Вплив тривожності на успішність навчання і поведінку учнів (ID:470851)
Зміст
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. АНАЛІЗ ТЕОРЕТИЧНОЇ ПРОБЛЕМИ ВЗАЄМОЗВЯЗКУ ТРИВОЖНОСТІ ТА УСПІШНОСТІ НАВЧАННЯ І ПОВЕДІНКИ
УЧНІВ 6
1.1.Поняття та ознаки успішності навчання і поведінки 6
1.2.Різниця понять тривога та тривожність. 11
1.3. Поняття навчальної тривожності та шляхи її подолання. 16
РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВЗАЄМОЗВЯЗКУ ТРИВОЖНОСТІ ТА УСПІШНОСТІ НАВЧАННЯ І ПОВЕДІНКИ
УЧНІВ 18
2.1 Організація і методи дослідження. 18
2.2 Методики дослідження. 20
2.3. Аналіз та інтерпретація результатів. 22
ВИСНОВОК 29
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 27
ДОДАТКИ 30
Зразок роботи
Період навчання відомий своєю напруженістю, важливістю для особистісного становлення дітей. Тому вченими і педагогами приділяється особлива увага особистості школярів, показникам їх тривожності та впливу її на рівень успішності та поведінки учнів.
Розгляд даної теми є актуальним, адже в нашій країні все більшу увагу почали приділяти програмам ефективного подолання тривожності в період навчання, визначенню чинників її виникнення та зв’язку з рівнем успішності. Для ефективного навчання, учневі необхідно відчувати себе комфортно в середовищі шкільної освіти, планово засвоювати матеріал і не відволікатися на зайві тривоги. Виникає гостра необхідність донести до середньостатистичного школяра, що запорукою успішності засвоєння шкільного матеріалу є саме рівень успішності протягом усього навчального процесу. Це питання недостатньо вивчено в нашій країні, неповна теоретична і практична розробленість зумовили вибір теми дослідження: «Вплив тривожності на успішність навчання і поведінку школярів»
Метою даної курсової роботи є виявлення особливостей, закономірностей та головних складових впливу тривожності на успішність навчання і поведінку школярів.
Об'єкт дослідження: навчальна успішність, тривожність, поведінка.
Предметом дослідження являється вплив тривожності на навчальну успішність та поведінку школярів.
Гіпотеза дослідження: існує зворотний кореляційний зв'язок між тривожністю та навчальною успішністю школярів.
Завдання:
- провести аналіз теоретичної літератури з проблеми взаємозв’язку тривожності та навчальної успішності, поведінки;
- вивчити психологічні особливості поняття тривожності;
- розглянути підходи до трактовки поняття шкільної тривожності;
- вивчити основні складові навчальної успішності;
- дослідити взаємозв'язок тривожності та навчальної успішності;
- сформувати висновки і рекомендації.
У науці в даний час накопичений значний фонд знань, необхідних для постановки і дослідження даної проблеми. Як показало вивчення наукової літератури, тривога являє собою емоційне, що включає в себе переживання очікування та невизначеності, відчуття безпорадності, що значною мірою впливає на результати навчання.
Теоретико-методологічну основу дослідження становлять: природничо-наукові, соціологічні і психолого-педагогічні концепції подолання тривожності (Б. Г. Ананьєв, П. К. Анохін, В. В. Антипов, Р. Ф. іхсан, І. П. Павлов, А. В. Петровський, Г. Сельє, І. М. Сєченов та ін); провідні положення теорії навчальної діяльності (В. В. Давидов, В. А. Сластьонін, Д. Б. Ельконін та ін.)
Методи дослідження засновані на вивченні та конструктивному аналізі наукової літератури з проблеми курсової роботи. У роботі була застосована Шкала самооцінки Спілберга-Ханіна, класифікація основних факторів впливу Кемпбела.
Інші роботи з даної категорії: