Зразок роботи
Сучасний стан розвитку цивілізації визначається ступенем розвитку науки й техніки, а з іншого боку, дослідження вчених доводять, що науково-технічний прогрес має всепланетний вплив на безпеку життя людини й людства. Осмислення вченими наслідків нестримної експансії техносфери й глобальних наслідків життєдіяльності людства ставить питання про виживання людини як біологічного виду. Безпека індивідуума в нову епоху вже не може бути забезпечена без постійно підтримуваної глобальної та національної безпеки.
Одним з напрямів глобальної та національної безпеки, що найбільш стрімко розвивається в наш час, є інформаційна безпека. З розвитком технологій передавання даних збільшується кількість загроз для інформаційних систем, ускладнюються завдання їх захисту. З іншого боку, критично зростає залежність людини від безпеки інформаційної сфери людства. Усе більше вчених звертаються у своїх працях до проблем безпеки людини в інформаційному середовищі, і якщо ще декілька десятиліть тому ця проблема носила прикладний характер, похідний від проблем національної безпеки й інформаційного протиборства, пропаганди та інформаційно-психологічного впливу на масову свідомість, то нині процеси гуманізації та демократизації в суспільстві вимагають поставити в центр уваги саме особистість і її безпеку. Кожна особистість стала заручником глобальних ризиків, зокрема в інформаційній сфері, з іншого – більшість проблем інформаційного суспільства носять особистісний характер. Шляхи вирішення проблем інформаційного суспільства лежать у гуманізації виховання майбутніх громадян інформаційного суспільства і перетворенні ідеї інформаційної безпеки в одну з ключових цінностей особистості, що тісно пов’язана з комплексом прав і обов’язків особистості в інформаційній сфері.
Перехід глобального суспільства на нову стадію свого розвитку – інформаційного суспільства – ознаменувався не тільки появою не бачених до цього можливостей, а й появою нових видів загроз. Особливо небезпечні вони для інформаційно уразливих верств населення, насамперед молодого покоління. Під впливом медійної інформації формуються світоглядні позиції людини, ціннісні орієнтири, закладаються підвалини правомірної чи неправомірної поведінки. Особливого значення це набуває у зв’язку із запровадженням у середній школі елементів медіа-освіти, Тож є підстави стверджувати, що проблеми інформаційної безпеки мають знаходитися у полі зору не тільки фахівців в галузі національної безпеки, правознавців, філософів, соціологів, а й педагогів. Актуальність даної проблеми зумовила активний інтерес до неї науковців.
Серед вітчизняних вчених, які зробили значний внесок у розробку проблем інформаційної безпеки, слід зазначити В.Богуша, В.Брижка, М.Гуцалюка, О.Данільяна, В.Залізняка, Б.Кормича, Н.Кушакову, В. Ліпкана, Ю. Максименко, П. Марущака, О.Марценюка, О.Олійника, А.Приходька, Г.Сащук, В.Сідака, Л.Харченка, О.Юдіна, В.Цимбалюка, М.Швеця, О.Яковенка та ін.
Мета роботи ― аналіз інформаційної безпеки учнів.
Для досягнення мети нами було обумовлено вибір наступних завдань:
розкрити поняття «інформаційна безпека»;
з’ясувати інформаційну небезпеку в мережі Інтернет;
вивчити програмне забезпечення інформаційної безпеки;
дослідити практичне втілення інформаційної безпеки в шкільному курсі інформатики.
Об’єкт роботи ― процес навчання дітей у загальноосвітньому навчальному закладі.
Предмет роботи ― ефективність забезпечення вчителем інформатики інформаційної безпеки учнів