Зразок роботи
В С Т У П
Актуальність теми. Реформування органів внутрішніх справ в Україні, що здійснюється паралельно процесам децентралізації управління, обумовлює підвищення актуальності питання налагодження ефективної взаємодії між правоохоронними органами та органами місцевого самоврядування.
У державах Європи та Північної Америки взаємодія органів поліції з органами місцевого самоврядування протягом останніх років є одним з найбільш важливих напрямів забезпечення громадського порядку, громадської безпеки та попередження правопорушень. Необхідність подібної взаємодії обумовлюється низкою факторів. Органи місцевого самоврядування – найбільш наближені до громадянина органи публічної влади, відповідно, саме вони найбільш оперативно та повно реагують на потреби громади, у тому числі – у правоохоронній сфері. Як вказується у Кращій практиці побудови партнерства між поліцією та суспільством, складеній ОБСЄ, налагодження партнерських відносин поліції та суспільства «являє собою зміну практики, а не основних цілей поліцейської діяльності», серед яких називаються «забезпечення громадського спокою та правопорядку; захист основних прав і свобод особистості, передусім життя; попередження та розкриття злочинів; надання допомоги та послуг суспільству з метою зниження рівня страху перед злочинністю, можливістю зазнати тілесних ушкоджень та виникнення соціально-побутових безпорядків, а також попередження занепаду районів проживання». Разом з цим, вказується у документі, партнерство поліції та суспільства забезпечує «більш ефективну та дієву стратегію досягнення цих цілей» [2, с. 12-13]. При цьому, документ прямо вказує на доцільність залучення до поліцейської діяльності усіх зацікавлених публічних установ. «До заходів з вирішення проблем слід також залучати інші публічні структури, такі, як місцеві органи влади та адміністрації, суди, прокуратуру, а також соціальні установи, установи охорони здоров’я, захисту довкілля, оскільки вони можуть надати додаткові ресурси для вирішення певних проблем боротьби зі злочинністю і забезпечення безпеки, якими не володіє поліція» [2, с. 30- 31]. Пункт 18 Європейського кодексу поліцейської етики 2001 року вказує, що організація поліції повинна бути спрямована на розвиток нормальних відносин з населенням, а за необхідності – на реальну співпрацю з іншими організаціями, органами місцевого самоврядування, неурядовими організаціями та іншими представниками населення, включаючи етнічні меншини [1].
У світі були вироблені різні практики та різні підходи до організації взаємодії між органами місцевого самоврядування та органами поліції. Такі відмінності зумовлюються особливостями державного устрою, історичними умовами формування органів місцевого самоврядування та функціонування поліції тощо. Так, якщо для США широка участь органів місцевого самоврядування у здійсненні поліцейської діяльності є давньою історичною традицією, у країнах Центральної Європи подібні процеси є відносно новими. У зв’язку з цим, при дослідженні закордонного досвіду взаємодії органів місцевого самоврядування з поліцією були обрані держави з різними моделями організації відносин між ним з метою більш повного врахування різноманіття практик, що застосовуються. Тому тема курсової роботи є дуже актуальною.
Завдання роботи: розглянути питання щодо основних положень взаємодії органів місцевого самоврядування з поліцією у Сполучених Штатах Америки, Великобританії, Франції, Польщі та розглянути перспективи використання закордонного досвіду взаємодії органів місцевого самоврядування та поліції в Україні.
Об’єктом курсової роботи є суспільні відносини, які виникають під час управління органами Національної поліції України.
Предметом курсової роботи є взаємодія керівників територіальних органів поліції з представниками органів місцевого самоврядування