Зміст
ТЕМА 8.1-1 БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК ДІЯЛЬНОСТІ
ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ
8.1. Облік процесу придбання
Мета завдань: набуття практичних навичок з обліку процесу надходження основних засобів і запасів на туристичне підприємство.
Завдання 1
Що необхідно зробити:
Відобразити операції з надходження і введення в експлуатацію об’єктів основних засобів на рахунках бухгалтерського обліку.
Матеріал для виконання завдання 1
А. У жовтні мали місце такі події:
1. Придбали офісні меблі вартістю 18000 грн. (постачальник не є платником ПДВ) на умовах попередньої оплати і безоплатної доставки.
2. Придбали виробниче обладнання вартістю 24600 грн. (у т.ч. ПДВ – 4100 грн.) на умовах наступної оплати. У підприємства виникли такі додаткові витрати у зв’язку із придбанням обладнання:
- отримано і оплачено послуги транспортної організації за доставку обладнання – 1500 грн. (у т.ч. ПДВ);
- отримано і оплачено послуги підприємства-підрядника за встановлення, підключення та налагодження обладнання – 3000 грн. (у т.ч. ПДВ);
Обладнання ввели в експлуатацію.
3. Замовили виготовлення фронтальної вивіски підприємства вартістю 24000 грн. (у т.ч. ПДВ) на умовах наступної оплати. Для оплати замовлення отримали кредит в банку на суму 24000 грн. на строк 3 місяці. Об’єкт отримали і зарахували до складу основних засобів за актом приймання-передачі.
Б. Відобразити наведені господарські операції в бухгалтерському обліку в табл. 8.1
Завдання 2
Що необхідно зробити:
1. Опрацювати документи з надходження запасів на підприємство.
2. Скласти кореспонденцію рахунків щодо відображення наведених операцій в бухгалтерському обліку.
Матеріал для виконання завдання 2
Таблиця 8.2
Журнал господарські операції ТОВ „Бест”
№ з/п Зміст операції Дебет рахунку Кредит рахунку Сума, грн.
1 Видано з каси під звіт робітнику Петрову В.П. на придбання фарби 1200
2 Оприбуткована фарба від Петрова В.П. 100 л по ціні 12 грн. за літр ( в т.ч. ПДВ)
100*12=1200
1200/1,2=1000 1000
200
3 Доставка фарби здійснювалась транспортом підприємства. Використано паливо. 100
4 Нарахована заробітна плата робітникам за розвантаження фарби 500
5 Здійсненні нарахування ЄСВ на заробітну плату вантажників 500*0,22 = 110 110
6 Списана фарба:
на утримання будівлі адміністрації 32 л. в т.ч. визначити суму ТЗВ
ТЗВ на початок – 250 грн.
ТЗВ надійшло – 100+500+110 = 710 грн.
разом 960 грн.
Матеріали на початок – 1750 грн.
Матеріалів надійшло – 1000 грн.
разом – 2750 грн.
% ТЗВ = 960/2750 *100 = 34,9091
вартість 1 л фарби без ПДВ – 12/1,2 = 10 грн.
Вартість 32 л – 320 грн.
ТЗВ = 320*0,349091 = 111,71 320
111,71
* Примітка: залишки на рахунках:
201.1 “Покупна вартість матеріалів” – 1 750 грн.
201.2 “ТЗВ" - 250 грн.