Особливості психічного розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення (ID:231803)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .3
РОЗДІЛ 1. РОЗВИТОК ПСИХІЧНИХ ФУНКЦІЙ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ВАДАМИ МОВЛЕННЯ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
1. 1. Психічний розвиток дитини дошкільного віку без порушень мовлення . . . . . . . 5
1. 2. Особливості розвитку пізнавальної діяльності дітей-логопатів. . . . . . . . . . . . . .13
1. 3. Розвиток особистості та емоційно-вольової сфери дошкільників з мовленнєвими порушеннями. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
Висновок до першого розділу. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
РОЗДІЛ 2. ПСИХОЛОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23
2. 1. Принципи і методи психолого-педагогічної діагностики дітей з мовленнєвою патологією. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
2. 2. Рекомендації батькам щодо розвитку пізнавальної сфери дитини дошкільного віку з вадами мовлення. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28
Висновок до другого розділу. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .33
ДОДАТКИ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .34
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Нині в Україні спостерігається тенденція до зростання мовленнєвих вад у дітей. Це зумовлено погіршенням екологічних і соціально-економічних умов життя. Хоча мовлення є найпізнішою філогенетично сформованою психологічною функцією, та воно одним із перших реагує на несприятливі умови розвитку організму, тим самим сигналізуючи про ушкодження нервово-психічного стану здоров’я дитини.
Умови життєдіяльності організму, його взаємодія з оточуючим середовищем, режимами руху, діяльністю є важливим індикатором багатьох психічних процесів.
Серед порушень психофізичного розвитку у дітей дошкільного віку вади мовлення спостерігаються чи не найчастіше. Мовлення дуже складна психічна функція. Його нормальний розвиток можливий лише за умови сформованості мислення, уваги, пам’яті, сприймання, рухової сфери дитини. Будь-яке відхилення у розвитку названих процесів обов’язково позначається на стані мовлення дитини.
Неповноцінна мовленнєва діяльність накладає відбиток на формування у дітей інтелектуальної, сенсомоторної, сенсорної та емоційно-вольової сфери.
Зв'язок мовленнєвих порушень та інших сторін психічного розвитку зумовлює наявність вторинних дефектів, які утворюють картину аномального розвитку дитини.
Повноцінне мовлення є необхідною умовою становлення і функціонування людини, формування її особистості. Порушення мовлення різної етіології і патогенезу призводять до відхилень у пізнавальній і емоційно-вольовій сфері, до деформацій у розвитку особистості.
У процесі дослідження розвитку особистості дошкільників з порушенням мовлення І. Левченко, І. Марченко, Г. Юсунова виявили низку особливостей, які полягають у заниженій самооцінці, комунікативних порушеннях, виявах тривожності й агресивності.
Об’єкт дослідження ‒ психічний розвиток дитини дошкільного віку із мовленнєвими вадами.
Предмет дослідження ‒ особливості психічного розвитку дитини дошкільного віку з порушеннями мовлення.
Мета ‒ визначити і охарактеризувати особливості психічного розвитку дошкільника з вадами мовлення.
Метою роботи зумовлено виконання таких завдань:
- висвітлити теоретичні основи дослідження психології дітей дошкільного віку з вадами мовлення;
- дослідити особливості розвитку пізнавальної та емоційно-вольової сфери дитини-логопата;
- охарактеризувати вплив мовленнєвих порушень на розвиток психічних функцій.
Гіпотеза: дослідивши особливості психічного розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення, можна визначити принципи і методи (методики) корекційно-виховної роботи, за допомогою яких організовується виховання, навчання і корекційна робота, формується особистість і пізнавальна діяльність дитини-логопата.
Інші роботи з даної категорії: