Зразок роботи
2.1 Задача № 1
У завданні необхідно розкрити особливості корпоративної культури підприємства, де студенти проходили практику або працюють (можна проаналізувати будь-яке «умовне» підприємство), у наступній послідовності:
1. Дати характеристику підприємства (найменування, форма власності, вид діяльності, опис продукції, товарів (послуг), організаційна структура, стиль керування, чисельність персоналу (основного й допоміжного), покупці (споживачі) товарів (послуг) підприємства, особливості реалізації продукції, товарів або послуг).
2. Описати корпоративну культуру підприємства по моделі Ф.Харриса й Р. Морана.
3. Дати опис корпоративної культури відповідно до будь-якої іншої існуючої типології культур (на власний розсуд).
4. Навести приклади традицій свого підприємства.
2.2 Задача № 2
Необхідно розробити корпоративний кодекс аналізуємого підприємства, що включає в себе:
а) мету,
б) місію,
в) девіз,
г) головні корпоративні принципи,
д) пам’ятку «Корпоративний імідж співробітника» (пам’ятка повинна розкривати відповіді на запитання: що можна, а що не можна носити на роботу? Основні закони формування ділового іміджу чоловіка й жінки)
2.3 Тестові завдання
1. До якої культури відноситься наступне визначення:
Культура відображає свою особливу систему цінностей, свої норми й правила та вступає в протиріччя із загальною корпоративною культурою. ЇЇ носіями є люди або цілий підрозділ незадоволених тією системою цінностей, яка прийнята в даній компанії:
а) конткультура;
б) нейтральна субкультура;
в) прогресивна субкультура;
г) домінуюча.
2. Що не відноситься до субкультури?
а) нейтральна культура;
б) прогресивна культура;
в) домінуюча культура;
г) конфліктуюча культура.
3. У чому укладається сутність інтегруючої функції корпоративної культури:
а) формує соціально-психологічний клімат, коли кожний відчуває себе частиною цілого, формує почуття спільності, залучення в справи організації й прихильності їй;
б) забезпечує керованість і передбачуваність поведінки членів організації; норми, що існують, усувають непогодженість дій;
в) заміщення офіційних механізмів і потоків інформації, відносин на неформальні;
г) надихає співробітників організації на пріоритетне врахування інтересів клієнтів.
4. Корпоративна культура потрібна. для рішення наступних завдань:
а) комунікативне завдання;
б) мотиваційне завдання;
в) облікове завдання;
г) фіскальне завдання.
5. «Клубна культура» характеризується:
а) лояльністю, відданістю й спрацьованістю співробітників, командною роботою. Стабільні й безпечні умови сприяють поваги до віку співробітників. Кар’єрний ріст відбувається повільно й поступово;
б) концентрацією управлінських функцій у руках невеликої групи людей або однієї людини, авторитарним стилем керівництва, твердим контролем над виконанням рішень;
в) відсутністю єдиної суспільної думки, роз’єднаністю в поглядах, невдоволенням більшості співробітників прийнятими в організаціями нормами й правилами поведінки;
г) права й обов’язки делегуються співробітникам, здатним виконувати ті або інші дії. Більшість співробітників мають гарні професійні якості й здатні працювати на результат.
6. Для якої корпоративної культури характерні наступні ознаки: характерна концентрація управлінських функцій у руках невеликої групи людей або однієї людини, авторитарний стиль керівництва, твердий контроль над виконанням рішень, низький рівень бюрократизації:
а) культура влади;
б) агресивно-захисна культура;
в) адхократична культура;
г) в’язниця строгого режиму.
7. Рекреативна функція :укладається в тому, що корпоративна культура:
а) сприяє відновленню щиросердечних чинностей, забезпеченню психологічного комфорту. Працюючи разом, співробітники створюють собі такі умови, при яких вони почувають себе легко й комфортно;
б) дозволяє спростити процеси комунікації, зменшується час на різні узгодження, усередині організації створюються специфічні, властиві тільки даному співтовариству способи спілкування;
в) допомагає організації вижити в умовах швидко мінливого зовнішнього середовища, вистояти в конкурентній боротьбі;
г) набудовує співробітників організації на пріоритетне врахування інтересів клієнтів.