Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження полягає в тому, що аналіз собівартості продукції звернений на вивчення потенціалу зростання ефективності застосування матеріальних, трудових і грошових ресурсів у процесі виробництва, постачання і збуту продукції, Дослідження собівартості продукції дає можливість зафіксувати більш чітку оцінку показниками прибутку і рентабельності, який був досягнутий на підприємствах. На нинішньому нестабільному етапі розвитку економіки важливо постійно здійснювати аналіз роботи підприємства з метою прийняття управлінських рішень. Для того, щоб проводити аналіз і приймати рішення потрібна вихідна інформація, яку розраховують на основі техніко-економічних показників, один з яких виражається в собівартості продукції. Основними завданнями розвитку підприємства є загальне збільшення ефективності виробництва, а також зміцнення стабільних позицій підприємств на внутрішньому і міжнародному ринках. Для того, щоб винести найгострішу конкуренцію і придбати довіру покупців, підприємству необхідно авторитетно виглядати на тлі підприємств подібного типу. Всім добре відомо, що покупця насамперед хвилює якість продукції та ціна. Що вищий перший показник і нижчий другий, тим відбувається найкращий ефект для покупця і самого підприємства. Резерви вдосконалення даних показників саме і зосереджені в собівартості продукції.
В узагальненій формі собівартість продукції відображає різні сторони господарської діяльності підприємств, їх успіхи і невдачі. Рівень собівартості об'єднаний з об'ємом і якістю продукції, застосуванням робочого часу, сировини, матеріалів, обладнання, тратою фонду оплати праці і т.д. Собівартість виражається на основі встановлення цін на продукцію. Регулярне зниження собівартості промислової продукції є одним з важливих умов зростання ефективності промислового виробництва. Це виражає в формі безпосереднього впливу на величину прибутку, рівень рентабельності, а також на загальнодержавний грошовий фонд - бюджет. Внаслідок цього формування витрат виробництва і обігу, їх аналіз мають величезне значення для підприємницької діяльності організацій.
Слід відзначити, що на сьогоднішній день не існує загальновизначеного підходу до методики аналізу собівартості продукції. Тому в роботі поєднано різні підходи, які знайшли свого відображення в вітчизняній та зарубіжній економічні літературі. В останні роки собівартість продукції, її складові, нормативи витрат за окремими елементами, система формування й управління витратами у зв’язку з ціноутворенням стала об’єктом глибоких наукових досліджень великої групи вітчизняних і зарубіжних учених. Зокрема, це Семенов А. Г., Філінков О., Несвєт В.І., Крисанов Д.Ф., Варченко О.М., Рогоза М.Є. Проблемам обліку і аналізу собівартості продукції присвячені праці таких вчених, як Чумаченко Н., Басманов І., Нападовська Л., Апчерч А., Друри К., Голов С. Заслуговують на увагу роботи таких зарубіжних вчених, як Дж.Нікольсона і Дж.Рорбаха, Г.Емерсона, Ч.Гарісона, Дж.Кларка, Дж.Харріса, Дж.Хіггінса, Ч.Хорнгрена, Р.Друрі, Р. ван дер Віла та ін.
Мета курсової роботи – дослідити особливості проведення аналізу собівартості продукції підприємства.
Об’єктом дослідження курсової роботи є собівартість продукції на ТОВ «Синергія». Предметом дослідження є аналіз собівартості продукції даного підприємства.