Зразок роботи
Актуальність теми. Соціально-економічні зміни, що відбуваються в суспільстві, створюють мистецькі інститути. У ХХ ст. в результаті науково-технічного прогресу, зокрема виникнення аудіо та відеозапису, цифрових технологій, нових медіа, відбувається трансформація культурного простору, в якому естрадне мистецтво набуває особливого значення як таке, яке має найбільший соціальний резонанс.
Як культурно-мистецьке явище, естрада тісно пов'язана із суспільством, саме тому в гуманітарних науках та мистецтвознавстві є стабільна традиція трактувати її як елемент масової культури, хоча естрадне мистецтво у своєму родовому, жанровому, стильовому відгалуженні виникає не тільки як масове явище, але й елітна культура. Як форма мистецтва, естрада має свої західні аналоги - кабаре, вар’єте, індустрію розваг, однак не збігається з ними, забезпечуючи більший соціальний та політичний нагляд. Важлива різниця між естрадою та шоу-бізнесом, в якому комерційний фактор переважає над мистецьким.
Невідповідність термінології, яку ми бачимо в наукових дослідженнях, присвячених естрадному мистецтву, пов'язане з недостатнім усвідомленням його специфіки: естрада не ототожнюється з музичним, театральним, хореографічним, цирковим мистецтвом, з якими існує багато моментів перетину. Сучасне естрадне вокальне мистецтво є складним переплетінням жанрів, напрямів та стилів, тому його вивчання потребує нового підходу, який би відповідав внутрішньому закону його функціонування в культурному просторі. Традиційні методи дослідження вокальної естрадної музики, створенні академічним музикознавством, не є ефективними, її вивчення на сучасному етапі має базуватися на нових методологічних принципах, включаючи міждисциплінарні методи.
Мета дослідження – розглянути зарубіжну музику 80-х років ХХ ст. в контексті естрадного мистецтва
Завдання дослідження:
- окреслити місце естради як мистецького явища;
- визначити базові засади естрадного мистецтва;
- розглянути жанрове розмаїття естрадної музики;
- ознайомитись із найяскравішими представниками зарубіжного естрадного виконавства 80-х років ХХ ст.
Об’єкт дослідження: естрада як культурно-мистецький феномен.
Предмет дослідження: естрадне вокальне мистецтво як чинник культурного життя 80-х років ХХ ст.
Хронологічні межі дослідження охоплюють час 80-х рр. ХХ ст.