Зміст
Вступ
1. Організація проведення аудиту
2. Аналіз нормативно-правової бази та спеціальної літератури з теми дослідження.
3. Методика аудиту розрахунків підприємства з оплати праці
4. Узагальнення результатів аудиторської перевірки
Висновки
Список використаних джерел
Додатки
Висновки
Обліково-аналітична категорія «розрахунки з оплати праці» відображає зобов’язання роботодавця здійснити оплату, надати винагороду за найману працю згідно з відповідними правовідносинами та з урахуванням норм чинного податкового, соціального й пенсійного законодавства і включає розрахунки із заробітної плати за трудовим договором, розрахунки щодо винагороди за цивільно-правовими договорами та авторських гонорарів.
Аудит питань праці та її оплати як елемент виявлення резервів підвищення ефективності і прибутковості підприємства є одним із найбільш діючих факторів економічної політики підприємства, що особливо наочно проглядається в умовах трансформації економіки. Чисто методично аудит містить у собі як мікроекономічні, так і макроекономічні питання організації праці і її оплати, охоплює практично всі елементи трудових відносин. Систематичне проведення аудиторських перевірок дає можливість правильно оцінити стан і розвиток трудових відносин на підприємстві.
Зважаючи на сучасний стан розвитку соціально-економічних відносин з оплати праці в Україні, доцільно запровадити обов’язкове виділення таких перевірок окремим завданням з аудиту спеціального призначення у рамках загального аудиту фінансової звітності.
Мета аудиту виплат працівникам полягає у висловленні аудитором думки про те, чи дійсно інформація про розрахунки з оплати праці та інших виплат працівникам, що відображена у фінансовій звітності, обліку та первинних документах в усіх суттєвих аспектах підготовлена відповідно до норм чинного законодавства й визначеної концептуальної основи бухгалтерського обліку. Завдання аудиту виплат працівникам мають бути доповнені оцінкою та інтерпретацією положень внутрішніх регламентів щодо організації системи оплати і стимулювання праці, перевіркою й оцінкою системи внутрішнього контролю за дотриманням норм законодавства та внутрішніх регламентів щодо порядку й обліку розрахун¬ків з виплат працівникам, оцінкою ефективності і соціальної направленості напрямів політики управління витратами на виплати працівникам.
Вирішення проблеми якісного виконання аудиту розрахунків з оплати праці на підприємствах пов’язано з удосконаленням організаційно-методичних аспектів перевірки, таких як відбір прийнятних контрольних, оціночних та аналітичних процедур, детальне описання порядку їх проведення, стандартизація робочих документів аудитора.
Узагальнюючи дані дослідження можна зробити висновок, що аудит розрахунків з оплати праці можна:
1) покращити, розробивши внутрішні стандарти аудиторської фірми з метою пониження ризику та підвищення якості аудиторської перевірки;
2) удосконалити методику документального оформлення перевірок;
3) здійснювати контроль над роботою аудиторів з боку керівників аудиторських фірм;
4) запровадити страхування відповідальності аудитора;
5) забезпечення системи якості аудиторських послуг і робіт;
6) розробити внутрішні стандарти аудиторської фірми стосовно організації планування та проведення перевірки. При цьому обов’язково мають враховуватись специфіка діяльності підприємства та реальні обсяги і терміни перевірки;
7) необхідність розробки на основі МСА національних стандартів аудиту із широким використанням передового зарубіжного досвіду, з урахуванням діючої практики аудиту оплати праці в Україні.
Багато положень Міжнародних стандартів аудиту базується на малові¬домих у нас реаліях (поняттях, категоріях), тому деякі розділи україн¬ських нормативів більш детальні і доводиться використати зрозуміліші для нас аналогії. У нашій країні немає нормативних документів, які б регламентували вимоги щодо системи внутрішнього контролю розрахунків з оплати праці організації;
8) підвищення рівня професійної компетентності аудиторів;
9) розвиток правового поля аудиту розрахунків з оплати праці;
10) забезпечення реальної професійної незалежності аудитора.