та безпека в надзвичайних ситуаціях
4.4 Висновки по розділу
5 Техніко-економічна ефективність впровадження системи
підрахунку та фіксації фізичних рухомих одиниць
5.1 Доцільність впровадження нової техніки на залізничному
транспорті
5.2 Ефективність заходів, спрямованих на прискорення прогресу
5.3 Висновки по розділу
Висновок
Список використаних джерел
Додаток А Лістинг програмного коду пристрою логічної обробки
сигналів
Зразок роботи
Пристрої сигналізації, централізації та блокування протягом усього часу свого існування призначалися для забезпечення безперебійного та безпечного процесу перевезень на залізницях та метрополітенах. Від надійності їхньої роботи залежить своєчасність і швидкість доставки вантажів і пасажирів на станції призначення, і як наслідок, і конкурентоспроможність залізничних перевезень.
Досягнення високої конкурентоспроможності залізничного транспорту та збереження необхідного положення на транспортному ринку неможливо без
застосування сучасних систем надійного контролю вільності ділянок залізничної колії на станції, зокрема із застосуванням мікроелектронних засобів.
Глобальні процеси економічного розвитку країн Європи, розширення маршрутів мережі транснаціональних перевезень вимагають модернізації систем керування і контролю та впровадження сучасних мікроелектронних технічних засобів на залізницях та метрополітенах України.
Релейні системи залізничної автоматики та телемеханіки, які експлуатуються в теперішній час, не відповідають сучасним економічним вимогам і не здатні забезпечити достатню ефективність перевезень у найближчій перспективі. Більша частина систем СЦБ побудована в 60-70 х роках й вони застаріли не тільки фізично, але й морально. Нормативні строки експлуатації таких систем давно минули або скінчаються в найближчі 10-15 років. Проте мікроелектронні комплекси систем керування та регулювання рухом поїздів, у порівнянні з релейними комплексами пристроїв, мають у своєму складі значну кількість принципово нових мікроелектронних елементів. Ці елементи є функціонально менш безпечними ніж електромагнітні реле першого класу надійності, на базі яких побудована концепція забезпечення функційної безпечності систем залізничної автоматики. Мікроелектронні елементи є елементами з симетричним відмовами, при виникненні яких вони не тільки розмикають, але й замикають електричні кола, що може призвести до несанкціонованого увімкнення відповідальних виконавчих пристроїв, одержання недостовірної інформації та порушення функцій з забезпечення безпеки руху поїздів. Крім того електромагнітна обстановка на об’єктах експлуатації систем залізничної автоматики характеризується високою інтенсивністю виникнення електромагнітних завад, значною їх амплітудою та широким діапазоном спектра. Використання в технічних засобах залізничної автоматики мікроелектронних елементів, які мають малу порогову енергію переключення та пошкодження, призводить до того, що вони стають чутливими до небезпечного впливу різних видів завад, які раніше не враховувалися при створенні та експлуатації релейних систем. Впровадження на залізничному транспорті сучасних мікропроцесорних систем залізничної автоматики, зокрема електричної централізації, вимагає системного підходу, спрямованого на забезпечення та доказ функційної безпечності відповідних технічних засобів. Це обумовлює проведення цілого комплексу робіт з дослідження безпечності функціонування відповідного засобу залізничної автоматики, спрямованого не тільки на визначення його функційної безпечності в усіх можливих режимах роботи, в тому числі і впливі дестабілізуючих чинників, зокрема електромагнітних завад, а й визначення необхідних показників безвідмовності. Ця вимога обумовлена тим, що в ряді випадків небезпечні відмови є наслідком виникнення захисних відмов і, у випадку недостатньої безвідмовності, будуть створені передумови для недопустимого зниження безпеки руху поїздів (наприклад, для недостовірного висновку про хибну зайнятість дійсно зайнятої ділянки колії). Саме тому безпечність функціонування технічних засобів залізничної автоматики охоплює не тільки поняття власне функційної безпечності, але й в деякому сенсі і поняття безвідмовності.
В рамках даного дипломного проекту здійснена розробка підсистеми фіксації та підрахунку фізичних рухомих одиниць, що інтегрована із мікропроцесорною централізацією стрілок та сигналів станції, а також виконано розроблення алгоритмів, програм та апаратного забезпечення цієї системи.
Інші роботи з даної категорії: