Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. У процесі реформування освіти динамічні зміни відбуваються і в управлінській діяльності керівника навчального закладу. Сьогодні провідне місце керівника будь-якої освітньої установи займає інформаційно-аналітична робота, яка включає в себе виявлення альтернатив, вибір варіанта стратегій, аналіз досягнень і витрат освітнього процесу, організаційної структури, фінансових аспектів діяльності тощо. Сучасний керівник повинен мати обов’язковий обсяг інформації про стан і розвиток тих процесів в підсистемах, за які він відповідає. Це провідна вимога при формуванні цілісної системи інформаційно-аналітичної діяльності керівника. Крім того, ефективність управління освітньою установою значною мірою визначається ступенем достовірності та обґрунтованості інформації, якою користується керівник у процесі підготовки та прийняття управлінських рішень. Водночас з тим, критерії відбору інформації, організація інформаційних потоків, аналіз якості отриманих даних багато в чому визначаються особистістю і професійною компетентністю самого керівника. Поняття «інформаційна культура керівника школи» дає змогу, на наш погляд, об'єднати особистісний та професійний аспекти в діяльності керівника. Це в свою чергу вимагає дослідження сутнісних особливостей феномена «інформаційна культура керівника навчального закладу». Інформаційна культура (від лат. cultura — освіта, розвиток та informatio — роз’яснення) – це:
1) множина досягнень певного людського суспільства (групи людей, нації, народу, суспільства, держави, міжнародного співтовариства) у сфері інформаційних відносин (у тому числі мистецтва, науки, техніки тощо);
2) відповідний рівень розвитку інформаційних відносин на певний момент часу, у просторі, колі осіб, що визначається порівняно з попередніми показниками інформаційної культури;
3) множина практичних, матеріальних і духовних надбань суспільства, які відображають історично досягнутий рівень розвитку суспільства і людини у сфері інформаційних відносин та втілюються в результатах інформаційної діяльності. У вужчому розумінні, інформаційна культура — це сфера духовного життя суспільства, що охоплює насамперед систему виховання, освіти, наукової та мистецької творчості, у контексті інформаційних відносин, а також установи й організації, що забезпечують функціонування їх (школи, вищі навчальні заклади, клуби, музеї, театри, творчі спілки, товариства тощо);
4) ступінь (рівень) довершеності в оволодінні знаннями у галузі суспільних інформаційних відносин та діяльності;
5) метод формування визначеного в ідеалі рівня інформаційних відносин;
6) множина умов, які забезпечують високий рівень, продуктивність, безпеку інформаційних правовідносин;
7) рівень фахової підготовки працівників (працівника) у сфері інформаційних правовідносин та особистої їх організованості;
8) рівень відповідності норм, встановлених у суспільстві, нормам інформаційних правовідносин;
9) галузь загальної культури (як науки), що вивчає проблеми унормування суспільних інформаційних відносин;
10) множина духовних цінностей у сфері інформаційних відносин, створених людством протягом його історії;
11) рівень, ступінь досконалості певної галузі розумової діяльності.
Дане питання активно досліджується на науковому рівні. В своїх працях його висвітлюють Баранов О. [5], Бююль А. [6], Цефель П. [6], ВайнерА.Я. [78], Васильев В.В. [8], Ващекин Н.П.[9]., Абрамов Ю.Ф.[9], Ведяшкін Ю. [10], ВейзеАА. [11], Верещагина Л.А.[12], Винарник Л.С. [13].Виноградов В.А. [14], Вишневский Ю.Р. [15],Вишняк А.И. [16], Вінарик Л.С. [17], Вітгенштейн Л. [18], Воробець 3. Д. [19], Воробьев Г.Г. [22], Гриценко В. И. [23], Гнатцов О. Г..[24], Гриценко В. И. [25], Гажієнко Г..[26], Голобуцький О.П. .[27], Горовий В. .[28], Нечай М.[28].
Метою роботи є уточнення поняття феноменів «інформаційна культура», «інформаційна культура керівника» та обґрунтування чинників вдосконалення управління