0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ПСИХОМОТОРНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЯК ЧИННИК ПОДОЛАННЯ ДИСГРАФІЇ (ID:567323)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Логопедія
Сторінок: 50
Рік виконання: 2021
Вартість: 900
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ РОЗВИТКУ ПСИХОМОТОРНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ НА ПОДОЛАННЯ ДИЗГРАФІЇ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ 1.1. Теоретичні засади поняття дизграфії 1.1.1. Психофізіологічні механізми процесу письма 1.2. Структура дизграфії 1.3. Сутність психомоторики 1.4. Зв’язок між корекцією дизграфії та розвитком психомоторних компетентностей 1.5. Арт-терапія як метод розвитку психомоторної компетентності Висновки до розділу 1 РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ПСИХОМОТОРИКИ НА ПОДОЛАННЯ ДИЗГРАФІЇ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ 2.1. Діагностика дизграфії 2.2. Розробка та проведення програми розвитку психомоторних компетентностей у дітей молодшого шкільного віку засобами арт-терапії 2.3. Повторна діагностика дизграфії у дітей молодшого шкільного віку та аналіз результатів Висновки до розділу 2 ВИСНОВКИ ДОДАТКИ
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Актуальність. Упродовж останніх років значно зросла кількість дітей з різними труднощами навчання у початковій школі. Проблема порушення письма і читання є однією з найбільш актуальних для шкільного навчання, тому що письмо і читання з мети навчального процесу перетворюється на засіб подальшого отримання знань у навчальній діяльності [3]. Писемне мовлення, як особлива форма мовленнєвої діяльності, займає важливе місце у житті кожної людини. Воно є засобом комунікації та пізнання навколишнього світу. Саме тому сформованість писемного мовлення (експресивного та імпресивного) є необхідною умовою успішного шкільного навчання [8]. Поширеність порушень письма серед дітей шкільного віку масової загальноосвітньої школи, за даними різних авторів, складає 6-7% (О. Корнєв, 1997), від 3 до 15% (Т. Пічугіна, 2003) [19]. За останніми дослідженнями Л. Г. Парамонової, у 3-5 % учнів масових шкіл наявні порушення писемного мовлення. А за дослідженнями Ю.В.Коломієць та О.В.Ніжинської, кількість дітей із дизграфією у молодших класах загальноосвітньої школи сягає 31,8% [8]. Спостерігаючи за навчанням дітей у школі, вчителі зазначають, що часто діти мають труднощі з концентрацією та навчанням, їм важко тривалий час перебувати у стані спокою. Школа повинна працювати над вирішенням цих проблем. Саме тут може допомогти розвиток психомоторних компетентностей, з якими накопичується досвід в області сприймання та руху та закладаються основи навчальної діяльності [39]. Для того, щоб ефективно подолати труднощі письма у молодших школярів, потрібно розуміти їх механізми. Сучасні дослідження доводять, що порушення писемного мовлення є наслідком не стільки усного мовлення дитини, скільки недостатнього рівня розвитку психічних процесів (пам’яті, уваги, зорово-просторового гнозису, сукцесивних та симультанних процесів, а також операціональних компонентів письма та читання) [18, 19]. Писемна діяльність здійснюється на основі взаємодії вищих психічних функцій, що забезпечують необхідні для реалізації письма процеси розрізнення звуків, актуалізації графічних позначень звуків та перекодування їх у систему рухів руки. Дослідження останніх років довели, що успішність формування навички письма у молодших школярів залежить не стільки від недостатнього розвитку експресивного мовлення, скільки від несформованості невербальних форм психічних процесів - зорово-просторових уявлень, слухо-моторних та оптико-моторних координацій, цілеспрямованої свідомої діяльності, самоконтролю за діями та уваги. Рівень їх сформованості визначає готовність дітей до опанування грамоти [8]. Усі ці процеси об’єднує психомоторика - рухова дія, що розвивається в результаті вправи або практики і представляє собою узагальнення психіки з її виразом - м'язовим рухом [4]. Основними проявами психомоторики є рухи, що забезпечують розміщення усіх частин тіла людини у просторі. Психомоторика обслуговує механізми емоцій, почуттів, думок, образів, рухів, пам´яті. А отже, розвиваючи психомоторні компетентності дитини, можна впливати на процес корекції дизграфії. Саме тому об’єктом нашого дослідження є дизграфія у дітей молодшого шкільного віку. Предмет: вплив психомоторної компетентності на подолання дизграфії у молодших школярів. Мета: визначення ефективності розвитку психомоторних компетентностей дітей молодшого шкільного віку у подоланні дизграфії. Для досягнення мети ми поставили перед собою наступні завдання: - виявити наявність дизграфії у дітей молодшого шкільного віку; - опрацювати наукову літературу; - обгрунтувати доцільність використання засобів арт-терапії для розвитку психомоторних компетентностей у дітей молодшого шкільного віку; - розробити програму розвитку психомоторних компетентностей дітей молодшого шкільного віку засобами арт-терапії; - провести програму розвитку психомоторних компетентностей з дітьми молодшого шкільного віку; - провести повторну діагностику дизграфії у дітей молодшого шкільного віку; - зробити висновки щодо ефективності розвитку психомоторних компетентностей дітей молодшого шкільного віку у подоланні дизграфії. Гіпотеза: розвиток психомоторних компетентностей засобами арт-терапії сприяє подоланню дизграфії у дітей молодшого шкільного віку.
Інші роботи з даної категорії: