0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Підготовка майбутніх учителів біології до впровадження компетентнісно зорієнтованих освітніх технологій навчання (ID:1036185)

Тип роботи: дипломна
Дисципліна:Біологія
Сторінок: 65
Рік виконання: 2022
Вартість: 1500
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП……………………………………………………………………………3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНО ЗОРІЄНТОВАНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ………………………………………………………………………7 1.1. Проблема підготовки майбутні учителів до впровадження компетентнісно зорієнтованих освітніх технологій навчання в науці………..7 1.2. Сутність професійної компетентності майбутнього вчителя біології як результату фахової підготовки………………………………………………17 1.3. Компетентнісно зорієнтовані освітні технології як дидактичний інструментарій підготовки майбутніх учителів біології……………………26 Висновки до розділу 1…………………………………………………………34 РОЗДІЛ 2. ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ І ПРАКТИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ ДО ЗАСТОСУВАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНО ЗОРІЄНТОВАНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ………………………………..….36 2.1. Аналіз стану готовності майбутніх учителів біології до впровадження компетентнісно зорієнтованих освітніх технологій навчання………………36 2.2. Модель формування готовності майбутніх учителів біології до застосування компетентнісно зорієнтованих освітніх технологій навчання 42 Висновки до розділу 2…………………………………………………………53 ВИСНОВКИ……………………………………………………………………54 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………57
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Актуальність дослідження. Модернізація системи освіти на сучасному етапі пред’являє нові вимоги до рівня професійної підготовки освітян, компетентних у конкретній предметній галузі, в якій буде працюватиме майбутній випускник вузу. Підтвердженням актуальності використання компетентнісного підходу в підготовці майбутніх учителів, необхідності формування їхніх ключових та спеціальних компетентностей є положення, визначені у Законах України «Про освіту» (2017 р.), «Про вищу освіту» (2014 р.), Національній доктрині розвитку освіти в Україні, Національній стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, Концепції неперервної педагогічної освіти. У вимогах до результатів освоєння основних освітніх програм для підготовки бакалаврів за профілем «Біологія» регламентовані універсальні та професійні компетенції, при цьому в них не відображено спеціальних компетенцій бакалавра освіти, які визначають особливості підготовки вчителів біології всередині профілю. Тим часом структура таких компетенцій, а також їх технологія формування та оцінювання, в силу важливості для педагогів, мають свою специфіку. Дослідження значимості спеціальних компетенцій як невід’ємна важлива характеристика педагога ґрунтується на аналізах низки авторських позицій у сфері впровадження у зміст освіти компетентнісного підходу А. Алексюк, І. Зязюн, Г. Балл, Н. Кичук, Н. Ничкало, В. Семиченко, С. Сисоєва та ін. Проблеми формування професійних та спеціальних компетенцій спеціалістів різного профілю розглядаються у роботах І. Беха, Н. Бібіка, І. Зимньої, Е. Зеєра, Л. Кравченка, В. Оніпка, О. Савченка, Т. Сущенка, П. Хоменка, А. Хуторського, Ю. Шапрана та ін. У даних дослідженнях характеризуються процеси формування різних видів професійних компетенцій та професійної компетентності вчителя стосовно основних видів діяльності. Проблеми професійної підготовки майбутнього вчителя та оновлення змісту вищої освіти, у тому числі педагогічної, досліджено у роботах багатьох учених. Заслуговують на увагу роботи, присвячені процесам розвитку та вдосконалення системи освіти України (Л. Булавинцева, М. Верзиліна, О. Мітіна, В. Оніпко, Л. Орлова, Л. Соловей; теорії та практиці професійної підготовки педагогів різних спеціальностей у педвузі (Дж.У. Байсалов, Є.Є. Сін); професійно-особистісному формуванню майбутнього вчителя в вузі (М. Бердяєв, Р. Бернс); формуванню еколого-правової культури майбутніх вчителів у процесі їхньої професійної підготовки (П. Тейяр де Шарден); вдосконалення змісту та технології біологічного освіти у середній школі (О. Леонтьєв, І. Кон). Актуальність та недостатня теоретична розробленість проблем дослідження та її висока практична значущість зумовили вибір теми нашого дослідження: «Підготовка майбутніх учителів біології до впровадження компетентнісно зорієнтованих освітніх технологій навчання». Мета дослідження: обґрунтувати науково-теоретичні основи формування компетентнісно зорієнтованих освітніх технологій навчання вчителя біології та визначити педагогічні умови та шляхи їх ефективного формування в умовах педагогічного вузу. Об’єкт дослідження – система підготовки майбутніх учителів біології у педагогічному закладі вищої освіти. Предмет дослідження – модель і науково-методичні засади формування готовності майбутніх учителів біології до застосування компетентнісно зорієнтованих технологій у професійній діяльності. Відповідно до поставленої мети визначено такі завдання дослідження: 1) на основі історико-педагогічного аналізу виявити особливості систем підготовки вчителів у зарубіжних державах та обґрунтувати необхідність удосконалення системи професійної підготовки вчителів біології у сучасних умовах; 2) розкрити сутність поняття «компетенції вчителів біології», визначити їх зміст та структуру в контексті вимог Державного стандарту вищої освіті; 3) проаналізувати науково-теоретичну концепцію формування спеціальних компетенцій вчителів біології на основі сукупності теоретико-методологічних положень та принципів; 4) спроєктувати структурно-функціональну модель формування компетентнісно зорієнтованих освітніх технологій навчання вчителів біології у педагогічному вузі, визначити критерії та охарактеризувати рівні їх сформованості; 5) розробити методику формування спеціальних компетенцій вчителів біології, що забезпечує впровадження запропонованих педагогічних умов в освітнього процесу педагогічного вузу. Методи дослідження. У процесі роботи використано такі методи: теоретичні: вивчення інформаційних джерел, аналіз, синтез, порівняння змісту освітньо-професійних програм спеціальності «Біологія», узагальнення (для виявлення стану розробленості проблеми, обґрунтування компетентнісних засад і технологій формування професійних компетентностей майбутніх учителів біології). Наукова новизна та теоретична значущість дослідження: обґрунтовано доцільність поділу компетенцій, якими повинні опанувати майбутні вчителі біології, на універсальні, загальнопрофесійні та спеціальні компетенції; розкрито сутність поняття «компетенції вчителя біології», визначено її зміст та структуру шляхом включення до них склад когнітивного, діяльнісного, мотиваційного та рефлексивного компонентів, рівень сформованості яких є достатнім для самостійного вирішення майбутніми вчителями біології професійних завдань; розроблено науково-теоретичну концепцію формування спеціальних компетенцій вчителів біології, фундаментальності та практичної спрямованості; розроблено методику формування спеціальних компетенцій майбутніх вчителів біології, що є алгоритмізованим процес взаємодії всіх учасників освітнього процесу та визначальна механізм та послідовність етапів формування спеціальних компетенцій, цільові орієнтири, форми, засоби, практико орієнтовані технології навчання, а також методи оцінювання сформованих компетенцій у процесі навчання студентів біологічним дисциплінам. Практична значущість дослідження: отримані результати дослідження та розроблені рекомендації можуть бути орієнтиром для подальших наукових пошуків специфіки формування спеціальних компетенцій вчителів біології, розширюючи цим науково-теоретичну базу педагогічної теорії та практики у професійній освіті. Структура дослідження обумовлені логікою та послідовністю розв’язання завдань дослідження. Робота складається із вступу, двох розділів, висновків, списку використаної літератури (86 найменувань), малюнків.