Зразок роботи
ЗМІСТ
стор.
Вступ……………………………………………………………………………….4
Розділ 1. Загальні теоретичні основи обліку та внутрішнього контролю операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку…………...8
1.1. Характеристика змісту і видів операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку, принципи їх організації………………………8
1.2. Порядок відкриття рахунків клієнтів банку………………………………15
1.3.Сучасний стан та особливості організації готівкового і безготівкового обігу………………………………………………………………………………20
1.4. Нормативно-законодавче регулювання обліку і внутрішнього контролю операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку…………26
Висновки до розділу 1…………………………………………………………...33
Розділ 2. Облікове супроводження операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку…………………………………………………35
2.1. Формування положень облікової політики банку за операціями з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку………………………35
2.2. Організація обліку операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку…………………………………………………………………..44
2.3.Методика обліку операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку……………………………………………………………………56
2.4.Перспективи розвитку бухгалтерського обліку операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку………………………………………68
Висновки до розділу 2………………………………………………………….71
Розділ 3. Внутрішній контроль операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку……………………………………………….75
3.1.Організація та методика внутрішньобанківського бухгалтерського контролю розрахунково-касових операцій…………………………………..75
3.2.Особливості внутрішнього адміністративного контролю операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку………………………80
3.3.Напрями удосконалення внутрішнього контролю розрахунково-касових операцій…………………………………………………………………………..84
Висновки до розділу 3…………………………………………………………89
Висновки та пропозиції………………………………………………………..91
Список використаних джерел………………………………………………….97
Додатки………………………………………………………………………….103
ВСТУП
Актуальність теми. Розрахунково-касове обслуговування клієнтів є однією з основних базових операцій банку, тому вони тісно пов’язані з усіма іншими. Будь-яка активна чи пасивна операція банку і надання послуг супроводжуються здійсненням платежу, а отже, розрахунковим або касовим обслуговуванням відповідного клієнта. Касові операції забезпечують рух грошових коштів на рахунках клієнтів банку.
Розрахунково-касове обслуговування клієнтів комерційного банку здійснюється кожною, без виключення, банківською установою, посідає одне з основних місць серед усіх банківських операцій та впливає на його конкурентоспроможність в сфері надання банківських послуг.
Особливість розрахунково-касового обслуговування полягає в тому, що цей вид банківських послуг включає одразу два види банківських операцій розрахункові та касові, однак вони можуть бути об’єднані в одному договорі з клієнтом. Подібна особливість не може не вплинути на організацію обліку розрахунково-касового обслуговування клієнтів та відображення цих операцій на рахунках бухгалтерського обліку банківських установ.
Банк не може успішно функціонувати в конкурентному середовищі без відповідної системи щоденного обліку всіх своїх операцій і зобов’язань, і, відповідно, лише за такої умови керівництво цієї установи постійно відстежує всі аспекти її діяльності, а отже і ризики, яким вона піддається. Бухгалтерська інформація ґрунтується на документах, які дають змогу простежити рух активів від моменту отримання дозволу на їх отримання до списання чи реалізації. Те саме стосується і пасивів – йдеться про виникнення зобов’язань та їх погашення. З огляду на вищевикладене, система бухгалтерського обліку має задовольняти такі вимоги: актуальність, надійність, ефективність. Однак система бухгалтерського обліку поряд з вимогами керівництва не може функціонувати без нормативно-правового регулювання та має відповідати вимогам нормативних актів.
Дослідженням проблем обліку касових операцій та розрахунково-касовим обслуговуванням займаються як вітчизняні, так і зарубіжні автори, такі як О. Г. Коренєва, Н. Г. Маслак, Н. Г.Слав'янська, Л. Г. Медвідь, І. В. Фостяк, І. А. Волкова та ін.
Метою дослідження розкрити теоретичні і практичні питання методики й організації бухгалтерського обліку та внутрішнього контролю операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку, виробити науково - практичні рекомендації щодо удосконалення методики й організації обліку та внутрішнього контролю досліджуваних операцій
Для реалізації поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання:
- окреслити характеристику змісту і видів операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку, принципи їх організації;
- розглянути порядок відкриття рахунків клієнтів банку;
- розглянути сучасний стан та особливості організації готівкового і безготівкового обігу;
- висвітлити нормативно-законодавче регулювання обліку і внутрішнього контролю операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку;
- охарактеризувати формування положень облікової політики банку за операціями з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку;
- дослідити організацію обліку операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку: організацію документообігу, організацію аналітичного і синтетичного обліку, розкриття вказаних операцій за статтями фінансової звітності;
- дослідити методику обліку операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку;
- обґрунтувати перспективи розвитку бухгалтерського обліку операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку;
- висвітлити організацію та методику внутрішньобанківського бухгалтерського контролю досліджуваних операцій;
- дослідити особливості внутрішнього адміністративного контролю операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку;
- обґрунтувати напрями удосконалення внутрішнього контролю досліджуваних операцій.
Об’єкт дослідження - операції з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку
Предмет дослідження - методика й організація бухгалтерського обліку та внутрішнього контролю операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку.
Методи дослідження. Дипломна робота ґрунтується на використанні загальнонаукових та спеціальних методів дослідження. У ході написання роботи використовувалися методи аналізу та синтезу, індукції та дедукції, графічний метод, метод узагальнення..
Інформаційною базою дослідження є законодавчі та нормативно-правові документи, довідкові, інструктивні, методичні матеріали, періодичні видання, матеріали міжнародних і всеукраїнських науково-практичних конференцій, фінансові, управлінські звіти та первинна документація досліджуваного банку, наукові публікації вітчизняних і зарубіжних учених, практиків з організації бухгалтерського обліку та внутрішнього контролю операцій з розрахунково-касового обслуговування клієнтів банку.
Публічне акціонерне товариство "БАНК АЛЬЯНС" є універсальним банком та входить до складу банківської системи України. Предметом діяльності Банку є виконання банківських та інших операцій згідно з банківськими ліцензіями та письмовими дозволами наданими Національним банком України та іншими уповноваженими на це органами, а також провадження іншої діяльності в порядку, передбаченому чинним законодавством України.
ПАТ "БАНК АЛЬЯНС" зареєстроване 10.03.1992, про що здiйснено запис в Єдиному державному реєстрi юридичних осiб та фiзичних осiб-пiдприємцiв за №10731200000001834 (виписка з ЄДР серiї АВ №311882).
Iнформацiя про органи управлiння не розкривалась в зв'язку з тим, що ПАТ "БАНК АЛЬЯНС" є акцiоненим товариством. ПАТ "БАНК АЛЬЯНС" не приймав участi у створенi iнших юридичних осiб. Основою стабiльної дiяльностi ПАТ "БАНК АЛЬЯНС" та його подальшого розвитку є постiйне нарощування власного капiталу. Тому першочерговою задачею Банку є формування статутного капiталу, що дозволить розширити перелiк операцiй, необхiдних для успiшної роботи, а також потенцiйнi можливостi Банку в частинi лiквiдностi, створить ресурсну базу для збiльшення обсягiв послуг, що надаються Банком.
Станом на кiнець дня 31.12.2013 власний капiтал становить 88501 тис.грн., статутний капiтал - 64779 тис.грн. ПАТ "БАНК АЛЬЯНС" i надалi має намiр неухильно рухатися в напрямку пiдвищення якостi обслуговування клiєнтiв, збiльшення спектру наданих банкiвських продуктiв i послуг, посилення фiнансової стабiльностi Банку.
За структурою дипломна робота складається зі вступу, трьох розділів основної частини, висновків та пропозицій, списку використаних джерел та додатків. Дипломна робота містить 102 сторінки, 3 рисунки, 3 таблиці, 9 додатків, список використаних джерел налічує 59 найменувань.