Зміст
Умова задачі
Вхідними даними до виконання наскрізної задачі є: сальдо синтетичних рахунків, які формують баланс на початок року; перелік господарських операцій за місяць та їх відображення в бухгалтерських записах підприємства. На основі даних до виконання завдань необхідно:
- Скласти баланс підприємства станом на 1 жовтня 20..року;
- Заповнити Журнал господарських операцій (указати документ, що засвідчує проведення господарської операції, кореспонденцію рахунків та розрахувати необхідні суми, що не вказані в Журналі);
- Заповнити відомість нарахування заробітної плати (Додаток 1);
- Заповнити відомість нарахування Єдиного соціального внеску (Додаток 2);
- Заповнити відомість обліку основних засобів (Додаток 3);
- Заповнити відомість нарахування амортизації (Додаток 4);
- Заповнити відомість розрахунку розподілу загальновиробничих витрат (Додаток 5);
- Заповнити відомість обліку готової продукції (Додаток 6);
- Скластиоборотно-сальдову відомість;
- Скласти журнал-ордер №1 по рахункам 30,31,33;
- Скласти журнал-ордер №3 по аналітичним рахункам;
- Скласти журнал-ордер №4 по рахункам обліку необоротних матеріальних активів та інвестицій;
- Скласти журнал-ордер №5 по рахункам класу 9;
- Скласти журнал-ордер №6 по рахункам класу 7;
- Скласти журнал-ордер №7 по рахункам обліку власного капіталу;
- Скласти фінансову звітність за жовтень 20..року на підставі проведених операцій (форми 1, 2, 3,4).
Приватне підприємство займається виробництвом меблів, є платником податку на прибуток і ПДВ на загальних підставах.
Залишки активів, капіталу та зобов’язань на 01 жовтня 20..р.:
1. Основні засоби, грн:
Основний засіб Первісна вартість Знос
Адміністративна будівля 23040,00 7872,00
Будівля магазину 75000,00 12812,50
Будівля цеху №1 90000,00 37125,00
Будівля цеху №2 69000,00 9890,00
Верстат для виробництва продукції №1 852,00 227,20
Верстат для виробництва продукції №2 1332,00 244,20
Комп’ютер (відділ збуту) 2700,00 1800,00
Комплект монтажних інструментів 500,00 141,67
Легковий автомобіль 36000,00 12600,00
Машина для обробки деталей продукції №3 1988,28 1017,81
Верстат для обробки деталей продукції №4 1152,00 608,00
Орендований фрезерувальний верстат 25000,00 -
2. Залишок коштів на поточному рахунку – 35540,00грн
3. Статутний капітал – 191900,00грн.
4. Неоплачений капітал – 3000,00грн.
5. Нерозподілений прибуток – 60000,00грн.
6. Залишки за рахунками зобов’язань, грн:
Назва рахунка Сума
Розрахунок по податку з доходів фізичних осіб 387,34
Розрахунки за заробітною платою 4050,62
Розрахунок по нарахуванню єдиного соціального внеску по ставці 22% 1533,98
Розрахунок по утриманню військового збору по ставці 1,5% 270,96
8. Готова продукція:
Вид продукції Кількість Виробнича собівартість одиниці, грн. Відпускна ціна, грн.
Продукція №1 5 135,00 300,00
Продукція №2 1 330,00 792,00
Продукція №3 8 73,00 186,00
Продукція №4 4 197,00 450,00
Додаткові умови:
- Підприємство обліковує витрати на рахунках 9-го класу;
- При амортизації основних засобів застосовується прямолінійний метод;
- Вартісна межа малоцінних необоротних матеріальних активів – 500грн, їх амортизацію нараховують у першому місяці використання об’єктів у розмірі 100% вартості;
- Вартість запасів при вибутті оцінюють методом середньозваженої собівартості;
- Усі контрагенти підприємства, крім операції №19 – платники ПДВ:
- Господарські операції жовтня 20..року підприємство відобразило в журналі господарських операцій.
Журнал господарських операцій.
№ п/п Зміст операції
(вказати документ, що підтверджує її проведення) Кореспонденція рахунків Сума, грн.
Дт Кт
1 Придбання матеріалів за попередньою оплатою:
- перераховано аванс постачальнику за матеріали (платіжне доручення);
- відображено податковий кредит з ПДВ (податкова накладна); 30000/6 = 5000
- отримано матеріали від постачальника (накладна);
30000-5000 = 25000
- проведено залік заборгованостей (бухгалтерська довідка)
30000,00
5000
25000
5000
30000
2 Безоплатно отримано матеріали від постачальника (акт прийому – передачі матеріалів) 25000,00
3 Придбання матеріалів підзвітною особою:
- отримано готівку в касу підприємства для видачі підзвітній особі (прибутковий касовий ордер);
- видано кошти підзвіт на придбання матеріалів (видатковий касовий ордер);
- оприбутковано матеріали, придбані підзвітною особою (накладна, чек);
2400/1,2 = 2000
- відображено податковий кредит з ПДВ (податкова накладна, чек).
2400-2000 = 400
2400,00
2400
2000
400
4 Нарахована заробітна плата (табель обліку робочого часу):
- працівникам виробництва;
450+450 = 900
- загальновиробничому персоналу;
500+500 = 1000
- адміністративному персоналу;
1000+800 = 1800
- працівникам відділу збуту
570
900
1000
1800
570
5 Утримано із заробітної плати (відомість нарахувань і утримань):
- податку на доходи фізичних осіб
(900+1000+1800+570)*18% = 768,6
- військового збору по ставці 1,5%
(900+1000+1800+570)*1,5% = 64,05
768,6
64,05
6 Нарахований на заробітну плату єдиний соціальний внесок по ставці 22% (відомість нарахувань і утримань):
- працівникам виробництва;
900*0,22 = 198
- загальновиробничому персоналу;
1000*0,22 = 220
- адміністративному персоналу;
1800*0,22 = 396
- працівникам відділу збуту
570*0,22 = 125,4
198
220
396
125,4
7 Відпущено сировину та матеріали у виробництво (лімітно – забірна картка):
- у цех №1;
- у цех №2
1456,95
2070,00
8 Нарахована амортизацію необоротних активів (відомість нарахування амортизації):
- Верстат для виробництва продукції №1;
- Верстат для виробництва продукції №2;
- Машина для обробки деталей продукції №3;
- Верстат для обробки деталей продукції №4;
- Комплект монтажних інструментів;
- Будівля цеху №1;
- Будівля цеху №2;
- Адміністративна будівля;
- Калькулятор (100% його вартості);
- Легковий автомобіль;
- Комп’ютер (відділ збуту);
- Будівля магазину
14,2
22,2
33,14
19,2
8,33
375
287,5
96
600
600
112,5
312,5
9 Витрати на електроенергію (рахунок):
- Цех №1;
- Цех №2;
- Адміністративна будівля;
- Будівля магазину;
- Відображено податковий кредит з ПДВ (податкова накладна)
(60+40+34+50)*0,2 = 36,8
60,00
40,00
34,00
50,00
36,8
10 Витрати на прибирання приміщень (рахунок, акт виконаних робіт):
- Цех №1;
- Цех №2;
- Адміністративна будівля;
- Будівля магазину;
- Відображено податковий кредит з ПДВ (податкова накладна)
75,00
30,00
40,00
50,00
39,00
11 Використано матеріали на пакування продукції (акт списання матеріалів) 32,70
12 Віднесено загальновиробничі витрати (бухгалтерська довідка):
- до виробничих витрат;
- до собівартості реалізованої продукції
1565,2
522,3
13 Оприбутковано з виробництва (бухгалтерська довідка):
- 10 одиниць продукції №1 (цех №1);
- 5 одиниць продукції №2 (цех №1);
- 20 одиниць продукції №3 (цех №2);
- 10 одиниць продукції №4 (цех №2)
1200,00
1800,00
1600,00
1900,00
14 Реалізовано продукцію за передоплатою (8 одиниць продукції №1 по 300,00грн і 6 одиниць продукції №2 по 792,00грн):
300*8+ 792*6 = 7152
- Одержано передоплату від покупця (виписка банку)
- Нараховані податкові зобов’язання з ПДВ (податкова накладна);
7152/6 = 1192
- Відображено дохід при відвантаженні продукції покупцю (накладна);
- Відображено собівартість реалізованої продукції (бухгалтерська довідка);
(135*5+1200)/(5+10) = 125 грн.
(330*1+1800)/(1+5) = 355 грн.
8*125+ 6*355 = 3130
- Відображено залік заборгованостей (бухгалтерська довідка)
7152
1192
7152
1192
3130
7152
15 Реалізовано продукції з наступною оплатою (22 одиниці продукції №3 по 186,00грн і 7 одиниць продукції №4 по 450,00грн):
- Відображено дохід при відвантаженні продукції покупцю (накладна)
22*186+7*450 = 7242
- Нараховані податкові зобов’язання з ПДВ (податкова накладна);
7242/6 = 1207
- Відображено собівартість реалізованої продукції (бухгалтерська довідка);
(8*73+1600)/(8+20) = 78 грн.
(4*197+1900)/(4+10) = 192 грн.
78*22+192*7 = 3060
- Одержано оплату від покупця (виписка банку)
7242
1207
3060
7242
16 Виплата заробітної плати за попередній місяць:
- Перераховано до бюджету податок на доходи фізичних осіб (платіжне доручення);
- Перераховано до бюджету внески по нарахуванню єдиного соціального внеску по ставці 22% (платіжне доручення);
- Перераховано до бюджету внески по утриманню військового збору по ставці 1,5% (платіжне доручення);
- Отримано готівку в касу для виплати заробітної плати (прибутковий касовий ордер);
- Виплачено заробітну плату (видатковий касовий ордер);
- Депоновано невиплачену заробітну плату (відомість депонування зарплати);
4050,62 – 3618,04 = 432,58
- Повернено готівку на рахунок у банку (виписка банку)
387,34
1533,98
270,96
4050,62
3618,04
432,58
432,58
17 Надходження основних засобів як внеску до статутного капіталу підприємства (акт прийому – передачі основних засобів):
- Одержано від засновника – неплатника ПДВ і введено в експлуатацію деревообробний станок 30000,00
18 Придбання малоцінного необоротного матеріального активу з наступною оплатою:
- Одержано калькулятор (накладна);
- Відображено суму податкового кредиту з ПДВ (податкова накладна);
600*0,2 = 120
- Введено калькулятор в експлуатацію (акт введення в експлуатацію);
- Перераховано кошти постачальнику (платіжне доручення)
600,00
120
600
720
19 Виготовлення основних засобів із залученням підрядника:
- Перераховано аванс на виготовлення комплекту меблів (4 шафи) підряднику – платнику ПДВ (платіжне доручення);
- Відображено суму податкового кредиту з ПДВ (податкова накладна);
3600/6 = 600
- Списано матеріали, використанні на виготовлення меблів (акт списання матеріалів);
- Отримано виготовлені меблі від підрядника (накладна);
- Введено меблі в експлуатацію (акт введення в експлуатацію об’єкту основних засобів)
7000+3000 = 10000
3600,00
600
7000,00
3000
600
3600
10000
21 Безоплатне отримання основних засобів (акт прийому – передачі основних засобів):
- Отримано причіп до легкового автомобіля 3000,00
22 Продаж основних засобів з одержанням авансу:
- Одержано аванс за комплект монтажних інструментів (виписка банку);
- Відображено податкові зобов’язання з ПДВ (податкова накладна);
480/6 = 80
- Виведено із експлуатації об’єкт основних засобів у зв’язку з продажем (акт приймання – передачі основних засобів);
500-141,67 = 358,33
- Відображено списання зносу (акт приймання – передачі основних засобів);
- Передано комплект монтажних інструментів покупцю (накладна);
- Закрито рахунки розрахунків (бухгалтерська довідка)
480,00
80
358,33
358,33
141,67
480
80
480
23 Списання об’єкту основних засобів:
- Виведено з експлуатації автомобіль в зв’язку з його крадіжкою (акт ліквідації основних засобів);
36000-12600= 23400
- Відображено списання зносу (акт ліквідації основних засобів);
- Відображено суму збитків на позабалансовому рахунку
23400*1,2 = 28080
23400
12600
28080
24 Вибуття основних засобів у вигляді інвестицій у статутний фонд іншого підприємства (Засновники погодилися, що вартість цього основного засобу оцінена у 72000,00грн, в тому числі ПДВ – 12000,00грн):
- Списано суму зносу будівлі цеху №1, яка буде передана до статутного капіталу іншого підприємства (акт прийому – передачі основних засобів);
- Передано будівлю (акт прийому – передачі основних засобів);
90000-37125 = 52875
- Нараховане податкове зобов’язання з ПДВ (податкова накладна);
60000*0,2 = 12000
- Відображено різницю між справедливою та балансовою вартістю інвестиції (бухгалтерська довідка)
60000-52875 = 7125
37125
52875
12000
7125
25 Передача в оренду основного засобу (магазину):
- Відображено первісну вартість переданої в оренду частини будівлі магазину (договір оренди);
- Відображено знос переданої в оренду частини будівлі магазину (договір оренди);
- Нараховані податкові зобов’язання з ПДВ (податкова накладна);
1200/6 = 200
- Отриманий в касу підприємства аванс за перший місяць оренди (прибутковий касовий ордер);
- Нарахована орендна плата аз поточний місяць (акт наданих послуг);
- Закриті рахунки розрахунків (бухгалтерська довідка);
- Здана готівка в банк (виписка банку)
7500,00
1312,50
200
1200,00
1200,00
200
1200
1100,00
26 Отримання в оренду основного засобу (легковий автомобіль):
- Отриманий за договором оперативної оренди легковий автомобіль (договір оренди);
- Нарахована орендна плата (акт наданих послуг);
- Нарахований податковий кредит (податкова накладна);
400*0,2 = 80
- Сплачена орендна плата за поточний місяць (платіжне доручення)
25000,00
400,00
80
480
27 Ремонти власних основних засобів:
- Проведено ремонт автомобіля, яким користується адміністрація підприємства (акт наданих послуг);
- Відображено податковий кредит з ПДВ (податкова накладна);
500*0,2 = 100
- Оплачено ремонт автомобіля (платіжне доручння)
500,00
100
600
28 Поліпшення (модернізація) орендованого основного засобу:
- Проведено модернізацію фрезерувального станка (акт наданих ослуг);
- Відображено податковий кредит з ПДВ (податкова накладна);
550*0,2 = 110
- Утворено необоротний актив «Поліпшення орендованого станка» (акт введення в експлуатацію);
- Оплачено ремонт станка (платіжне доручення)
550,00
110
550
660
29 Віднесено витрати на рахунок фінансових результатів (бухгалтерська довідка):
- Собівартість реалізованої продукції;
90:522,3+3130+3060 = 6712,3
- Адміністративні витрати;
92:1800+396+96+600+600+34+40+400+500 = 4466
- Витрати на збут;
93:570+125,4+112,5+312,5+50+50+32,7 = 1253,1
- Собівартість реалізованих необоротних активів;
943:358,33
- Втрати від не операційних курсових різниць;
- Вартість списаних необоротних активів
976:23400 6712,3
4466
1253,1
358,33
23400
30 Віднесено доходи на рахунок фінансових результатів (бухгалтерська довідка):
- Від реалізації готової продукції;
7152-1192+7242-1207 = 11995
- Від операційної оренди активів;
713:1200-200 = 1000
- Від операційної курсової різниці;
- Від безоплатно одержаних оборотних активів;
718:25000
- Від реалізації необоротних активів;
712:480-80 = 400
- Інші доходи від звичайної діяльності
746:7125 11995
1000
25000
400
7125
31 Визначено фінансовий результат (бухгалтерська довідка):
- Прибуток від операційної діяльності;
11995+1000+25000+400-6712,3-4466- 1253,1- 358,33 = 25605,27
- Збиток від іншої діяльності
7125-23400 = -16275 25605,27
16275