Зміст
ВСТУП
1. Бухгалтерський облік у системі господарського обліку
Практична частина
1. Придбання основних засобів
Завдання 1.1
Підприємство - платник ПДВ придбало у виробника верстат вартістю 36 000 грн., в тому числі ПДВ – 6000 грн.
Сторонній автоперевізник надав послуги з транспортування придбаного верстата на підприємство вартістю 2400 грн., в тому числі ПДВ – 400 грн.
Від монтажної організації отримані роботи по установці, монтажу і налагодження верстата на суму 7200 грн., в тому числі ПДВ – 1200 грн.
Вартість верстата, послуг і робіт оплачена постачальникам з поточного рахунку підприємства.
Крім того, підприємство понесло власні витрати по установці і монтажу: заробітна плата з нарахуваннями ЄСВ працівників – 1500 грн., Вартість використаних при установці матеріалів – 4000 грн.
Верстат планується використовувати в господарській діяльності підприємства для здійснення оподатковуваних ПДВ операцій.
Верстат введений в експлуатацію.
2. Отримання об'єкта основних засобів як внесок до статутного капіталу
Завдання 2.1
Відповідно до статуту новоствореного підприємства статутний капітал становить 500 000 грн.
За погодженням з іншими засновниками один із засновників (неплатник ПДВ) вносить до статутного капіталу новоствореного підприємства (неплатника ПДВ) верстат (об'єкт основних засобів). Погоджена засновниками справедлива вартість верстата становить 30 000 грн. Верстат доставлений автотранспортом сторонньої організації. Вартість автомобільних послуг - 1200 грн., в тому числі ПДВ - 200 грн. Від монтажної організації отримані роботи по установці, монтажу і налагодження верстата на суму 7200 грн., в тому числі ПДВ - 1200 грн.
Вартість послуг і роботи оплачені постачальникам з поточного рахунку підприємства.
Задача 2.2
Підприємство - платник ПДВ здійснило ремонт легкового автомобіля, який використовується для адміністративних цілей. Ремонт виконувався сторонньою СТО. Вартість послуг по ремонту згідно з актом приймання-передачі становила 9600 грн., в тому числі ПДВ - 1600 грн. Вартість послуги сплачено після виконання ремонту.
Крім того, власними силами зроблено ремонт приміщення служби збуту, для чого використані матеріали на суму 10 000 грн. Зарплата з нарахуваннями ЄСВ працівників, які виконували ремонт, - 5000 грн.
3.Облік грошових коштів підприємства. Облік розрахунків з підзвітними особами.
Задача 3.1
Станом на 1 грудня залишок в касі по субрахунку 301 на підприємстві «Луч» – 25000 грн., а по субрахунку 311 - 120000 грн. За грудень на підприємстві відбулися наступні операції: 1) внесені кошти в касу (погашення заборгованості до статутного фонду) - 57000 грн; 2) здані кошти в банк через інкасаторів - 15000 грн; 3) зараховані кошти на поточний рахунок - 15000 грн; 4) отримані кошти з поточного рахунку на виплату зарплати - 24000 грн., 5) виплачена з каси заробітна плата - 22 000 грн; 6) отримано на розрахунковий рахунок кредит банку (термін погашення 2 роки) - 47000грн .; 7) видані з каси на служ. відрядження з питань збуту продукції - 3000 грн; 8) затверджений авансовий звіт по відрядженню на 2700 грн. Різниця повернута в касу.
Відобразити операції на рахунках бух. обліку та визначити залишок коштів на рахунках 301 і 311.
4. Облік власного капіталу підприємства
Задача 4.1
На загальних зборах засновників прийнято рішення про створення ТОВ «Авіація» зі статутним фондом 500 тис. грн, який розподілений між учасниками наступним чином: приватне підприємство «Крило» - 175 тис. грн, приватне підприємство «Прилад» - 150 тис. грн, громадянин України Тимченко С. Б. - 100 тис. грн, громадянин України Величко К. Н. - 75 тис. грн.
Внески в статутний капітал вирішено формувати у вигляді таких активів:
1) грошові внески на тимчасовий рахунок в банку в сумі 40% від суми статутного капіталу;
2) обладнання - 30%;
3) виробничі запаси - 20%;
4) нематеріальні активи -10%.
Відобразити операції на рахунках бухгалтерського обліку.
Задача 4.2
«Орбіта» викупило у акціонера ТОВ «Призма» 2,0 тис. штук акцій власної емісії вартістю 100 грн за акцію. На загальних зборах акціонерів прийнято рішення про продаж викуплених акцій новим акціонерам: 1,0 тис. шт. за ціною 100 грн за акцію; 0,8 тис. шт. за ціною 120 грн за акцію. Акції передані новим акціонерам. Грошові кошти в оплату акцій надійшли на розрахунковий рахунок. Залишок викуплених акцій вирішено анулювати.
Відобразити операції на рахунках бухгалтерського обліку.
Задача 4.3
ТОВ «Світ» створено в березні 2007 року зі статутним капіталом 20 млн грн. За підсумками діяльності за 2017 рік товариством отримано прибуток у сумі 750 тис. грн.
На загальних зборах акціонерів прийнято наступне рішення: 10 тис. грн направити на виплату дивідендів акціонерам 300 тис. грн - на формування резервного фонду. За підсумками діяльності за 2018 рік - отримано збиток в сумі 50 тис. грн. На загальних зборах акціонерів прийнято рішення про покриття збитків: 70% за рахунок резервного фонду; 30% - за рахунок прибутку минулих років.
Відобразити операції на рахунках бухгалтерського обліку.
5. Облік зобов'язань підприємства
Задача 5.1
ТОВ «Лимон» отримало короткостроковий кредит в сумі 30 тис. грн на 6 місяців з 01.07.2018 року під 24% річних зі сплатою відсотків щокварталу. Так само ТОВ «Лимон» 01.09.2018 закупило товар на суму 100 тис. грн. Розрахунок з постачальниками здійснено простим процентним векселем під 30% річних терміном на два місяці. Після закінчення терміну векселя 01.11. 2018 постачальник пред'явив вексель до оплати і отримав вексельну суму з відсотками.
Відобразити на рахунках бухгалтерського обліку такі операції:
- отримання кредиту;
- нарахування (щомісяця) відсотків по кредиту;
- перерахування (поквартально) відсотків за користування кредитом;
- погашення основної суми боргу по кредиту;
- отримання товару від постачальника і видача йому векселя;
- нарахування (щомісяця) відсотків за векселем;
- погашення векселя і виплата відсотків за векселем.
Задача 5.2
На початок 2018 року на підприємстві створено резерв відпусток:
- виробничим робочим - 260 тис. грн;
- працівникам, обслуговуючим виробництво - 80 тис. грн;
- адміністративним працівникам - 100 тис. грн;
- працівникам збуту - 60 тис. грн. За рахунок резерву нараховані та перераховані на зарплатні картки суми відпускних всім категоріям працівників: в червні - 80 тис. грн; в липні - 180 тис. грн; в серпні - 240 тис. грн.
Відобразити операції на рахунках бухгалтерського обліку.
6. Облік розрахунків по оплаті праці, страхуванню, податкам
Задача 6.1
Залишок заборгованості підприємства перед працівниками по оплаті праці на 01.11.2018 склав 102 тис. грн. За листопад місяць працівникам підприємства нарахована зарплата по наступних категоріях:
- робітником основного виробництва - 7200,0 тис. грн;
- загальновиробничим робітником – 140,0 тис. грн;
- апарату управління - 800,0 тис. грн;
- працівникам збуту - 60,0 тис. грн
Утримання із зарплати і перераховано з поточного рахунку:
- ПДФО (податок з доходів фізичних осіб) – 1186,0 тис. грн.;
- військовий збір 1,5% - 123 тис. грн.
Крім того, по виконавчих листах (аліменти) утримані 20,0 тис. грн і проф. внесок – 100,0 тис. грн.
30 листопада працівникам з каси виплачені: зарплата - 1400,0 тис. грн, депоненти за минулий місяць - 2,0 тис. грн. На зарплатні картки працівників перераховані 6000,0 тис. грн. Депонована не отримана зарплата - 10,0 тис. грн..
Відбити операції на рахунках, визначити розмір ФОП підприємства в листопаді і суму заборгованості підприємства перед працівниками по оплаті праці на 01.12.19 (вичислити сальдо кінцеве по рахунку 661).
Задача 6.2
Фонд оплати праці (ФОП) виробничого підприємства "Форум" в жовтні 2018 року склав 2500,0 тис. грн. Зроблені нарахування ЄСВ на фонд оплати праці (ФОП) :
- виробничих робітників - 300 тис. грн;
- загальновиробничого персоналу - 65,0 тис. грн;
- апарату управління - 175,0 тис. грн;
- працівників збуту - сума (порахувати самостійно), що залишилася.
Нарахований ПДФО на ФОП в сумі 375 тис. грн. В день виплати зарплати працівникам, 31.10.2018, усі нараховані збори і податок перераховані з поточного рахунку підприємства на рахунки відповідних фондів.
Відбити на рахунках бухгалтерського обліку такі операції :
1) нарахування зарплати за жовтень 2018 року;
2) нарахування ЄСВ на ФОП;
3) нарахування ПДФО;
4) перерахування ЄСВ і податків до бюджету.
7. Складання фінансової звітності
Завдання 7.1 Скласти Баланс (форма №1) підприємства, використовуючи початкові дані:
УВАГА! ВСІ ЧИСЛА ВІДОМОСТІ ПОТРІБНО ПОМНОЖИТИ НА N (номер у списку групи)
Сальдова відомість за 2020 рік (тис. грн)
Номер
рахунку
Найменування рахунку Сальдо на
початок періоду
Сальдо на кінець
періоду
Дебет Кредит Дебет Кредит
10 Основні засоби 1146,3 1172,3
11 Інші необоротні нематеріальні активи 83,5 92,8
12 Нематеріальні активи 218,4 205,9
131 Знос основних засобів 215,8 280,1
132 Знос інших необоротних матеріальних
активів 2,2 3,5
133 Знос нематеріальних активів 63,3 81,6
15 Незавершене будівництво 3,1 1,8
20 Виробничі запаси 63,6 75,1
23 Незавершене виробництво 58,2 -
28 Товари 12,7 12,8
311 Поточний рахунок в національній валюті 5,7 7,4
312 Поточний рахунок в іноземній валюті 3,2 1,5
36 Розрахунки з покупцями і замовниками 76,7 104,5
371 Розрахунки по виданим авансам 33,5 10,8
372 Розрахунки з підзвітними особами 8,5 12,6
40 Уставный капітал 640,2 569,1
43 Резервный капітал 39,9 39,9
44 Нерозподілений прибуток
(непокритий збиток) 52,8 41,5
50 Довгострокові кредити банків 527,2 518,5
60 Короткострокові кредити банків 49,0 102,8
63 Розрахунки з постачальниками та підрядниками 32,3 25,3
64 Розрахунки з бюджетом 6,8 5,7
65 Розрахунки зі страхування 23,8 1,4
66 Розрахунки з оплати праці 73,7 2,9
Усього 1720,2 1720,2 1684,9 1684,9
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ