Зміст
Вступ
РОЗДІЛ 1. Теоретичні аспекти організації кредитної роботи в банківській установі
1.1. Організація кредитної роботи в банку
1.2. Принципи та етапи кредитування
1.3. Формування та аналіз кредитного портфеля і створення резервів за кредитними операціями
РОЗДІЛ 2. Аналіз кредитної роботи Черкаського обласного управління ВАТ"Державний ощадний банк України”
2.1. Загальна характеристика Черкаського обласного управління ВАТ "Державний ощадний банк України”
2.2. Кредитна політика ВАТ”Ощадбанк”
2.3. Аналіз кредитної роботи Черкаського обласного управління ВАТ “Ощадбанк”
РОЗДІЛ 3. Пропозиції вдосконалення кредитної роботи в установах банків
3.1. Проблеми управління банківським кредитним портфелем
3.2. Шляхи підвищення ефективності кредитної діяльності Черкаського обласного управління ВАТ "Державний ощадний банк України”
Висновки
Список використаних джерел
Підводячи підсумки, зазначимо, що у періоді становлення ринкових засад організації економічних відносин, що супроводжується підвищеним рівнем ризику підприємницької діяльності, ефективне функціонування комерційних банків, основою якого є кредитування господарюючих суб’єктів, значною мірою залежить від оптимальної організації кредитної роботи в банківських установах.
Одним з найважливіших напрямків діяльності банку повинна бути оцінка ефективності кредитної роботи, її постійний аналіз та пошук шляхів її вдосконалення. Правильно організована кредитна робота має сприяти збалансуванню інтересів банку та позичальника, налагодженню дієвого контролю за якістю кредитних вкладень банку.
Реалізація мети та завдань поставлених в роботі досягнута проведеним описом кредитної роботи в банківських установах, здійснений аналіз роботи банків по кредитуванню клієнтів в цілому по банківській системі України та аналізуванням кредитної роботи Черкаського обласного управління ВАТ”Ощадбанк” в 2004 році, встановленням, за рахунок впливу яких факторів було досягнуто значних успіхів у кредитній діяльності цього банку. Було проаналізовано кредитну роботу Черкаського обласного управління ВАТ”Ощадбанк” по показниках, котрі оцінюють ефективність кредитної діяльності а відтак і структуру кредитного портфеля в плані її оптимальності.
Охарактеризована кредитна політика ВАТ”Ощадбанк” як приклад чіткої та розумної організації кредитної роботи.
В роботі показана залежність між організацією кредитної роботи і її аналізом та надійністю, стабільністю і прибутковістю банків.
В роботі наведені рекомендації щодо вдосконалення кредитної роботи, полегшення праці фахівців кредитного відділу. Пропозиції надавались на основі вивчення кредитної роботи в установах ВАТ”Ощадбанк”, в яких кредитна діяльність має чітку організацію:
1) детальна розробка власного порядку кредитної роботи;
2) розробка спеціальної анкети, яка б вміщувала дані про клієнта, який бажає отримати кредит;
3) питання про відмову клієнту чи про подальшу співпрацю з ним повинно вирішуватись не самим фахівцем кредитного відділу, так як його рішення може бути упередженим, а керівником кредитного відділу та керуючим банку на основі висновків фахівця,який безпосередньо працював з цим клієнтом;
4) пропонується розробити більш досконалу систему оцінки кредитоспоможності потенційних позичальників;
5) відвідання клієнта на місці до моменту видачі кредиту з метою більш об’єктивної оцінки його становища;
6) мінімізація строків проведення аналізу кредитного проекту;
7)видача кредиту лише з позичкового рахунку для полегшення роботи з спостереження за цільовим використанням кредиту;
8) ведення по кожному клієнту спеціальної картки супроводження кредитного проекту;
9) розробка плану роботи по кожному кредиту;
10) планування та проведення перевірок позичальника на місцях в межах встановлених термінів;
11) необхідний щоквартальний детальний аналіз платоспроможності клієнта;
12) за 10-12 днів до настання строків погашення кредиту повинні вивчатись можливості позичальника вчасно погасити борг;
13) розробити схему іпотечного кредитування з використанням заставних.
Постановка кредитної роботи та її аналіз в ВАТ”Ощадбанк” дозволяє давати реальну та всебічну оцінку результатам діяльності банку, виявляти сильні та слабкі сторони, визначати конкретні шляхи вирішення проблем, що виникають в ході кредитного процесу, вчасно виявляти ризики та правильно їх оцінювати.
Введення в роботу запропонованих заходів буде сприяти підвищенню ефективності кредитної роботи, допоможе підтримувати на високому рівні якість кредитного портфеля.