Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Кардинальні економічні, політичні, соціальні перетворення і процес глобалізації впливають на сучасного дошкільника і піддають його серйозним емоційним випробуванням, що або гальмує розвиток емоційної сфери дошкільника, або спотворює цей процес. Емоції відіграють важливу роль у житті дітей. Не кожна доросла людина здатна розібратися у всій гамі своїх переживань, а для дитини це завдання стає ще більш важким, бо вони не завжди розуміють свої емоційні стани, тим більше, їм важко усвідомити ті різноманітні переживання, які виникають у міру розширення їх зв’язку з зовнішнім світом.
Програмно-методичне забезпечення емоційного розвитку дошкільників відстає від потреб практики. Розвиток емоційної сфери дитини можливий на будь-якому етапі онтогенезу, але особливо актуально вирішення даної проблеми в період дошкільного віку, коли дитина має підготуватися до засвоєння нових вимог і правил, до входження в колектив однолітків. У цей період розвиток йде як ніколи бурхливо і стрімко. З цілком безпорадної, нічого не вміючої істоти, немовля перетворюється у відносно самостійну, активну особистість. Отримують певний розвиток усі сторони психіки дитини, тим самим закладається фундамент для подальшого зростання [4].
Проблема розвитку в дитини музичного сприйняття, засобів педагогічного впливу на формування основ її музичної культури і грамотності, зміст, методи та форми музичного виховання дітей розглянуто в роботах О.Апраксіної, Д.Кабалевського, А.Кенеман, Л.Половінкіної, О.Радинової, В.Шацької, С.Шоломович. Загальні засади музичного виховання дітей старшого дошкільного віку в умовах дошкільного закладу висвітлено в працях О.Барабаш, Н.Ветлугіної, Л.Костюхіної, О.Кульчицкої, Н. Кривошеї, С.Науменко, С.Нечай, А.Шевчук та ін.
Отже, проблема розвитку емоційної сфери у дітей дошкільного віку не нова, але вона, як і раніше, актуальна.
Об’єктом дослідження є процес сприйняття музичних творів дітьми дошкільного віку.
Предмет дослідження – педагогічні умови сприйняття музичних творів дітьми дошкільного віку.
Метою дослідження є розробка методичних рекомендацій щодо розвитку емоційної чуйності у дошкільників засобами музики.
Відповідно до поставленої мети визначені такі завдання:
розкрити особливості емоційної сфери дошкільників в процесі музичної діяльності;
з’ясувати комплекс критеріїв, що забезпечують виявлення якісних характеристик емоційної чут