Зразок роботи
ВСТУП
Для виконання основних завдань комп’ютерної обробки даних в сучасних офісах доцільно використовувати не окремі програми, а інтегровані пакети офісного обслуговування. Програми в них мають загальний користувальницький інтерфейс і однакові підходи до вирішення типових задач з управління файлами, форматування, друку, роботі з електронною поштою і т. ін.
У даній роботі було розглянуто роботу основних додатків Microsoft Office. Метою даної роботи є закріплення здобутих навичок роботи в різних середовищах Microsoft Office за допомогою виконання завдань митного спрямування.
Головним завданням практики є: узагальнити свої знання з користування програм Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Access, Microsoft Power Point, електронних перекладачів «Рута-Плай» та «Promt». Також ознайомитися з програмою «QDPro».
Мета розділу 1 – Закріпити навички самостійного пошуку та обробки літератури за визначеною тематикою, вдосконалити вміння оформлювати документи митного спрямування за допомогою текстового редактора MS Word, створювати схеми, таблиці та діаграми; оволодіти навичками пошуку документів митного спрямування за допомогою пошукових систем; вдосконалити вміння якісного перекладу текстів митного спрямування.
Мета розділу 2 – закріпити навички в обробці даних за допомогою MS Excel, вдосконалити вміння створювати графіки та діаграми, застосовувати математичні, фінансові, статистичні функції для вирішення фінансово-економічних задач, задач митного спрямування, прогнозування ЗЕД.
Мета розділу 3 – закріпити навички обробки даних за допомогою MS Access, вдосконалити вміння використовувати фільтри та запити для пошуку інформації, створювати форми та звіти даних з митної справи.
Мета розділу 4 – закріпити навички із створення мультимедійних презентацій у середовищі Microsoft PowerPoint.
За допомогою програмного пакету Microsoft Office опрацювати питання митного спрямування: «Зберігання товарів та транспортних засобів під митним контролем», висвітлити основні питання, що виникають під час тимчасового знаходження під митним контролем предметів і транспортних засобів, розглянути документи, необхідні для розміщення товарів на складі тимчасового зберігання, приділити увагу операціям з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем, навести строк тимчасового зберігання товарів та висвітлити особливості поводження з деякими товарами.
РОЗДІЛ 1. ЗБЕРІГАННЯ ТОВАРІВ ТА ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ПІД МИТНИМ КОНТРОЛЕМ
Мета роботи: Закріпити навички самостійного пошуку та обробки літератури за визначеною тематикою, вдосконалити вміння оформлювати документи митного спрямування за допомогою текстового редактора MS Word, створювати схеми, таблиці та діаграми; оволодіти навичками пошуку документів митного спрямування за допомогою пошукових систем; вдосконалити вміння якісного перекладу текстів митного спрямування.
Завдання 1.1. Оформлення і робота з митною документацією
1.1.1. Умова індивідуального завдання
1. За темою: «Зберігання товарів та транспортних засобів під митним контролем» підібрати та опрацювати літературу митного спрямування.
2. Знайти основні нормативні документи щодо заданої теми. Знайдені нормативні документи зберегти у власній папці з назвою Прізвище_Ім’я_НІП \ Нормативні документи_Ваше прізвище_Група.
3. Скласти план для розкриття заданої теми.
4. За пунктами плану скласти реферат. У тексті реферату зробити гіперпосилання на частини документів, які цитуються у рефераті. Гіперпосилання робити на документи, що збережені у власній папці з назвою Прізвище_Ім’я_НІП \ Нормативні документи_Ваше прізвище_Група.
5. Оформити матеріал відповідно до вимог методичних рекомендацій за допомогою MS Word. Текст обов’язково супроводжувати:
• схемами;
• малюнками;
• діаграмами;
• списками;
• таблицями
• Гіперпосиланнями.
Оформлений матеріал має містити 7-10 сторінок.
6. Вміст реферату повинний мати таку структуру:
Тема реферату
Анотація
План
Текст, що розкриває тему реферату згідно пунктів плану
Перелік літератури та основних нормативних документів
Відповіді на контрольні запитання
7.Документ зберегти з назвою – Прізвище_Ім’я_НІП \ ?_завд 1.1.docx.
8. Повний текст всього реферату навести у результатах роботи цього розділу.
Завдання 1.2. Переклад тексту митного спрямування на російську та англійську мови
1.2.1. Умова індивідуального завдання
1. Створити Анотацію до реферату.
2. За допомогою програми RUTA-Плай або іншого електронного перекладача перекласти Анотацію до реферату на російську мову з редагуванням.
3. Документ зберегти з назвою – Прізвище_Ім’я_НІП \ ?_завд 1.2 переклад-рус.docx.
4. За допомогою перекладача перекласти Анотацію перекласти анотацію з російської мови на англійську мову та відредагувати отриманий переклад.
5. Документ зберегти з назвою – Прізвище_Ім’я_НІП \ ?_завд 1.2 переклад-англ.docx.
6. Повний текст перекладів навести у результатах роботи цього розділу.
РОЗДІЛ 2.ВИРІШЕННЯ МИТНИХ ТА ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИХ ЗАДАЧ
Мета: Закріпити навички в обробці даних за допомогою MS Excel, вдосконалити вміння створювати графіки та діаграми, застосовувати математичні, фінансові, статистичні функції для вирішення фінансово-економічних задач, задач митного спрямування, прогнозування ЗЕД.
Завдання 2. Створення таблиць. Розрахунки в митній справі за допомогою MS Excel 2010
1. За заданим варіантом вирішити задачу економічного (фінансового, митного) спрямування.
2. Вирішення кожної задачі оформити у вигляді таблиць з даними та основної (розрахункової) таблиці. https://www.qdpro.com.ua/nbulist
3. При оформленні ходу роботи в звіті послідовність розрахунків супроводжувати відповідними поясненнями по кожному пункту умови завдання.
4. Для наочності вирішення задачі обов’язковим є наявність графіку (діаграми або гістограми) за результатами розв'язаного завдання.
5. Підготувати до друку робочі листи. Додати колонтитули та надрукувати таблицю, яка відображає формули, згідно з якими робились розрахунки.
6. Робочу книгу зберегти з назвою – Прізвище ім’я НІП \ ?_завд_2.xlsx.
2.1. Умова індивідуального завдання
1. Атестація посадових осіб митної служби проводиться з метою підвищення ефективності їх діяльності та відповідальності за доручену справу (Постанова КМУ №1984 від 25 грудня 2002 р. «Про затвердження Порядку проведення атестації посадових осіб митної служби»). Установлено три види атестації – первинна, періодична та позачергова.
Створити таблицю 2.1 «Рішення комісії» – містить довідкову інформацію.
Таблиця 2.1
Рішення комісії
Код рішення Рішення
1. Якщо відповідає 1.1 До кадрового резерву
1.2 Призначити на іншу посаду
1.3 Пройти стажування на більш високій посаді
1.4 Встановити надбавку
2. Якщо не відповідає 2.1 Перевести за згодою на іншу посаду
2.2 Звільнити з посади
2. Створити таблицю 2.2 «Атестація посадових осіб» занести дані на 10 атестованих осіб (в комірки з Х) та зробити розрахунки (в комірках з ?) за допомогою логічних, статистичних та функцій ГПР, ВПР. Вид атестації задати за допомогою спискової структури – первинна, періодична, позачергова.
Таблиця 2.2
Атестація посадових осіб
Табел. № ПІБ Підрозділ Вид атестації Дата атестації Код рішення Рішення комісії Кількість голосів Дата наступної атестації
Х Х Х Х Х Х ? Х ?
3. Проаналізувати таблицю та обчислити, використовуючи засоби ИТОГИ, умовне форматування, функції ИНДЕКС, ПОИСПОЗ, ЕСЛИ, МАКС, МИН:
• Кількість осіб, що пройшли атестацію по кожному виду атестації;
• Кількість осіб, що пройшли атестацію у I півріччі поточного року;
• Визначити осіб (виділити червоним кольором), які отримали рішення комісії – звільнити з посади;
• Підвести підсумки по кожному підрозділу – визначити кількість осіб, які за рішенням будуть отримувати надбавку;
4. Побудувати діаграми для різних видів атестацій ПІБ – Кількість голосів. Вказати заголовок, підписати вісі та легенду діаграми. Вид діаграми, кольори, розташування легенди вибрати самостійно.
6. Файл назвати – Прізвище ім’я НІП \ ?_завд_2.xlsx.
РОЗДІЛ 3. СТРУКТУРУВАННЯ МИТНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ТА РОБОТА З БАЗОЮ ДАНИХ
Мета: закріпити навички обробки даних за допомогою MS Access, вдосконалити вміння використовувати фільтри та запити для пошуку інформації, створювати форми та звіти даних з митної справи.
Завдання 3
В середовищі MS Access виконати завдання 1, 2, 3: створити базу даних до заданої митної тематики згідно варіанту; створити відповідні запити, звіти, форми.
В ході роботи описати виконання дій по кожному пункту завдання 1, 2, 3 подати скріншоти усіх об’єктів у вигляді конструкторів (у вигляді відповідних вікон, які обов’язково підписати).
В результаті роботи відобразити результати по кожному виконаному завданню, подати скріншоти усіх об’єктів (у вигляді відповідних вікон, які обов’язково підписати).
Базу даних зберегти з назвою – Прізвище_Ім’я_НІП \ ?_завд_3.accdd.
Завдання 3.1. Створення БД. Встановлення зв’язків між таблицями. Заповнення таблиць. Пошук даних
3.1.1. Умова індивідуального завдання
За допомогою MS Access: створити БД «Облік транспортних засобів», що складається з 5 таблиць:
- таблицю «Журнал обліку ТЗ», яка містить наступну інформацію:
Таблиця 3.1
«Журнал обліку ТЗ»
№ ВМД Код суб’єкта ЗЕД Код митниці відправлення Код марки ТЗ Код типу ТЗ Рік виробництва Колір Вартість ТЗ Код митниці призначення
Ключовим полем в усіх таблицях зробити 1 поле.
- таблицю «Суб’єкт ЗЕД», яка містить наступну інформацію:
Таблиця 3.2
«Суб’єкт ЗЕД»
Код суб’єкта ЗЕД Назва суб’єкта ЗЕД Адреса
- таблицю «Тип транспортного засобу»
Таблиця 3.3
«Тип транспортного засобу»
Код типу ТЗ Назва ТЗ
- таблицю «Митниця»
Таблиця 3.4
«Митниця»
Код митниці Назва митниці Адреса
- таблицю «Марка автомобіля»
Таблиця 3.5
«Марка автомобіля»
Код марки автомобіля Назва марки
Внести інформацію (10 записів) в таблиці «Суб’єкт ЗЕД», «Тип транспортного засобу», «Марка автомобіля», «Митниця» – з додатку. У третій запис таблиці «Суб’єкт ЗЕД» внести відомості про себе, як про підприємця.
За допомогою Майстра підстановок створити поля зі списками для введення даних в таблицю «Журнал обліку ТЗ» з відповідних таблиць.
Встановити через Схему даних зв’язки між таблицями по ключовим полям. Забезпечити цілісність даних.
Ввести дані в таблицю «Журнал обліку ТЗ» – не менше 10 записів, використовуючи списки підстановок з відповідних таблиць.
В таблицю «Журнал обліку ТЗ» додати поле Дата оформлення ВМД. Ввести дані в записи нового поля.
Сортування:
а) відсортувати таблицю «Журнал обліку ТЗ» по вартості по спаданню.
б) відсортувати дані в таблиці «Суб’єкт ЗЕД» по прізвищу в алфавітному порядку.
Прості фільтри:
а) встановити фільтр для ТЗ, які мають митниці призначення, що починаються з літер Д або С.
б) встановити фільтр для ТЗ марки Мерседес або BMW, які були оформлені за останній рік.
Завдання 3.2. Створення форм та запитів
3.2.1. Умова індивідуального завдання
Створити запити:
Запит 1 (з параметром). За заданою маркою ТЗ отримати інформацію: дату реєстрації, номер ВМД, назва суб’єкта ЗЕД, митниця призначення, вартість ТЗ. Впорядкувати за датою реєстрації.
Запит 2. Підрахувати кількість ТЗ, які були оформленні за останній рік.
Запит 3.Створити запит (для звіту 2), який повинен містити інформацію: суб’єкт ЗЕД, №ВМД, марка ТЗ, митниця відправлення, дата оформлення ТЗ, вартість ТЗ. Впорядкувати дані по митниці призначення.
Створити форми:
а) автоформи для таблиць «Марка автомобіля», «Суб’єкт ЗЕД », «Тип транспортного засобу», «Тип двигуна»;
б) власну для таблиці «Журнал обліку ТЗ» за допомогою Майстра форм. Додайте в область Примітка форми кнопки переходу:
- до наступного запису;
- до попереднього запису;
- додавання нового запису;
- видалення поточного запису;
- кнопку Закрити, яка закриває цю форму.
в) створити кнопкову форму, яка встановлює перехід на таблиці, форми, запити та звіти бази даних.
- у верхній частині кнопкової форми, повинне знаходитися назва БД та Прізвище ім’я студента.
- у лівому верхньому куті логотип БД або особистий логотип автора.
- повинна бути розташована кнопка закриття програми (БД разом з Access).
Завдання 3.3. Створення звітів
3.3.1. Умова індивідуального завдання
Створити звіти:
Звіт 1. Створити звіт про ТЗ, який повинен мати наступний вигляд:
Таблиця 3.6
Журнал обліку ТЗ
Дата оформлення Суб’єкт ЗЕД №ВМД Марка ТЗ Колір Тип ТЗ Рік в-ва Вартість ТЗ
Кількість оформлених ВМД____________(шт.)
Дані у звіті необхідно впорядкувати за датою реєстрації.
Зберегти звіт під ім’ям «Журнал обліку ТЗ».
Звіт 2. Створити звіт на підставі запиту 3, згрупувавши за митницею призначення:
Перелік ТЗ за митницею
Митниця призначення_____________________
№ ВМД Суб’єкт ЗЕД Дата оформлення Марка ТЗ Митниця відправлення Вартість ТЗ
Кількість ТЗ по митниці_________(шт.)
Вартість ТЗ по митниці_________(грн.)
Загальна кількість ТЗ по звіту________(шт.)
Загальна вартість ТЗ по митниці__________(грн.)
Поля Загальна вартість ТЗ, Загальна кількість ТЗ створити за допомогою ПОСТРОИТЕЛЯ ВЫРАЖЕНИЙ відповідно в Примечаниях группы та Примечаниях отчета.
Додати номер сторінки та дату створення звіту. Зробити відповідне форматування звіту (колір, шрифт, фон, вирівнювання тощо). Зберегти звіт під ім’ям «Перелік ТЗ за митницею».
РОЗДІЛ 4. ПРЕЗЕНТАЦІЙНЕ ОФОРМЛЕННЯ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Мета: закріпити навички із створення мультимедійних презентацій у середовищі Microsoft PowerPoint.
Завдання 4. Створення мультимедійної презентації
4.1. Умова індивідуального завдання
Створити презентацію засобами Microsoft PowerPoint для відображення результатів виконання завдань навчальної практики. Правила та вимоги щодо створення презентації див. у методичці.
В ході роботи описати виконання дій по створенню презентації.
В результаті роботи відобразити скриншоти слайдів (6-8 слайдів на сторінці), які обов’язково пронумерувати. Презентацію зберегти під назвою – Прізвище_Ім’я_НІП \ ?_завд_4.pptx.
ВИСНОВОК
В процесі виконання даної роботи мною було розглянуто роботу основних додатків Microsoft Office: Word,Excel, Access та Power Point.
В першому розділі мною було закріплено навички самостійного пошуку та обробки літератури за визначеною тематикою; вдосконалено вміння оформлювати документи митного спрямування за допомогою текстового редактора MS Word, створювати схеми, таблиці та діаграми; я оволоділа навичками пошуку документів митного спрямування за допомогою пошукових систем; вдосконалив вміння якісного перекладу текстів митного спрямування.
Другий розділ було присвячено закріпленню навичок в обробці даних за допомогою MS Excel, вдосконаленню вміння створювати графіки та діаграми, застосовувати математичні, фінансові, статистичні функції для вирішення фінансово-економічних задач, митного спрямування, прогнозування ЗЕД.
В третьому розділі я закріпила навички обробки даних за допомогою MS Access, вдосконалила вміння використовувати фільтри та запити для пошуку інформації, створювати форми та звіти даних з митної справи.
Останній, четвертий розгляд закріплює знання із створення мультимедійних презентацій у середовищі Microsoft PowerPoint.