Зміст
Вступ
1. Економічний зміст і значення прибутку в ринковій економіці
1.1. Поняття прибутку і його функції
1.2. Роль прибутку у формуванні фінансових ресурсів підприємства
2. Механізм формування прибутку
2.1. Прибуток та еластичність попиту
2.2. Формування прибутку підприємства
2.3. Методи розрахунку прибутку від реалізації
2.4. Розподіл і використання прибутку
3. Методологічні основи аналізу прибутку та рентабельності підприємств
Висновки
Список використаних джерел
ВИСНОВКИ
Розвиток ринкових відносин в економіці України потребує нових підходів до управління формуванням і розподілом прибутку. Тому й саме визначення прибутку зазнає певних змін. Не дивно, що в сучасних умовах серед вітчизняних та закордонних учених існують різні точки зору на це поняття. Прибуток як економічна категорія відображає кінцеву грошову оцінку виробничої та фінансової діяльності і є найважливішим показником фінансових результатів підприємницьких структур, їх фінансового стану. Він сигналізує про необхідність заходів щодо зменшення собівартості продукції, нарощування обсягів виробництва і реалізації, розширення асортименту виготовлюваних товарів, доцільність змін у ціновій політиці. Він є визначальним критерієм ефективності господарювання. Прибуток є головною метою та мотивом підприємницької діяльності, матеріальним джерелом економічного та соціального розвитку, інвестиційної та інноваційної діяльності. Він стає фактором удосконалення відносин власності. Під час проведення роздержавлення і приватизації більшість громадян України стали власниками - акціонерами підприємств. Однак власники, які не отримують відчутної винагороди за свій капітал, є такими лише номінально. Прибуток є важливим інструментом переливання капіталів до галузей, що визначають науково-технічний прогрес, та концентрації фінансових ресурсів на тих підприємствах, адміністрація і власники яких здатні ефективно порядкувати ними. У комплексі проблем, пов’язаних з підвищенням ролі прибутку у національній економіці, велике значення має удосконалення методів аналізу фінансових результатів господарюючих суб’єктів. Перехід діяльності підприємств на принципи господарського розрахунку не супроводжувався адекватним методичним забезпеченням аналітичної та планової роботи, через що стримувалася реалізація потенціалу економічного зростання. Важливі аспекти теорії та практики аналізу прибутку та збитків потребують проведення нових досліджень та розробок підходів до аналізу фінансових результатів діяльності підприємств. Реальний прибуток, що його отримує підприємство - це лише частина балансового прибутку, яка виконує функції прибутку. З різних причин у балансовому прибутку відображаються не тільки чистий дохід підприємства, але й частина витрат виробництва. У нерозвиненій системі ринкових відносин балансовий прибуток не відображає реальної ефективності виробничо-господарської діяльності підприємств, оскільки його обсяг формується не тільки за рахунок утворюваного національного доходу, а й раніше створеного національного багатства. Встановлений законом порядок обчислення балансового прибутку передусім переслідує мету утворення податкової бази. Однак економічним інтересам власників, акціонерів та інвесторів відповідає лише та частка балансового прибутку, яка може бути джерелом самофінансування та матеріальної винагороди. Тому під реальним прибутком слід розуміти частку балансового прибутку, що реально виконує функції прибутку. В умовах інфляційної економіки традиційні методи аналізу результатів фінансової діяльності підприємств не дозволяють дати їх точної оцінки. Чим вищі темпи інфляції, тим вища доля уявного прибутку в одержаному балансовому прибутку, тим більшою мірою викривляється реальна ситуація в економіці. Це насамперед пов’язано з недостатніми відрахуваннями до амортизаційних фондів та необхідністю постійного поповнення облікових коштів. Торговельна діяльність підприємства - важлива галузь економіки, яка заключає в собі багато аспектів та факторів, котрі впливають на його функціонування. Дослідження діяльності підприємства дає можливість реально оцінити його шанси в сфері торгівлі. На підприємстві велика увага приділяється внутрішнім факторам впливу на фінансово-господарську діяльність та зокрема на величину отримання прибутку. Аналізуючи та вивчаючи вплив кожного фактора, робляться відповідні висновки та приймаються радикальні міри по покращенню роботи. На підприємстві використовуються передові методи торгівлі, постійно впроваджуються інновації, змінюється стиль роботи та керівництва. Всі питання виробничого та невиробничого характеру вирішуються колективно. Велика увага приділяється вивченню ринку та конкурентів. Крім того аналізуються договори та розрахунки з постачальниками та вибираються найоптимальніші варіанти. ПП «Карпати-Холод» працює на перспективу, правильно планує свою стратегію та тактику, намагається використовувати прогресивні методи торгівлі. Діяльність ПП «Карпати-Холод» та плани на майбутнє є реальними. Щоб добре працювати та отримувати бажаний результат треба завжди бути на передньому рубежі . Керівництво підприємства планує для кращої роботи та покращення фінансового стану підприємства :
- розширити торговельні площі за рахунок складських приміщень, створити спеціалізовані відділи для малозабезпечених;
- збільшити асортимент продукції, ввести передову форму обслуговування – самообслуговування;
- підтримувати ціни на рівні конкурентів, а на деякі види товарів знижувати;
- запровадити стимулюючі заходи.
Отже, підприємство вибрало правильну стратегію своєї діяльності, а це дасть можливість і надалі працювати такими ж темпами та отримувати позитивний фінансовий результат.