Напрями роботи з розвитку граматичного ладу мовлення у старших дошкільників із ЗНМ 3 рівня» (ID:1082088)
Зміст
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ЛЕКСИКО-ГРАМАТИЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ З ЗНМ III РІВНЯ 6
1.1 Стан лексико-граматичної сторони мовленняу дітей із ЗНМ ІІІ рівня 6
1.2 Характеристика мовлення дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ. Рівні ЗНМ та їх загальна характеристика у дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення 10
1.3 Шляхи формування лексико-граматичної сторони мовлення дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ 20
ВИСНОВОК ДО 1 РОЗДІЛУ 22
РОЗДІЛ 2. ОРГАНІЗАЦІЯ КОРЕКЦІЙНО- РОЗВИВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ З ДІТЬМИ ІЗ ЗНМ III РІВНЯ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ ДНЗ 24
2.1 Експериментальна програма по формування лексико-граматичної сторони мовлення у дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ ІІІ рівня 24
2.2. Результати логопедичної роботи по формуванню лексико-граматичної сторони мовлення у дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ ІІІ рівня 37
ВИСНОВОК ДО 2 РОЗДІЛУ 41
ВИСНОВКИ 42
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 44
Зразок роботи
Одне із головних завдань дошкільної освіти є виховування індивідуальності дитини та її підготовка до школи. Аналіз психолого-педагогічної літератури свідчить, що кількість дітей дошкільного віку з порушеннями усного мовлення зростає, що ускладнює засвоєння програм виховання і розвитку дітей дошкільного віку в умовах дошкільного навчального закладу, своєчасну мовленнєву підготовку до шкільного навчання, формування мислення і пізнавальної діяльності, поведінки та особистості дитини в цілому можна знайти. У цьому контексті все більшого значення набуває забезпечення превентивного навчання і розвитку дітей дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями та безпосередня мовленнєва реабілітація в групах мовленнєвої реабілітації дошкільних навчальних закладів для дітей дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями, особливо із загальним недорозвиненням мовлення (далі – ЗНМ).
Рівень розвитку мовлення дитини, зокрема його фонетико-фонематичного та лексико-граматичного аспектів, визначає рівень засвоєння компетентностей відповідно до вимог навчальної діяльності, шкільних знань, умінь та програм.
Оскільки мовлення тісно пов'язане з мисленням, діти з порушеннями процесів висловлювання та побудови речень не можуть адекватно виконувати свої когнітивні функції, що негативно впливає на засвоєння навичок читання та письма в початковій школі. У зв'язку з цим формування усного мовлення у дітей дошкільного віку вважається одним з найважливіших завдань у психолого-педагогічній літературі.
Різні аспекти методики мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку розробляли Л. Трофименко, О. Качуровська, Ж. Матюх, М. Шеремет, Н. Чередніченко, В. Тарасун. Діти з мовленнєвими порушеннями, в тому числі з ЗНМ, є групою, для якої навчання усного мовлення є єдиним і основним способом саморозвитку, належать до гетерогенної та великої групи.
Проблема формування лексико-граматичної сторони мовлення у дітей з порушеннями мовлення є одним з основних напрямків у сучасній логопедії. Однак проблема корекції ЗНМ у дітей старшого дошкільного віку ще недостатньо розроблена, тому ми обрали тему нашого дипломного дослідження: «Напрями роботи з розвитку граматичного ладу мовлення у старших дошкільників із ЗНМ III рівня».
Мета: розробити напрями та зміст подолання лексико-граматичних мовленнєвих труднощів дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ ІІІ рівня в умовах дошкільного навчального закладу.
Інші роботи з даної категорії: