Підготовка учнів 9 класів до участі в олімпіадах з інформатики (ID:996930)
Зміст
ВСТУП
РОЗДІЛ 1 ОЛІМПІАДА З ІНФОРМАТИКИ ЯК ЗАСІБ ВИЯВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ
1.1. Олімпіади з інформатики (проведення, різновиди, тури)
1.2. Форми та методи навчання під час роботи з обдарованими учнями
1.3. Методика підготовки учнів 9 класів до олімпіади з інформатики
РОЗДІЛ 2 ПРИКЛАДИ ПРАКТИЧНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ МЕТОДИКИ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ 9 КЛАСІВ ДО ОЛІМПІАДИ З ІНФОРМАТИКИ
2.1. Аналіз та порівняння олімпіадних завдань з інформатики для 9 класу за 2015-2017 рр.
2.2. Підготовка учнів 9 класу до олімпіади на уроці
2.3. Підготовка учнів 9 класу до олімпіади на факультативі.
ВИСНОВКИ
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
ДОДАТКИ
Зразок роботи
Всеукраїнські учнівські олімпіади з інформатики проводяться з метою зацікавлення дітей у поглибленому вивченні курсу, стимулювання творчого самовдосконалення, сприяння розвитку алгоритмічного мислення у школярів, зацікавлення у програмування. Для вчителів олімпіади є способом виявлення та розвитку обдарованих учнів.
Кількість турів олімпіад, форми та тривалість їх проведення визначаються міністерством, відповідними управліннями освіти обласних та міських держадміністрацій спільно з оргкомітетами. Олімпіада з інформатики, як і з решти предметів, проводиться в 4 тури:
І тур проводиться в кожному класі на базі загальноосвітніх навчальних закладів, щоб виявити найбільш здібного учня. Відбувається цей тур у жовтні в кожному навчальному закладі окремо за власними завданнями, які укладають спеціальні предметно-методичні комісії. Участь в олімпіаді може приймати будь-який учень з 5 по 11 класи. Кожен навчальний заклад подає звіти проведення І етапу олімпіад у визначений термін до оргкомітетів II етапу відповідно до територіального розміщення.
ІІ тур – на районному рівні змагаються учні з різних шкіл між собою. Проводиться він в листопаді-грудні під керівництвом районних (міських) управлінь освіти. На районному етапі кожна зі шкіл відповідного місця розташування (міста, села) зазвичай має обмеження на кількість учасників. В ІІ етапі мають право приймати участь тільки ті учні які перемогли на І етапі в своєму навчальному закладі. Цей етап проводиться між учнями від 6 до 11 класів. Звіти проведення II етапу олімпіади з інформатики подаються до оргкомітету III туру у конкретно визначений термін відповідно до територіального розміщення.
ІІІ тур проводять в області у січні-лютому. В ІІІ етапі мають право приймати участь тільки ті учні, які перемогли на ІІ етапі в своєму районі, місті. Завдання III туру розробляються провідними спеціалістами в області інформатики, програмування, ІКТ. За результатами III етапу відбирають кращих учнів для відбірково-тренувальних збори з подальшою підготовкою та відбором на IV (Всеукраїнський) тур олімпіади. ІІІ етап проводиться серед учнів 7 – 11 класів, 5 – 6 класи участі не приймають. Звіти проведення III туру Всеукраїнських учнівських олімпіади з інформатики, а також заявки на участь команди в IV (фінальному) турі олімпіади з інформатики подаються до Інституту та оргкомітету Всеукраїнських учнівських олімпіад (за місцем проведення) до 5 березня поточного року. Учнів-переможців обласного туру учнівської олімпіади з інформатики нагороджуються дипломами I, II та III ступенів. Переможцями можуть бути учасники, які набрали не менше 1/3 загальної суми балів за всі етапи, при цьому їх кількість не повинна перевищувати 50 % від кількості учасників відповідного заключного етапу. Дипломи I, II та III ступенів розподіляються між переможцями орієнтовно у відношенні 1:2:3.
І фінальний етап олімпіад – IV (на державному рівні) є заключним і проводиться кожного року наприкінці березня в одній з областей України. Частим є явище одночасного проведення олімпіад з різних предметів. Діти приймають участь в IV турі в складі команд. З кожної області виступає одна команда. Максимальна і мінімальна кількість учнів в команді кожного року визначається відповідним наказом Міністерства освіти і науки України у відповідності до успіхів відповідних команд на заключному турі двох попередніх навчальних років. Присутні також і вікові обмеження учасників, які також визначає профільне міністерство.
Щорічним наказом Міністерства освіти і науки України затверджуються склад оргкомітету, предметно-методичної комісії та журі, експерти-консультанти та остаточні результати фінального туру. Завдання для проведення олімпіади складаються предметно-методичною комісією, яку очолює голова журі. Завдання олімпіади з інформатики складаються з авторських задач і вправ.
Учнів-переможців заключного Всеукраїнського туру учнівської олімпіади з інформатики нагороджуються дипломами I, II та III ступенів. Переможцями можуть бути учасники, які набрали не менше 1/3 загальної суми балів за всі етапи, при цьому їх кількість не повинна перевищувати 50 % від кількості учасників відповідного заключного етапу. Дипломи I, II та III ступенів розподіляються між переможцями орієнтовно у відношенні 1:2:3 [1].
Інформатика є специфічним, особливим предметом, адже на відмінну від решти шкільних курсів, вона має дві олімпіади: олімпіада з інформатики (ІКТ) або «Інформаційні технології» та олімпіада з інформатики (програмування). Олімпіаду з інформаційних технологій вперше провели в 2011-2012 н.р.
Причиною такого поділу є показником важливості програмування та алгоритмів. Робота над створенням програм – важка та займає багато часу. Дітям зручніше повністю поринути в створення різноманітних алгоритмів та не перемикати увагу на завдання іншого типу.
Інші роботи з даної категорії: