Сучасна дитяча література (ID:155369)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП
……………………………………………………………
3
РОЗДІЛ 1
Дитяча література та її cпецифіка…………………………...
1.1. Зародження та розвиток дитячої літератури………………………..
1.2. Проблеми розвитку сучасної літератури для дітей………………...
8
8
14
РОЗДІЛ 2
Літературні мікропортрети «дитячих» письменників: темарій, проблематика, особливості образотворення прозових творів.……………………………
2.1. Сприйняття світу очима дитини у збірці оповідань «Нямлик і Балакуча Квіточка» Лесі Ворониної………………………...
2.2. Проблеми сучасності у житті підлітка в трилогії Степана Процюка («Залюблені у сонце», «Марійка і Костик», «Аргонавти»)…
2.3. Специфіка дитячого образотворення у повісті «Дивні дні Гані Грак» та романі «Поклоніння ящірці» Любка Дереша …….……
РОЗДІЛ 3
Особливості поетичного доробку Дмитра Білоуса для дітей….…………………………………………………………….
24
24
28
38
47
ВИСНОВКИ
…………………………………………………………
53
ЛІТЕРАТУРА
…………………………………………………………
58
Зразок роботи
У працях більшості дослідників дитяча література традиційно розглядається на пострадянському просторі з позиції її фольклорних витоків. Твори ж сучасних авторів залишаються на марґінесі літературознавчих зацікавлень, тому в бакалаврській роботі увагу зосереджено на творчості сучасних дитячих письменників, які зробили значний вклад у поширення літератури для дітей в Україні, зокрема такої літератури, що творить з дитини людину, формує здатність до співтворчості, естетичний смак та норми моралі. Це і становить новизну дослідження.
Об’єкт – дитяча література як складова художньої літератури і літературознавчої науки.
Предметом роботи є темарій, проблематика та специфіка образотворення сучасної української літератури для дітей та юнацтва.
Мета: дослідити специфіку побудови творів, з’ясувати особливості темарію та проблематики у художніх текстах провідних сучасних авторів дитячої книги, довести художню самобутність дитячої літератури кінця ХХ – початку ХХІ століття.
Реалізація поставленої мети передбачає виконання таких найважливіших завдань:
- оглянути етапи становлення й еволюції дитячої літератури;
- розкрити підходи літературознавців до осмислення проблем української дитячої літератури;
- виокремити провідні постаті письменників, які репрезентують сучасну дитячу літературу;
- розглянути творчість Лесі Ворониної, зосередивши увагу на книзі оповідань «Нямлик і Балакуча Квіточка»;
- простежити специфіку образотворення у повісті-казці Любка Дереша «Дивні дні Гані Грак» та романі «Поклоніння ящірці»;
- з’ясувати особливості відтворення дитячої психології у трилогії «Марійка і Костик», «Залюблені в сонце», «Аргонавти» Степана Процюка;
- визначити характер творчої манери Дмитра Білоуса, виявивши риси його ідіостилю (на матеріалі поетичних збірок «Диво калинове», «Чари барвінкові», «Мандрівка у Країну Чеснот»).
Інші роботи з даної категорії: