Зміст
Для виконання навчального завдання наведені умовні дані підприємства "Промінь" за вересень звітного року. Підприємство відноситься до сфери роздрібної торгівлі.
Методичні вказівки до написання контрольної роботи
Користуючись даними, наведеними в Таблиці 2 додатку 2, зробити записи в журналі обліку господарських операцій за місяць. По кожній операції необхідно визначити кореспонденцію рахунків, а цифри за операціями 8 та 9 самостійно розрахувати, виходячи з встановлених даних за відповідним варіантом і поставити у розрахунку з операціях, починаючи з операції 19.
Заповнити фінансову звітність підприємства Промінь”:
- "Баланс" (Звіт про фінансовий стан) (форма 1),
- "Звіт про фінансові результати" (Звіт про сукупний дохід) (форма 2),
Завдання
з дисципліни “Фінансова звітність”
Дано:
2. Господарські операції підприємства “Промінь” за 2ХХХ р., табл. 2.
Таблиця 2.
Господарські операції підприємства “Промінь”, здійснені протягом 2ХХХ р.
Номер опера-ції Зміст господарської операції
1 2
1 Придбано принтер Deskjet 610С вартістю
595 грн.
ПДВ 119 грн.
2 Отримано від учасників у погашення заборгованості за внесками до статутного капіталу:
ксерокс Canon - 1000,00 грн.
комп`ютер Funai - 1500,00 грн.
3 Введено в експлуатацію об`єкти основних засобів:
принтер Deskjet 610С - 595 грн.
ксерокс Canon - 1000,00 грн.
комп`ютер Funai - 1500,00 грн.
Разом 3095,00 грн.
4 Внесено учасниками в оплату
за 1000 простих акцій
Вартість однієї акції:
номінальна ціна - 1,00 грн.
продажна ціна - 1,20 грн.
5 Нараховано амортизацію основних засобів:
торгівельного обладнання 500,00 грн.
об`єктів загальногосподарського призначення 3800,00 грн.
Разом 4300,00 грн.
6 Передано в експлуатацію МШП загальногосподарського призначення, строк корисного використання яких не перевищує 12 місяців, вартістю 185,00 грн.
7 Оприбутковано товари, що надійшли від постачальника за купівельними цінами,
вартістю 100000,00 грн.
ПДВ 20000,00 грн.
Товарна надбавка підприємства,
включаючи ПДВ 56000,00 грн.
8 У касу банку здано виторг від реалізації товарів у сумі 156000,00 грн.
ПДВ 26000,00 грн.
9 Списано продажну вартість реалізованих товарів 93600 грн.
(операція 8)
156000*0,6= 93600
10 Нараховано заробітну плату працівникам підприємства:
продавцям 4000,00 грн.
адміністрації 3000,00 грн.
Разом 7000,00 грн.
11 Проведено нарахування на заробітну плату ЄСВ за ставкою 38% (з 01.01.2016. ставка податку становить 22%)
продавцям
4000*0,22= 880
адміністрації
3000*0,22=660
12 Проведено утримання із заробітної плати ЄСВ за ставкою 3,6%
З 01.01.2016 року утримання ЄСВ із заробітної плати відмінені.
Нараховуємо військовий збір 1,5%
(4000+3000)*1,5/100 = 105
Нараховуємо ПДФО (з 01.01.2016 року ставка – 18%)
(4000+3000)*0,18= 1260
13 З поточного рахунку підприємства:
- надійшло в касу підприємства - 9000,00 грн.
Перераховано з поточного рахунку підприємства:
- за розрахунково-касове обслуговування банку - 180,00 грн.
- за рекламу на радіо - 350,00 грн.
- визнано економічні санкції - 550,00 грн.
- заборгованість постачальникам - 122000,00 грн.
- заборгованість різним кредиторам за надані послуги - 10000,00 грн.
- заборгованість перед бюджетом - 11000,00 грн.
- в т.ч. за податком на прибуток -
3600,00 грн.
14 Нараховано різним кредиторам за надані комунальні послуги, послуги зв`язку, з охорони тощо - 6150,00 грн.
у т.ч. ПДВ - 1025,00 грн.
15 З каси підприємства виплачено:
заробітну плату працівникам - 8440,00 грн.
аванси на службові відрядження 450,00 грн.
16 Нараховано податки, збори і обов`язкові платежі підприємства (відносяться на витрати) - 2200,00 грн.
17 Списано витрати на відрядження працівників підприємства:
продавців - 185,00 грн.
адміністрації - 300,00 грн.
18 Відповідно до складеного розрахунку списано торгову націнку, що відноситься до реалізованих товарів методом “червоного сторно” 60000,00 грн.
19 Списано на результати від основної діяльності підприємства:
дохід від реалізації товарів
(сума виручки за мінусом ПДВ)
156000 – 26000= 130000
витрати, згруповані за функціями
(закриття рахунків класу 9)
- собівартість реалізованих товарів
93600
- адміністративні витрати
3800+185+3000+660+180+350+5125+2200+ 300= 15800
- витрати на збут
500+4000+880+185=5565
- інші операційні витрати
550
витрати, згруповані за економічними елементами (закриття рахунків класу 8)
- матеріальні витрати
- витрати на оплату праці
- відрахування на соціальні заходи
- амортизація
- інші операційні витрати
20 Нараховано податок на прибуток підприємства
130000-93600-15800-5565-550 = 14485
14485*18/100 (актуальна ставка податку на прибуток – 18%) = 2607,3
21 Списано на результати від основної діяльності підприємства витрати з нарахування податку на прибутку
22 Відображення чистого прибутку звітного періоду
14485-2607,3=11877,7
23 Нараховано дивіденди власникам підприємства
11877,7*0,1= 1187,77
24 Здійснено відрахування до резервного капіталу підприємства (5 % від суми чистого прибутку)
11877,7*0,05= 593,89
25 Списано прибуток, використаний у звітному періоді
1187,77+593,89= 1781,66
3. Дані про сальдо окремих рахунків станом на 1.01.2ХХХ р., див. табл. 3
Таблиця 3
Відомості про сальдо за рахунками
№ субрахунку (рахунку) Сума, грн. Тип сальдо № субрахунку
(рахунку) Сума, грн. Тип сальдо
103 60000,00 Д-т 421 4500,00 К-т
104 2000,00 Д-т 43 2600,00 К-т
131 28500,00 К-т 441 9400,00 К-т
22 900,00 Д-т 46 5800,00 Д-т
282 94000,00 Д-т 631 25300,00 К-т
285 44000,00 К-т 641/ПДВ 1700,00 К-т
301 300,00 Д-т 651 800,00 К-т
311 6000,00 Д-т 661 3500,00 К-т
40 40000,00 К-т 685 8700,00 К-т
За іншими рахунками та субрахунками сальдо = 0