Регіональна специфіка поховального ритуалу в контексті археологічних та етнографічних даних (ID:842417)
Зміст
ВСТУП
РОЗДІЛ I. М.О. ЧМИХОВ ПРО РЕКОНСТРУКЦІЮ ЗМІСТУ ПОХОВАЛЬНОГО ОБРЯДУ ДАВНЬОГО НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ
1.1. Поховальний обряд давнього населення України у протонеоліті-мезоліті
1.2. Поховальний обряд доби протонеоліту та неоліту
1.3. Поховальний обряд епохи міді
1.4. Поховальний обряд доби бронзи
1.5. Поховальний обряд раннього залізного віку
РОЗДІЛ II. СПЕЦИФІКА ПОХОВАЛЬНОГО РИТУАЛУ (мезоліт - ранній залізний вік)
2.1 Поховальні звичаї океанійців та важливість їх вивчення для реконструкції найдавніших поховальних ритуалів
2.2 Деякі паралелі в поховальних традиціях на території України та Близького Сходу в мідному віці. Проблеми реконструкції поховальних традицій носіїв трипільсько-кукутенської спільності
2.3 Характерні риси поховального обряду населення бронзового віку на території України. Близькосхідні елементи в поховальному обряді катакомбної культурно-історичної спільності.
2.4 Поховальні звичаї населення доколумбової Америки як відображення традицій рівня епохи бронзи.
2.5 Специфіка поховальних обрядів раннього залізного віку (на прикладі скіфських пам`яток).
ВИСНОВКИ
БІБЛІОГРАФІЯ
ДОДАТКИ
Зразок роботи
РОЗДІЛ I. М.О. ЧМИХОВ ПРО РЕКОНСТРУКЦІЮ ЗМІСТУ ПОХОВАЛЬНОГО ОБРЯДУ ДАВНЬОГО НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ
Ще за життя М. О. Чмихова, якого смерть спіткала у молодому віці, на 41 році, його концепції викликали палке захоплення в одних та категоричне несприйняття іншими. Це цілком зрозуміло. Дослідник, археолог за фахом, він постійно виходив за межі власної науки, прагнучи цілісного розуміння історії людства на тлі глобальних природно-кліматичних та космічних змін. І такий пошук — безперечна ознака нашого кризового часу, коли, здавалося б, обірвався зв'язок часів, але (і, може, саме завдяки цьому) ми можемо по-новому, глибше, ніж раніше, не тільки зануритись у минуле, а й сприйняти його неперехідні, інваріантні для всього розвитку людства, ідеї й цінності. М. Чмихов був щиро відданий дослідженню давніх культур та світогляду первісних людей. Але це на диво органічно поєднувалось у нього з прагненням осягнути водночас ті глобальні зрушення, які на наших очах відбуваються на планеті Земля з природою і людством, врешті-решт — кожним із нас. Таємниці минулого він сприймав крізь призму проблем сучасної людини, а на сучасне дивився у масштабі якщо не вічності, то принаймні усієї відомої на наш час історії людства. Всі ми відчуваємо кризовий стан сьогоднішнього суспільства, екології нашої планети, яка за лічені десятиліття стала ніби мініатюрною, принаймні цілком осяжною. Актуалізується сама проблематичність нашого подальшого існування. Цс стосується не лише України та інших посткомуністичних країн або найбідніших регіонів сучасного світу, а й цілком заможних країн. Катастрофічність буття визначається не лише матеріальними показниками (врешті-решт, за цим виміром ми все ще живемо краще, ніж наші пращури за часів Середньовіччя), а головно — психологічним етапом, який пов'язаний не лише з рівнем добробуту, а й із безліччю інших параметрів.
Інші роботи з даної категорії: