ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ З ДІТЬМИ З РОЗЛАДАМИ АУСТИТИЧНОГО СПЕКТРУ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ У ЛОГОПЕДИЧНІЙ ПРАКТИЦІ (ID:1244841)
Зміст
ВСТУП 												3
РОЗДІЛ 1. МОВЛЕННЄВЕ ФОРМУВАННЯ ТА КОРЕКЦІЯ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРУ								5
1.1. Особливості дітей з розладами аутистичного спектру молодшого дошкільного віку 										5
1.2. Особливості мовлення дітей дошкільного віку з РАС				7
1.3. Огляд науково-методичних праць щодо корекційної роботи з дітьми з РАС у логопедії 												9
РОЗДІЛ 2. СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ЛОГОПЕДИЧНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРУ								13
2.1. Теоретичне обґрунтування принципів логопедичної корекції мовлення у дітей з РАС												13
2.2. Аналіз сучасних методичних підходів у логопедичній практиці щодо дітей з аутистичними проявами									16
2.3. Огляд типових логопедичних програм та технологій, спрямованих на розвиток мовлення у дітей з РАС								19
ВИСНОВКИ 											23
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 						25
ДОДАТКИ 											29
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження обумовлена зростанням поширеності розладів аутистичного спектру (РАС) серед дітей дошкільного віку на глобальному рівні. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, приблизно 1 % дітей у світі має діагноз РАС, при цьому виявлення симптомів можливе вже до двох років [25]. Згідно з останніми даними Центру контролю та профілактики захворювань США, частота РАС серед восьмирічних дітей становить близько 3,2 % (1 із 31 дитини) (додаток А) [26]. Ранні втручання, зокрема логопедична корекція мовлення, демонструють значущі довгострокові позитивні ефекти на розвиток навичок спілкування та соціальної взаємодії в дітей з РАС [27;29].
Особливо важливим є спрямування логопедичної допомоги на дітей молодшого дошкільного віку (2–4 роки), оскільки в цей період відбувається інтенсивне формування мовленнєвих та когнітивних процесів. Дослідження засвідчують, що програми раннього втручання, які включають індивідуальні заняття з розвитку комунікативних навичок, сприяють зниженню вираженості аутистичних симптомів [24]. Батьківські оцінки ефективності таких втручань вказують на пріоритетність логопедичних методик — 76 % опитаних батьків відзначили позитивний вплив саме цього напрямку [28].
У контексті логопедичної практики особливості мовленнєвого розвитку дітей з РАС вимагають адаптованих методичних підходів. До першочергових завдань належить формування навичок вербальної та невербальної комунікації, розвиток зорово-моторної інтеграції, а також впровадження альтернативних і додаткових способів спілкування (АРС), які не заважають розвитку власної мови. Урахування сенсорних, когнітивних та емоційно-регулятивних особливостей кожної дитини дозволяє підвищити ефективність корекційних заходів та сприяти гармонійному соціальному розвитку 
Процеси мовленнєвого формування у дітей із РАС вивчали такі науковці як Н.В. Базима [1], А.О. Ємшанова, В.А. Гладуш [3], І.О. Ілющенко та Н.В. Хоменко [4], М. Породько [13], Т.В. Скрипник [15;16], О.О. Чаренцева [20], І. Яковенко [23] та інші. Важливо поглиблювати знання з цієї теми і оновлювати їх, адже у сучасних умовах світ змінюється дуже швидко, зазнають змін і особливості процесу мовленнєвого формування у дітей із РАС.
Об’єктом дослідження є процес мовленнєвого формування та логопедичної корекції в дітей молодшого дошкільного віку з РАС.
Предметом дослідження є сучасні методики та технології логопедичної роботи вказаної категорії дітей.
Метою дослідження є з’ясування теоретичних основ та розробка практичних рекомендацій із логопедичної корекції мовлення дітей молодшого дошкільного віку з РАС.
Завдання дослідження:
1. Проаналізувати психолого-педагогічні особливості дітей молодшого дошкільного віку з розладами аутистичного спектру.
2. Визначити специфіку мовленнєвих порушень у дітей з РАС.
3. Охарактеризувати науково-методичні праці щодо корекційної роботи з дітьми з РАС у логопедії.
4. Теоретично обґрунтувати принципи логопедичної корекції мовлення у дітей з РАС.
5. Проаналізувати сучасні методичні підходи в логопедичній практиці щодо дітей з аутистичними проявами.
6. Ознайомити з типовими логопедичними програмами та технологіями розвитку мовлення у дітей з РАС.
Інші роботи з даної категорії: