ХАРАКТЕРИСТИКА ВІТЧИЗНЯНОГО І ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ. (ID:669398)
Зміст
ВСТУП
РОЗДІЛ I. ДОСВІД ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ В УКРАЇНІ
1.1 Досвід запровадження профільного навчання у старшій школі радянського періоду
1.2 Досвід запровадження профільного навчання у старшій школі сучасності
РОЗДІЛ ІІ. ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ
ВИСНОВКИ
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА
Зразок роботи
ВСТУП
Профільне навчання в старшій школі - один із найважливіших компонентів модернізації загальної середньої освіти, одна з найбільш життєздатних освітніх реформ. У цієї ідеї, мабуть, нема опонентів, адже практико - орієнтоване навчання постало на часі. Профілізація потрібна для забезпечення індивідуальних потреб школярів, які виявляють підвищений інтерес до окремих предметів, і для професійного самовизначення, до успішної соціалізації, полегшення адаптації до самостійного життя, подолання інфантилізму підлітків, виховання відповідальності за прийняття рішень.
Сьогодні вже не виникає питання, чи потрібне профільне навчання, а актуальніше інше - навіщо воно потрібне. Чи виконує воно належним чином ту місію, яку на нього покладено, чи завжди досягає своїх цілей?
У Національній доктрині розвитку освіти в Україні йдеться про профілізацію як про один із шляхів забезпечення рівного доступу дітей до освіти. Проте, як відомо, сільська школа не має умов таких, як міська. (Нагадаємо, що частка сільських і містечкових шкіл становить більше половини від загального числа освітніх установ України). У сільських регіонах немає належної інфраструктури, яка могла б задовольнити запити кожної дитини. Сільські школи в основному малокомплектні і тому однопрофільні, тобто фактично учень позбавлений можливості вибирати профіль, який йому до вподоби. Отже, на практиці йдеться про профільну школу як навчальний заклад, а не про профільну освіту кожного учня. Таким чином, виходить, що регіональний принцип у профільній освіті в даному випадку спрацьовує краще, ніж принцип індивідуалізації навчання.
Проблема профільного навчання учнів, напрями його розвитку окреслені у таких освітніх документах: Державній національній програмі «Освіта. Україна ХХІ століття»; законах України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту»; «Концепції загальної середньої освіти»; «Концепції профільного навчання в старшій школі».
Інші роботи з даної категорії: