0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Звіт з практики. Банківська система, ПУМБ, ПРИВАТбанк (ID:520874)

Тип роботи: звіт з практики
Сторінок: 41
Рік виконання: 2021
Вартість: 400
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 3 1. Загальна характеристика банківської системи України 4 2. Положення та структура банку – бази практики 13 3. Ознайомлення із діяльністю адміністративного апарату бази практики 15 4. Завдання та функції бази практики, місця розташування підрозділів, завдання функції структурних підрозділів 16 5. Ознайомлення з кадровим потенціалом бази практики: штатна чисельність, розстановка кадрів по підрозділах 23 6. Основні показники роботи бази практики 25 7. Проходження модулю онлайн-практики Приватбанку: опис структурних частин та практичних завдань 26 ВИСНОВКИ 35 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 36 ДОДАТКИ 38
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
1. Загальна характеристика банківської системи України Сучасна банківська система України є дворівневою. Національний банк України є центральним банком, який проводить єдину державну грошово-кредитну політику з метою забезпечення стабільності національної грошової одиниці, а саме: є емісійним центром, встановлює офіційний курс гривні до інших валют, здійснює банківське регулювання тощо. Проте в механізмі функціонування кредитної системи величезну роль відіграють комерційні банки. Вони акумулюють основну частку кредитних ресурсів, надають клієнтам повний комплекс фінансового обслуговування, включаючи видачу позик, прийом депозитів, розрахунки, купівлю-продаж і зберігання цінних паперів, іноземної валюти тощо [7, 98–102.]. Банківська система України протягом останніх років зазнала значних змін. Зміни насамперед зумовлені фінансовою кризою, яка показала нездатність банківської системи подолати несприятливі явища в економіці. Підвищення курсу іноземних валют привело до недовіри людей до банків: вони намагаються якомога швидше забрати свої депозити та оминути можливість взяття кредитів. Більшість громадян готові тримати свої заощадження вдома, а не розміщувати їх на депозитних та поточних рахунках комерційних банків. Сучасна системна криза в Україні, різке погіршення економічних, соціально-політичних умов розвитку створюють безпрецедентні загрози для функціонування банківської системи. Головними проблемами банків стало згортання кредитування, скорочення власного капіталу та збитковість діяльності. Саме це зумовило значне скорочення кількості комерційних банків в Україні (рис. 1.1). Основні показники діяльності банківської системи України за 2006–2020 рр. наведено в додатку А. Рисунок 1.1 – Кількість діючих банків в Україні Джерело: складено авторами за даними 10] Найважливішою з причин таких суттєвих змін в банківському секторі, а саме в скороченні кількості банківських установ, є непрозорість діяльності великої кількості банків та їх приналежність до олігархічних кланів. Різке скорочення кількості комерційних банків, що відбувалося починаючи з 2014 р., стало результатом кардинальної трансформації засад і механізмів роботи всієї вітчизняної банківської системи, подолання її застарілих хвороб. Зокрема, до 2014 р. НБУ навіть не володів повною інформацією про всіх кінцевих бенефіціарів комерційних банків-резидентів України. Саме маловідомі комерційні банки без певного рейтингу займалися відмиванням коштів та переведенням їх в офшорні зони, обслуговуванням вузького кола власних клієнтів без урахування реальних потреб економіки. Вагомим рішенням влади було також закриття російських банків, діяльність яких була спрямована насамперед на відмивання коштів Російській Федерації. Окрім скорочення кількості банків, розпочався процес скорочення кількості відділень наявних банків. Так, станом на початок 2019 року в Україні з 1 квітня 2018 року по 1 січня 2019 року відбулося скорочення кількості банківських відділень з 9440 до 8509 од. Про це свідчать статистичні дані Національного банку України. Уточняється, що за цей період закрилося 497 відділень АТ «Ощадбанк», 194 відділень АТ КБ «ПриватБанк» та 176 відділень (111 з яких закрилися в 4 кварталі 2018 року) АТ «Укрсоцбанк». Найширшу регіональну мережу станом на початок 2019 року в Україні мають АТ «Ощадбанк» у кількості 2630 відділень, АТ КБ «ПриватБанк» – 2021 відділень та «Райффайзен Банк Аваль» із кількістю 503 відділення [16]. Станом на 01.01.2021 зареєстрованих відокремлених підрозділів українських банків на території України (зокрема філій та представництв) - 8 098. Діючих відділень українських банків на території України 7 057. До початку 2012 року продовжувала збільшуватися кількість зареєстрованих банків з іноземним капіталом. Максимальна питома вага іноземного капіталу у статутному капіталі вітчизняної банківської системи була на кінець 2011 року – 41,9%, що відбулося внаслідок входження іноземних банків на український ринок банківських послуг, та на кінець 2016 р. – 48,8%, що стало результатом погіршення показників капіталізації банківської системи. Вітчизняні науковці по-різному оцінюють нарощення частки іноземного капіталу у БСУ, обґрунтовуючи як позитивні, так і негативні особливості такого явища. До позитивних моментів належать [6]: впровадження передових методів ведення банківської діяльності; підвищення якості системи управління банківськими ризиками; зростання обсягу банківських ресурсів і посилення стабільності їхніх джерел; розширення спектру банківських продуктів, комплексний підхід до обслуговування різних клієнтів; запровадження міжнародного досвіду фінансового оздоровлення, реорганізації та реструктуризації банків, що набуває дуже важливого значення в умовах фінансової кризи. Оскільки Україна вдосконалює власну політичну, фінансову та соціальну діяльність до європейського рівня, то це також пояснює сучасну ситуацію, адже за кордоном скорочення кількості банківських відділень це вже є світовою тенденцією. Також із вдосконаленням онлайн-банкінгу скорочується кількість звичайних клієнтів у відділеннях, адже частина їх почала користуватися послугами інтернет-банкінгу. Це також вплинуло на сучасні тенденції в банківському секторі. Негативними наслідками таких змін є скорочення робочих місць, так, за даними НБУ, з 2015 року по кінець 2018 року кількість працівників банківської сфери скоротилася на 121,5 тис. осіб – до 133,1 тис. співробітників [12]. Дана чисельність співробітників протрималась трохи більше року, а потім поступово зменшилась до 128 тис. осіб (рис. 1.2). ........................ 2. Положення та структура банку – бази практики Перший Український Міжнародний Банк – це великий і надійний приватний банк, який вже 30 років працює на українському фінансовому ринку, надає клієнтам якісні банківські послуги та постійно удосконалює сервіс. ПУМБ входить у десятку найбільших банків України за ключовими фінансовими показниками. ПУМБ є універсальним банком, діяльність якого зосереджена на комерційних, роздрібних та інвестиційно-банківських операціях. ПУМБ прагне стати банком першого вибору, як для приватних осіб, так і для корпоративних клієнтів: фінансовим радником і помічником, який розуміє потреби і завдання клієнтів, передбачає їх очікування, пропонує ефективні рішення. Домінуючим контрольним пакетом акцій АТ «ПУМБ» володіє інвестиційна компанія SCM Holdings Limited Company. 100% акцій компанії SCM Holdings Limited належать єдиному акціонеру – Р.Л. Ахметову. У 2020 році ПУМБ традиційно увійшов до 10-ки кращих рейтингу «50 провідних банків України» за версією інформагентства Financial Club. Голова правління ПУМБ увійшов до трійки найсильніших банкірів номінації «Кращий топ-менеджер». А заступник Голови Правління ПУМБ з роздрібного бізнесу вже другий рік поспіль визнаний кращим роздрібним банкіром. ПУМБ визнали «Кращим банком-антивірусом» у рейтингу журналу «Бізнес» за кращі комплексні рішення на підтримку малого та середнього бізнесу в умовах карантину. Також банк увійшов до ТОП-3 номінації «Опора МСБ – лідер інвестиційного кредитування». ............................ 3. Ознайомлення із діяльністю адміністративного апарату бази практики У ПУМБ діє ефективна система корпоративного управління, яка відповідає всім вимогам українського законодавства, а також найкращим міжнародним стандартам і практикам. Діюча модель корпоративного управління забезпечує високий рівень організації, що підтверджується бездоганною репутацією банку на ринку. В основі діяльності ПУМБ лежать ефективні функції контролю і управління ризиками, а також своєчасне реагування на законодавчі зміни (Додаток В). ........................ 4. Завдання та функції бази практики, місця розташування підрозділів, завдання функції структурних підрозділів Загальні збори акціонерів є найвищим органом управління й ухвалюють рішення щодо основних питань діяльності банку. До їх компетенції належить: • розв’язання питань, визначення основних напрямків діяльності; • внесення змін та доповнень до Статуту; • зміни організаційно-правової форми; • зміни розміру статутного капіталу; • питання розміщення й обігу акцій ПУМБ, їх дроблення, консолідації або анулювання; • затвердження положень про Загальні збори акціонерів, Наглядову раду, Правління та Ревізійну комісію; • затвердження річних результатів діяльності банку, прийняття рішень щодо покриття збитків та розподілу прибутку ПУМБ. Наглядова рада здійснює контроль за діяльністю Правління, захист прав вкладників, інших кредиторів та акціонерів банку. Наглядова рада: • призначає і звільняє Голову та членів Правління, визначає їх повноваження; • контролює діяльність Правління банку, визначає зовнішнього аудитора; • призначає керівника Департаменту внутрішнього аудиту; • затверджує стратегічний план, річні економічні та фінансові плани; • а також виконує інші функції. Правління є виконавчим колегіальним органом, який здійснює поточне управління банком. В рамках своєї компетенції Правління: • діє від імені банку; • підзвітне Загальним зборам акціонерів і Спостережній раді; • здійснює контроль над виконанням рішень, прийнятих Загальними зборами акціонерів і Спостережною радою; • несе персональну відповідальність за виконання завдань, покладених на кожного з них. Керує роботою Правління Голова правління банку. Департамент внутрішнього аудиту створений з метою оцінки та вдосконалення системи внутрішнього контролю банку. Він надає керівництву банку незалежні і об’єктивні гарантії та консультації до оцінки та підвищення ефективності процесів управління ризиками, системи контролю і корпоративного управління. Департамент внутрішнього аудиту підпорядковується безпосередньо Наглядовій раді банку, здійснює діяльність за затвердженим ним планом і звітує перед ним про результати виконаної роботи. Спостереження і рекомендації Департаменту внутрішнього аудиту розглядаються найвищим керівництвом банку, після чого вживаються коригувальні заходи для усунення виявлених недоліків. Основні функції Департаменту внутрішнього аудиту: • Перевірка і оцінка процесів, що забезпечують діяльність банку, в тому числі тих, що несуть потенційний ризик і виконання яких забезпечується шляхом залучення юридичних і фізичних осіб на договірній основі (аутсорсинг). • Перевірка, оцінка ефективності та адекватності роботи систем управління ризиками, внутрішнього контролю, процесів управління банком, відповідності цих систем і процесів видам і обсягам здійснюваних банком операцій, в тому числі щодо запобігання використанню банківської системи для легалізації кримінальних доходів / фінансування тероризму. • Перевірка процесу оцінки достатності капіталу, рівня ліквідності, засобів забезпечення збереження активів з урахуванням ризиків банку. • Перевірка правильності ведення і достовірності бухгалтерського обліку, інформації, фінансової та іншої звітності, яка складається банком, їх повноту та своєчасність надання. • Незалежна оцінка впровадженої керівництвом банку системи контролю. • Організація процесу внутрішнього аудиту в компаніях - учасниках Банківської Групи на єдиних методологічних засадах з Банком, узагальнення результатів для консолідованої оцінки системи внутрішнього контролю Банківської Групи. ....................... 5. Ознайомлення з кадровим потенціалом бази практики: штатна чисельність, розстановка кадрів по підрозділах ПУМБ – відповідальний роботодавець. За 2020 рік ПУМБ надав нові робочі місця 1976 українцям. На кінець 2020 року в банку працювали 8500 осіб. Серед співробітників ПУМБ – економісти й фінансисти, люди інтелектуальних і творчих професій, що працюють в офісах, відділеннях, точках продажів. Співробітники – головний актив банку, запорука сталого розвитку фінансової установи. У сфері трудових відносин ПУМБ дотримується Конституції України, чинного законодавства України та підтримує положення Декларації Міжнародної організації праці про основоположні принципи та права у сфері праці, прийнятої у 1998 році. ПУМБ дотримується високих стандартів у галузі забезпечення гідних і безпечних умов праці для співробітників, розвитку їх професійних якостей. Перший Український здійснює свою діяльність згідно принципів сумлінних трудових практик та поваги до прав людини: • повага та дотримання прав співробітників; • дотримання чинного трудового законодавства України; • забезпечення гідних умов праці, конкурентоспроможної заробітної плати та соціального захисту співробітників; • розвиток інтелектуального потенціалу співробітників. ....................... 6. Основні показники роботи бази практики Щодо фінансової звітності Акціонерного товариства «Перший Український Міжнародний Банк». Код ЄДРПОУ Банку: № 14282829. Банк розташований за юридичною адресою: 04070, м. Київ, вул. Андріївська, будинок 4. Банк був зареєстрований 23 грудня 1991 р; останні зміни до установчих документів Банку внесені 23 червня 2020 р. Основним видом діяльності Банку за КВЕД-2010 є 64.19 «Інші види грошового посередництва». Перелік акціонерів, які є власниками 5 % і більше акцій (часток): ....................   7. Проходження модулю онлайн-практики Приватбанку: опис структурних частин та практичних завдань ПриватБанк пропонує студентам пройти практику в online-режимі. Її перевагою є самостійне планування часу і місця занять: у будь-якій точці світу, де є вихід в Інтернет. ПриватБанк дає можливість вивчати цікаву і сучасну теоретичну програму, а також виконувати практичні операції, як це роблять співробітники на етапі підготовки до роботи в банку. Щодня студент отримує бали, які додаються до підсумкової оцінки. По завершенню практики надається сертифікат, який можна пред’явити у навчальному закладі. Кращі студенти запрошуються на роботу в банк. Програмою практики передбачено виконання обов’язкових нормативів та факультативних. Обов’язкові нормативи – це складання тестів за підсумками модулів та виконання практичних завдань. Модулів всього 10. Щодо практичних завдань, то для успішного виконання нормативу та закріплення отриманих знань необхідно виконати мінімум 5 з 5 груп транзакцій до закінчення навчання: