Зразок роботи
ВСТУП
Для виконання основних завдань комп’ютерної обробки даних в сучасних офісах доцільно використовувати не окремі програми, а інтегровані пакети офісного обслуговування. Програми в них мають загальний користувальницький інтерфейс і однакові підходи до вирішення типових задач з управління файлами, форматування, друку, роботі з електронною поштою і т. ін.
У даній роботі було розглянуто роботу основних додатків Microsoft Office. Метою даної роботи є закріплення здобутих навичок роботи в різних середовищах Microsoft Office за допомогою виконання завдань митного спрямування.
Головним завданням практики є: узагальнити свої знання з користування програм Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Access, Microsoft Power Point, електронних перекладачів «Рута-Плай» та «Promt». Також ознайомитися з програмою «QDPro».
Мета розділу 1 – Закріпити навички самостійного пошуку та обробки літератури за визначеною тематикою, вдосконалити вміння оформлювати документи митного спрямування за допомогою текстового редактора MS Word, створювати схеми, таблиці та діаграми; оволодіти навичками пошуку документів митного спрямування за допомогою пошукових систем; вдосконалити вміння якісного перекладу текстів митного спрямування.
Мета розділу 2 – закріпити навички в обробці даних за допомогою MS Excel, вдосконалити вміння створювати графіки та діаграми, застосовувати математичні, фінансові, статистичні функції для вирішення фінансово-економічних задач, задач митного спрямування, прогнозування ЗЕД.
Мета розділу 3 – закріпити навички обробки даних за допомогою MS Access, вдосконалити вміння використовувати фільтри та запити для пошуку інформації, створювати форми та звіти даних з митної справи.
Мета розділу 4 – закріпити навички із створення мультимедійних презентацій у середовищі Microsoft PowerPoint.
За допомогою програмного пакету Microsoft Office опрацювати питання митного спрямування: «Тимчасове ввезення товарів та транспортних засобів на митну територію України. Ввезення транспортних засобів з метою транзиту через територію України», висвітлити основні питання, що стосуються митного режиму «тимчасове ввезення» та «транзит», розглянути умови та строки поміщення товарів і транспортних засобів у дані митні режими, приділити увагу оподаткуванню у відповідному митному режимі, особливостям їх виконання, контролю, завершенню та санкціям.
РОЗДІЛ 1. ТИМЧАСОВЕ ВВЕЗЕННЯ ТОВАРІВ ТА ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ НА МИТНУ ТЕРИТОРІЮ УКРАЇНИ. ВВЕЗЕННЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ З МЕТОЮ ТРАНЗИТУ ЧЕРЕЗ ТЕРИТОРІЮ УКРАЇНИ
Мета роботи: Закріпити навички самостійного пошуку та обробки літератури за визначеною тематикою, вдосконалити вміння оформлювати документи митного спрямування за допомогою текстового редактора MS Word, створювати схеми, таблиці та діаграми; оволодіти навичками пошуку документів митного спрямування за допомогою пошукових систем; вдосконалити вміння якісного перекладу текстів митного спрямування.
Завдання 1.1. Оформлення і робота з митною документацією
1.1.1. Умова індивідуального завдання
1. За темою: «Тимчасове ввезення товарів та транспортних засобів на митну територію України. Ввезення транспортних засобів з метою транзиту через територію України» підібрати та опрацювати літературу митного спрямування.
2. Знайти основні нормативні документи щодо заданої теми. Знайдені нормативні документи зберегти у власній папці з назвою Прізвище_Ім’я_НІП \ Нормативні документи_Ваше прізвище_Група.
3. Скласти план для розкриття заданої теми.
4. За пунктами плану скласти реферат. У тексті реферату зробити гіперпосилання на частини документів, які цитуються у рефераті. Гіперпосилання робити на документи, що збережені у власній папці з назвою Прізвище_Ім’я_НІП \ Нормативні документи_Ваше прізвище_Група.
5. Оформити матеріал відповідно до вимог методичних рекомендацій за допомогою MS Word. Текст обов’язково супроводжувати:
• схемами;
• малюнками;
• діаграмами;
• списками;
• таблицями
• Гіперпосиланнями.
Оформлений матеріал має містити 7-10 сторінок.
6. Вміст реферату повинний мати таку структуру:
Тема реферату
Анотація
План
Текст, що розкриває тему реферату згідно пунктів плану
Перелік літератури та основних нормативних документів
Відповіді на контрольні запитання
7.Документ зберегти з назвою – Прізвище_Ім’я_НІП \ ?_завд 1.1.docx.
8. Повний текст всього реферату навести у результатах роботи цього розділу.
Завдання 1.2. Переклад тексту митного спрямування на російську та англійську мови
1.2.1. Умова індивідуального завдання
1. Створити Анотацію до реферату.
2. За допомогою програми RUTA-Плай або іншого електронного перекладача перекласти Анотацію до реферату на російську мову з редагуванням.
3. Документ зберегти з назвою – Прізвище_Ім’я_НІП \ ?_завд 1.2 переклад-рус.docx.
4. За допомогою перекладача перекласти Анотацію перекласти анотацію з російської мови на англійську мову та відредагувати отриманий переклад.
5. Документ зберегти з назвою – Прізвище_Ім’я_НІП \ ?_завд 1.2 переклад-англ.docx.
6. Повний текст перекладів навести у результатах роботи цього розділу.
РОЗДІЛ 2.ВИРІШЕННЯ МИТНИХ ТА ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИХ ЗАДАЧ
Мета: Закріпити навички в обробці даних за допомогою MS Excel, вдосконалити вміння створювати графіки та діаграми, застосовувати математичні, фінансові, статистичні функції для вирішення фінансово-економічних задач, задач митного спрямування, прогнозування ЗЕД.
Завдання 2. Створення таблиць. Розрахунки в митній справі за допомогою MS Excel 2010
1. За заданим варіантом вирішити задачу економічного (фінансового, митного) спрямування.
2. Вирішення кожної задачі оформити у вигляді таблиць з даними та основної (розрахункової) таблиці.
3. При оформленні ходу роботи в звіті послідовність розрахунків супроводжувати відповідними поясненнями по кожному пункту умови завдання.
4. Для наочності вирішення задачі обов’язковим є наявність графіку (діаграми або гістограми) за результатами розв'язаного завдання.
5. Підготувати до друку робочі листи. Додати колонтитули та надрукувати таблицю, яка відображає формули, згідно з якими робились розрахунки.
6. Робочу книгу зберегти з назвою – Прізвище ім’я НІП \ ?_завд_2.xlsx.
2.1. Умова індивідуального завдання
1. Ведеться супроводження товарів працівниками підрозділів митної варти митниці. Розрахувати вартість охорони та супроводження товарів:
Товар 1: Відстань транзиту (S) – 2200 км, кількість (ТЗ) – 4;
Товар 2: Відстань транзиту (S) – 2800 км, кількість (ТЗ) – 5;
Товар 3: Відстань транзиту (S) – 2500 км, кількість (ТЗ) – 4;
Товар 4: Відстань транзиту (S) – 600 км, кількість (ТЗ) – 3;
Товар 5: Відстань транзиту (S) – 880 км, кількість (ТЗ) – 6;
Товар 6: Відстань транзиту (S) – 1050 км, кількість (ТЗ) – 3.
Самостійно додати ще 4 товари.
Кількість машин супроводження (Wa) – 2, середня швидкість руху колони (V) – 50 км/год., дозволений час руху колони на добу 10 год., собівартість охорони 1 інспектором (С) – 4,20 $/год., собівартість витрат 1 км пробігу (А) – 0,354 $/км, курс $ – 28 грн./дол. США.
Формула розрахункового часу на супроводження (Тр):
Тр(год)=24(год)*S(км)/V(км/год)*10 год
Формула вартості супроводження (Всупр): Всупр.($)=2 * (C(дол./год) * Тр(год) * кількість осіб для супроводження + S(км) * А(дол./км)*Wa).
1. Створити таблицю 1 «Кількість осіб для супроводження»
Таблиця 2.1
Кількість осіб для супроводження ТЗ
Кількість ТЗ 1 2-4 5 і більше
Кількість осіб для супроводження ТЗ 2 3 3+1 інспектор на кожні 2 ТЗ
Кількість осіб для машин супроводження 1*(Wa) 1*(Wa) 1*(Wa)
2. Здійснити Розрахунок кількості осіб для супроводження кожного товару, використовуючи логічні та функції пошуку і вибору, та таблицю 2.1.
3. Створити таблицю 2.2 «Вартість охорони та супроводження товарів»
Таблиця 2.2
Вартість охорони та супроводження товарів
Товар Кіл-ть ТЗ S, км V, км/год Tp, год Wa, од. С, дол/год А, дол./км Курс дол Кіл-ть осіб Вартість супроводження
Х Х Х Х ? Х Х Х Х ? ?
Х Х Х Х ? Х Х Х Х ? ?
Х Х Х Х ? Х Х Х Х ? ?
4. За допомогою умовного форматування відібрати товари, вартість супроводження яких більша середньої вартості супроводження.
5. Побудувати діаграму вартості охорони та супроводження товарів по території України підрозділами митних органів. Вказати заголовок, підписати вісі та легенду діаграми. Вид діаграми, кольори, розташування легенди вибрати самостійно.
6. Файл назвати – Прізвище ім’я НІП \ ?_завд_2.xlsx.
РОЗДІЛ 3. СТРУКТУРУВАННЯ МИТНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ТА РОБОТА З БАЗОЮ ДАНИХ
Мета: закріпити навички обробки даних за допомогою MS Access, вдосконалити вміння використовувати фільтри та запити для пошуку інформації, створювати форми та звіти даних з митної справи.
Завдання 3
В середовищі MS Access виконати завдання 1, 2, 3: створити базу даних до заданої митної тематики згідно варіанту; створити відповідні запити, звіти, форми.
В ході роботи описати виконання дій по кожному пункту завдання 1, 2, 3 подати скріншоти усіх об’єктів у вигляді конструкторів (у вигляді відповідних вікон, які обов’язково підписати).
В результаті роботи відобразити результати по кожному виконаному завданню, подати скріншоти усіх об’єктів (у вигляді відповідних вікон, які обов’язково підписати).
Базу даних зберегти з назвою – Прізвище_Ім’я_НІП \ ?_завд_3.accdd.
Завдання 3.1. Створення БД. Встановлення зв’язків між таблицями. Заповнення таблиць. Пошук даних
3.1.1. Умова індивідуального завдання
За допомогою MS Access: створити БД «Контроль за доставкою товарів», що складається з 4 таблиць: таблицю «Контроль»:
Таблиця 3.1
«Контроль»
№ ПД Код суб’єкта ЗЕД Код товару Кількість товару Митна вартість товару Митниця призначення Митниця відправлення (на кордоні) Посадова особа митниці (ПІБ) Дата оформлення ПД
Ключовим полем в усіх таблицях зробити 1 поле.
- таблицю «Товар»:
Таблиця 3.2
«Товар»
Код товару Назва товару
- таблицю «Митниці»
Таблиця 3.3
«Митниці»
Код митниці Назва митниці Адреса
- таблицю «Суб’єкти ЗЕД»
Таблиця 3.4
«Суб’єкти ЗЕД»
Код суб’єкта ЗЕД (код ЄДРПОУ) Назва підприємства Адреса Особа, уповноважена для роботи з митницею
Внести в таблиці «Товар», «Суб’єкти ЗЕД», «Митниці» інформацію по 10 записів з додатку. У третій запис таблиці «Суб’єкти ЗЕД» внести відомості про себе, як про підприємця.
За допомогою Майстра підстановок створити поля зі списками для введення даних в таблицю «Контроль» з відповідних таблиць.
Встановити через Схему даних зв’язки між таблицями по ключовим полям. Забезпечити цілісність даних.
Ввести дані в таблицю «Контроль» – не менше 10 записів, використовуючи списки підстановок з відповідних таблиць.
У таблицю «Товар» додати поле «Одиниці виміру». Увести дані в записи нового поля.
Сортування:
а) відсортувати таблицю «Суб’єкти ЗЕД» по назві в порядку зростання.
б) Розташувати дані в таблиці «Контроль» за спаданням по датам оформлення.
Прості фільтри:
а) встановити фільтр для записів про товар, митна вартість яких лежить в межах від 1000 грн. до 5000 грн..
б) встановити фільтр для записів про суб’єктів ЗЕД, які розташовані у м. Київ чи Дніпро.
Завдання 3.2. Створення форм та запитів
3.2.1. Умова індивідуального завдання
Створити запити:
Запит 1 (з параметром). Створити запит про товар, який надійшов на певну митницю призначення, які були оформлені у поточному році. Впорядкувати дані за №ПД.
Запит 2. Створити запит, який підраховує кількість попередніх декларацій, оформлених посадовою особою митниці, з особами, уповноваженими для роботи з митницями.
Запит 3. Створити запит, який містить інформацію: митниця призначення, суб’єкт ЗЕД, дата оформлення, назва товару, кількість, митна вартість. Впорядкувати товар по митниці відправлення.
Створити форми:
а) автоформи для таблиць «Товар», «Суб’єкти ЗЕД», «Митниці»;
б) власну для таблиці «Контроль» за допомогою Майстра форм. Додайте в область Примітка форми кнопки переходу:
- до наступного запису;
- до попереднього запису;
- додавання нового запису;
- видалення поточного запису;
- кнопку Закрити, яка закриває цю форму.
в) створити кнопкову форму, яка встановлює перехід на таблиці, форми, запити та звіти бази даних.
- у верхній частині кнопкової форми, повинне знаходитися назва БД та Прізвище ім’я студента.
- у лівому верхньому куті логотип БД або особистий логотип автора.
- повинна бути розташована кнопка закриття програми БД з Access.
Завдання 3.3. Створення звітів
3.3.1. Умова індивідуального завдання
Створити звіти:
Звіт 1. Створити звіт, який підраховує митну вартість всіх товарів та кількість оформлених ПД, що пройшли через відповідну митницю за останній рік.
Облік суб’єктів ЗЕД
Митниця відправлення_____________________
Назва підприємства Назва товару Митна вартість товару Особа, уповноважена для роботи з митницею
Всього за___________рік:
Митна вартість товарів_____________(грн.)
Кількість оформлених ПД___________(шт.)
Звіт 2. Створити звіт на підставі запиту 3, який відображає загальну суму митної вартості, що була сплачена за 1 півріччя 2018 року за кожним товаром.
Загальна сума
Назва товару_____________________(номер або назва)
Назва підприємства Дата оформлення ПД Кількість Митна вартість товару Митниця призначення
Загальна сума митної вартості за товаром_________________
Загальна сума митної вартості за 1 півріччя 2018 р._________
Згрупувати дані по назві товару
Поля Загальна сума митної вартості за товаром та Загальна сума митної вартості за 1 півріччя 2018 р створити за допомогою ПОСТРОИТЕЛЯ ВЫРАЖЕНИЙ відповідно в Примечаниях группы та Примечаниях отчета.
Додати номер сторінки та дату створення звіту. Зробити відповідне форматування звіту (колір, шрифт, фон, вирівнювання тощо). Зберегти звіт під ім’ям «Загальна сума».
РОЗДІЛ 4. ПРЕЗЕНТАЦІЙНЕ ОФОРМЛЕННЯ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Мета: закріпити навички із створення мультимедійних презентацій у середовищі Microsoft PowerPoint.
Завдання 4. Створення мультимедійної презентації
4.1. Умова індивідуального завдання
Створити презентацію засобами Microsoft PowerPoint для відображення результатів виконання завдань навчальної практики. Правила та вимоги щодо створення презентації див. у методичці.
В ході роботи описати виконання дій по створенню презентації.
В результаті роботи відобразити скриншоти слайдів (6-8 слайдів на сторінці), які обов’язково пронумерувати. Презентацію зберегти під назвою – Прізвище_Ім’я_НІП \ ?_завд_4.pptx.
ВИСНОВОК
В процесі виконання даної роботи мною було розглянуто роботу основних додатків Microsoft Office: Word,Excel, Access та Power Point.
В першому розділі мною було закріплено навички самостійного пошуку та обробки літератури за визначеною тематикою; вдосконалено вміння оформлювати документи митного спрямування за допомогою текстового редактора MS Word, створювати схеми, таблиці та діаграми; я оволодів навичками пошуку документів митного спрямування за допомогою пошукових систем; вдосконалив вміння якісного перекладу текстів митного спрямування.
Другий розділ було присвячено закріпленню навичок в обробці даних за допомогою MS Excel, вдосконаленню вміння створювати графіки та діаграми, застосовувати математичні, фінансові, статистичні функції для вирішення фінансово-економічних задач, митного спрямування, прогнозування ЗЕД.
В третьому розділі я закріпив навички обробки даних за допомогою MS Access, вдосконалив вміння використовувати фільтри та запити для пошуку інформації, створювати форми та звіти даних з митної справи.
Останній, четвертий розгляд закріплює знання із створення мультимедійних презентацій у середовищі Microsoft PowerPoint.