Зразок роботи
1. Аналіз хрестоматій та збірок художніх творів у роботі вихователів
Хрестоматії та збірки художніх творів є важливими інструментами вихователя для розвитку мовлення, творчої уяви та морально-етичних якостей дітей. Вони допомагають у формуванні духовного світу дитини, забезпечуючи її знайомство з культурними цінностями. На практичному занятті буде представлено аналіз сучасних видань, що використовуються у роботі з дошкільниками, із врахуванням їхньої тематики, мовного стилю та відповідності віковим особливостям.
2. Використання художнього слова в організації життєдіяльності дітей
Художнє слово є потужним виховним засобом, що впливає на розвиток емоційної сфери та моральної свідомості дитини. Читання казок, віршів і оповідань, театралізована діяльність чи обговорення сюжетів стимулюють розвиток мови, уяви та творчості. На занятті розглядатимуться приклади інтеграції художнього слова у різні види дитячої діяльності, такі як малювання, драматизація та створення колективних творчих проєктів.
3. Формування культурно-гігієнічних навичок у дошкільників
Особиста гігієна є основою здорового способу життя, і її формування має розпочинатися змалечку. Вихователі використовують ігрові форми, віршики, пісні та практичні вправи, щоб навчити дітей правильного миття рук, догляду за зовнішнім виглядом та охайності. Практичне заняття передбачає демонстрацію ігор та вправ, спрямованих на формування цих навичок у повсякденній діяльності.
4. Методика сенсорного виховання в різних вікових групах
Сенсорне виховання спрямоване на розвиток сприйняття та відчуттів, що є важливим для пізнання навколишнього світу. У молодшій групі використовуються прості вправи з кольорами, формами та фактурами, у старшій – складніші завдання на порівняння звуків, текстур чи об’єктів. Практичне заняття включає демонстрацію таких методик із врахуванням вікових особливостей.
5. Ігри для сенсорного розвитку
Ігри є ефективним методом сенсорного виховання. Наприклад, гра «Вгадай на дотик» розвиває тактильне сприйняття, а гра «Відчуй аромат» – нюх. Наочні матеріали, як-от предмети різної текстури, кольорові картки чи аромати, роблять такі ігри цікавими та пізнавальними. Під час заняття студенти матимуть змогу підготувати та провести гру, спрямовану на розвиток сенсорного сприйняття.
6. Вимоги до організації занять із дошкільниками
Організація занять потребує чіткого дотримання методичних вимог: створення комфортного середовища, залучення дітей до активної участі, використання наочності та інтеграція ігрових елементів. Практичне заняття демонструє, як ці вимоги реалізуються на практиці.
7. Підготовка до моделювання заняття
Моделювання заняття передбачає розробку плану з чіткою структурою, визначенням мети, завдань і методів роботи. На практичному занятті студенти зможуть продемонструвати власні моделі занять, інтегруючи ігри, творчі завдання та інтерактивні підходи, що сприяють гармонійному розвитку дітей.