0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Особливості творчого зв’язного висловлювання у дітей дошкільного віку з порушенням психічного розвитку (ID:1110860)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Логопедія
Сторінок: 50
Рік виконання: 2024
Вартість: 1200
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ЗВ’ЯЗНОГО ВИСЛОВЛЮВАННЯ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ПОРУШЕННЯМ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ 6 1.1 Психолого – педагогічна характеристика дітей дошкільного віку з порушенням психічного розвитку 6 1.2 Роль мовлення у психічному розвитку дитини 8 1.3 Сучасні наукові підходи до вивчення розвитку творчого зв’язного висловлювання у дітей дошкільного віку з порушенням психічного розвитку 12 Висновки до першого розділу 17 РОЗДІЛ 2 ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ЗВ’ЯЗНОГО ВИСЛОВЛЮВАННЯ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ПОРУШЕННЯМ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ 19 2.1 Організація дослідження 19 2.2 Учасники дослідження 22 2.3 Результати емпіричного дослідження 23 Висновки до другого розділу 28 ВИСНОВКИ 32 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 35 ДОДАТКИ 40
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Актуальність дослідження. Модернізація системи освіти в Україні, зміна її орієнтирів на особистісний розвиток учня з особливими освітніми потребами, на формування його інтелектуального потенціалу та забезпечення психологічного комфорту, вимагає змін і в системі сучасної освіти. У зв’язку з підвищеними вимогами до суспільного виховання актуальною є проблема вдосконалення системи навчання та навчання дітей із затримкою психічного розвитку. На сучасному етапі реформування системи освіти процес діагностики, формування та корекції мовленнєвої діяльності, розвиток навичок мовленнєвого спілкування в дітей дошкільного віку з порушенням психічного розвитку, адаптація їх до умов освітнього середовища набуває ще більшої гостроти і стає пріоритетним напрямом наукових досліджень [15, с. 60]. Одним із найважливіших напрямів у вивченні мовленнєвої діяльності дітей з порушенням психічного розвитку є розвиток звʼязного мовлення. Звʼязне мовлення – найбільш складний вид мовленнєвої діяльності. Воно формується в онтогенезі пізніше, ніж діалогічне мовлення, і вимагає досить високого рівня розвитку пізнавальної сфери дитини. Розвиток навичок мовленнєвого спілкування в дітей дошкільного віку з затримкою психічного розвитку, адаптація їх до умов освітнього середовища набуває ще більшої гостроти і стає пріоритетним напрямом наукових досліджень. На даний час спостерігається значне зростання кількості дітей з порушеннями зв’язного мовлення. У формуванні зв’язного мовлення чітко виступає тісний зв’язок мовленнєвого та розумового розвитку дітей, розвитку психічних процесів: сприйняття, мислення, мови тощо. Порушення психічного розвитку (далі - ППР) – основна причина неуспішності в школі. У дошкільний період відбувається загальний розвиток дитини. Найважливішою передумовою розвитку мовлення є достатня сформованість когнітивних функцій, певний рівень розвитку пізнавальної діяльності. Порушення пізнавальної діяльності мають негативний вплив на весь процес розвитку мовлення дошкільника. Важливість та складність проблеми розвитку зв’язного мовлення у дітей зазначали вчені-лінгвісти, психологи: А. Богуш [4; 5; 6], Н. Баташева, І. Глущенко, І. Марченко [25; 26; 27], О. Мілевська, Т. Оліфарчук [29], І. Омельченко [31], О. Терета тощо. У роботах Н. Боряковаої, Ю. Дем’янової, В. Ковшикова, А. Колупаєвої [22], Р. Лалаєвої, М. Шеремет розкриваються особливості мовленнєвого розвитку дітей з порушенням психічного розвитку: відставання в оволодінні мовленням, пізнє виникнення періоду дитячої творчості, затягування періоду функціонування неологізмів, слабка мовленнєву активність, бідність і не диференційованість словника. Т. Іванова, В. Ілюхіна, М. Кошулько довели, що мовлення дітей з порушенням психічного розвитку піддається колекційному впливу [14]. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально дослідити особливості творчого зв’язного висловлювання у дітей дошкільного віку з порушенням психічного розвитку. Об’єкт дослідження: особливості творчого зв’язного висловлювання у дітей дошкільного віку з порушенням психічного розвитку. Предмет дослідження: творче зв’язне висловлювання у дітей дошкільного віку з порушенням психічного розвитку. Гіпотеза дослідження: діти дошкільного віку з порушенням психічного розвитку мають низький рівень розвитку творчого зв’язного висловлювання. Завдання дослідження: 1. Розглянути психолого – педагогічна характеристика дітей дошкільного віку з порушенням психічного розвитку. 2. Визначити роль мовлення у психічному розвитку дитини. 3. Дослідити сучасні наукові підходи до вивчення розвитку творчого зв’язного висловлювання у дітей дошкільного віку з порушенням психічного розвитку. 4. Провести емпіричне дослідження особливостей розвитку творчого зв’язного висловлювання у дітей дошкільного віку з порушенням психічного розвитку. 5. Розробити рекомендації для роботи логопедів, спрямовані на покращення рівня розвитку творчого зв’язного мовлення дітей дошкільного віку з порушенням психічного розвитку. Наукова новизна одержаних результатів полягає у спробі удосконалення методики формування у дошкільників з ЗПР творчого зв’язного мовлення. Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці методичних рекомендацій щодо формування творчого зв’язного мовлення у дітей дошкільного віку з порушенням психічного розвитку. Зазначені рекомендації можуть бути використані у практиці спеціальних та інклюзивних освітніх закладів для роботи із зазначеною категорією дітей. Методики дослідження: 1. Методика «бесіда» за І. А. Поліщука [33] (Додаток А). 2. Методика «розповідь за картинками» за І. С. Марченко [25; 26; 27] (Додаток Б). 3. Методика «переказ казки» за А. М. Богуш [4; 5; 6; 7; 8; 9] (Додаток В). Методи дослідження: – теоретичні: історико-теоретичний аналіз психолого-педагогічних джерел, аналіз, синтез, осмислення та узагальнення положень психологічної, педагогічної та логопедичної літератури; – емпіричні: педагогічне спостереження, бесіда, анкетування, діагностування за обраними діагностичними методиками; – методи обробки даних: графічне представлення даних результатів дослідження. Структура дослідження. Робота складається зі вступу, 2 розділів, висновків до розділів, загальних висновків, списку використаних джерел, який налічує 40 найменування, додатків. Загальна кількість сторінок – 50.
Інші роботи з даної категорії: