Зразок роботи
Вступ
Основним матеріалом, з якого робили літаки, було дерево. Потім його обтягували полотном, а останнє покривали лаком, щоб забезпечити вологостійкість обшивки.
Деревину слід застосовувати в тому випадку, коли найбільш суттєвими є питання дешевизни літака і простоти ремонту, а зусилля, що виникають в елементах конструкції, невеликі.
Такий стан зазвичай має місце у літаків початкового навчання, спортивних, зв'язку або особистого користування.
Польотна вага таких літаків не перевищує двох тонн. За схемою вони являють собою біплан, або підкісний високо-план або парасоль з полотняною обшивкою. Малі зусилля в елементах конструкції літаків подібних схем і малі ваги не тільки дозволяють з успіхом застосувати деревину, але навіть призводить до деякого зниження ваги конструкції. Справа в тому, що з виробничо - експлуатаційних міркувань, а також через втрату стійкості, у таких літаків довелося б застосовувати більш товстий листовий дюраль (або сталь).
Якщо ж зусилля в елементах конструкції літака великі ( наприклад, в лонжеронах крил винищувача), то застосування деревини для таких деталей призводить до їх перенавантаження. Заміна, у подібних літаків, дерев'яних лонжеронів металевими призводить до значного зниження ваги крил.
За американськими і німецькими даними, за інших рівних умов, цільно- дюралевий літак, приблизно, в 3-3,5 рази дорожче дерев'яного або літака змішаної конструкції з фюзеляжем із сталевих труб.
Більшість бойових літаків в даний час прозводяться металевими, але, як показав досвід другої світової війни, слід, поряд з суцільнометалевими винищувачами і швидкісними легкими бомбардувальниками, будувати їх також дерев'яними, або змішаної конструкції. Прикладом служить успішний досвід будівництва та експлуатації, у Великій Вітчизняній війні, радянських винищувачів Лавочкіна, Яковлєва, а у англійців швидкісного бомбардувальника «Де- Хевілле'нд Москито», що будувався в Канаді.
Труднощі в постачанні літакових заводів дуралюмина і можливість випуску додаткової кількості бойових літаків, шляхом використання деревної промисловості - визначили подібне рішення.
Труднощі точного дотримання, розмірів при виготовленні деталей ускладнюють застосування деревини для масово - серійного виробництва і погіршують взаємозамінність дерев'яних деталей літака в порівнянні з металевими. З іншого боку, деревина дозволяє здійснити досить гладку, без хвилястості і швів, поверхню, що дуже важливо для аеродинаміки швидкісних літаків. На підтвердження останнього положення можна послатися на англійську двомоторний винищувач супроводу «Де-Хевілленд Хорнет», побудований з дерева, «шаруватої конструкції і показав максимальну швидкість в 760 км / год при двох моторах «Роллс- Ройс Мерлін» 130 і 131 з максимальною потужністю по 2030 л.с.