Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Нині перед навчальними закладами стоять такі завдання, як різнобічний і своєчасний розвиток дітей, їх творчих здібностей, формування навичок самоосвіти, самореалізація особистості в соціально позитивних видах діяльності; організація навчального процесу з урахуванням сучасних досягнень науки і цілеспрямоване створення умов для формування різних умінь, гідної життєвої перспективи для кожної дитини, її освіти, виховання і соціалізації; підвищення технологічної, комунікативної, проектної культури учня.
В умовах оновлюваного процесу школі потрібні такі форми навчання, які допоможуть: сформувати активну, самостійну та ініціативну позицію учнів у навчанні; розвинути загальнонавчальні вміння та навички: дослідні, рефлексивні; сформувати не просто вміння, а компетенції, тобто вміння, які сполучаються з досвідом їх застосування у практичній діяльності; розвинути пізнавальний інтерес учнів. Тобто, найважливішим пріоритетом початкової загальної освіти стає формування універсальних навчальний дій, рівень освоєння яких значною мірою зумовлює успішність всього подальшого навчання. Визначення найбільш ефективних засобів, що сприяють створенню умов для формування універсальних навчальних дій у молодших школярів, одна з проблем педагогічного дослідження.
Інноваційний пошук нових засобів, призводить педагогів до розуміння того, що нам потрібні діяльні, групові, ігрові, рольові, практико-орієнтовані, рефлексивні та інші форми і методи навчання. Провідне місце серед таких методів, виявлених в арсеналі світової та вітчизняної педагогічної практики, належить саме методу проектів, який покладено в основу однієї з форм учнівської діяльності, а саме проектної діяльності.
Представники різних освітніх та психологічних шкіл займалися вивченням питання саме проектної діяльності молодших школярів, а саме: Автомонов П.П., Голубенко М., Єрмолаєв С.А., Коляда О.Ф., Онопрієнко О.В., Морозова М.М., Половко Н.М. та інші. Проте, зауважимо, що дане дослідження буде спрямоване на дослідження питання щодо змісту та методики організації проектної роботи учнів 3-го класу в курсі «Я досліджую світ». Тому, обрана нами тема дослідження є досить унікальною, актуальною та потрібною в умовах сьогодення.
Об’єкт дослідження – зміст та методика організації проектної роботи учнів 3-го класу в курсі «Я досліджую світ».
Предмет дослідження – освітні особл