Зміст
ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА
Завдання 1. Відображення в обліку операцій процесу заготівлі.
За умовою завдання 1 необхідно:
1. Записати господарські операції в журнал реєстрації за кореспондуючими рахунками.
2. Відкрити відповідні синтетичні рахунки, субрахунки і аналітичні рахунки, записати на них залишки на 1 квітня 20___ року.
3. Відобразити господарські операції на відповідних рахунках бухгалтерського обліку.
4. Скласти розрахунок розподілу транспортно-заготівельних витрат.
5. Підрахувати обороти і визначити залишки на відповідних синтетичних рахунках, субрахунках і аналітичних рахунках станом на 30 квітня 20__року.
Вихідні дані:
Таблиця 1
Залишки на синтетичних рахунках на 1 квітня 20___р., грн
№ Назва рахунків
8
1 Рахунки в банках 80850
2 Розрахунки з постачальниками та підрядниками (кредитове сальдо) 9700
3 Виробничі запаси 23156
Таблиця 2
Залишки на аналітичних рахунках до субрахунку «Сировина й матеріали»
№ Назва рахунків Ціна за одиницю, грн кількість, од. загальна вартість, грн.
1 Матеріали «А», шт. 20 160 3200
2 Матеріали «Б», шт. 30 530 15900
3 Матеріали «В», шт. 40 65 2600
4 Транспортно-заготівельні витрати, грн х 1456 1456
Примітка: Суми за видами матеріалів визначити самостійно.
Таблиця 4
Господарські операції з обліку процесу заготівлі за квітень 20__р.
№ Зміст Сума, грн. Кореспонденція рахунків
Д-т К-т
1 Оприбутковані сировина і матеріали, які надійшли від постачальника (кількість, ціною за одиницю), шт.:
«А» – 20 грн
370*20 = 7400 7400
«Б» – 30 грн
330*30 = 9900 9900
«В» – 40 грн
195*40 = 7800 7800
Разом: (суми визначити) 25100
Відображено ПДВ (20%) за придбані матеріали (суму визначити)
25100*0,2 = 5020 5020
2 Нараховано підрядній організації за навантаження придбаних матеріалів 585
Відображено ПДВ (20%) за отримані послуги (суму визначити)
585*0,2 = 117 117
3 Нараховано автотранспортному об’єднанню за доставку матеріалів 1590
Відображено ПДВ(20%) за отримані послуги (суму визначити)
1590*0,2 = 318 318
4 Перераховано з поточного рахунку в погашення заборгованості постачальникам і підрядникам 37250
5 Віднесено вартість послуг експедитора на витрати, пов’язані з придбанням і доставкою матеріалів у підприємство 44
6 Списані на виробництво матеріали (кількість, ціною за одиницю)
«А» – 20 грн
335*20 = 6700 6700
«Б» – 30 грн
760*30 = 22800 22800
«В» – 40 грн
180*40 = 7200 7200
Разом: (суму визначити) 36700
7 Відпущені матеріали для капітального будівництва (кількість ціною за одиницю)
«А» – 20 грн
20*45 = 900 900
«Б» – 30 грн
90*30 = 2700 2700
«В» – 40 грн
60*40 = 2400 2400
Разом: (суму визначити) 6000
8 Віднесено відповідну суму транспортно-заготівельних витрат на:
а) виробництво 2881,89
б) капітальне будівництво 471,1
Разом : 3352,99
Завдання 2. Відображення в обліку процесу виробництва
За умовою завдання 2 необхідно:
1. Записати господарські операції в журналі реєстрації за кореспондуючими рахунками.
2. Відкрити синтетичні рахунки: «Виробництво», «Готова продукція», «Загальновиробничі витрати», «Адміністративні витрати».
3. Відкрити аналітичні рахунки: «Виробництво продукції «А», «Виробництво продукції «Б», «Готова продукція «А», «Готова продукція «Б».
4. Відобразити господарські операції на відкритих синтетичних і аналітичних рахунках, підрахувати обороти, вказавши залишки на 31 травня 20___р.
5. Скласти розрахунок розподілу загальновиробничих витрат.
6. Визначити фактичну собівартість кожного виду продукції і списати різницю між фактичною та плановою собівартістю кожного виду продукції.
Вихідні дані:
Таблиця 5
Господарські операції з обліку процесу виробництва за травень 20___р., грн. (без застосування рахунків класу 8 «Витрати за елементами»)
№ Зміст Сума, грн. Кореспонденція рахунків
Д-т К-т
1 Нараховано амортизацію основних засобів:
а) які використані безпосередньо на виготовленні продукції:
«А» 5250
«Б» 5140
Разом: 10390
б) загальновиробничого призначення 2360
в)загальногосподарського (адміністративного) призначення 1780
Всього: 14530
2 Списані матеріали за фактичною собівартістю:
а) на виробництво продукції:
«А» 11970
«Б» 9670
Разом: 21640
б) на витрати по обслуговуванню виробництва 3020
в) на загальногосподарські (адміністративні) потреби 1000
Всього: 25660
3 Нараховано заробітну плату:
а) робітникам, зайнятим у виробництві продукції:
«А» 19980
«Б» 21670
Разом: 41650
б) апарату управління цехами 7260
в) адміністративному персоналу 4170
Всього: 53080
4 Здійснено нарахування єдиного соціального внеску (22%) на фонд оплати праці:
а)робітників, зайнятих у виробництві продукції:
«А»
19980*0,22 = 4395,6 4395,6
«Б»
21670*0,22 = 4767,4 4767,4
Разом: 9163
б) управлінського персоналу цехів
7260*0,22 = 1597,2 1597,2
в)адміністративного персоналу
4170*0,22 = 917,4 917,4
Всього: (суми визначити) 11677,6
5 Одержано з рахунку в банку кошти і оприбутковано в касу 50930
6 Видано з каси заробітну плату робітникам та службовцям 49450
7 Нараховано постачальникам за використану електроенергію для:
а) виробництва продукції:
«А» 1520
«Б» 1350
Разом: 2870
б) потреб виробничих приміщень 639
в) адміністративних потреб 715
Всього: 4224
8 Оприбуткована продукція, одержана з виробництва (кількість по плановій собівартості за одиницю)
«А» – 50 грн
990*50 = 49500 49500
«Б» – 30 грн
1510*30 = 45300 45300
Разом:(суму визначити) 94800
9 Перераховано в погашення заборгованості постачальнику за отриману електроенергію 4224
10 Розподіляються і списуються загальновиробничі витрати за призначенням на:
-змінні: «А» 4757,53
«Б» 5159,94
- постійні розподілені:
«А» 1784,07
«Б» 1934,98
- постійні нерозподілені 1239,68
Разом :
(суми визначити, розрахунок привести в додатку до завдання 2) 14876,2
11 Списуються адміністративні витрати на фінансові результати (суму визначити)
1780+1000+4170+917,4+715 = 8582,4 8582,4
12 Визначити фактичну собівартість одержаної готової продукції та відобразити різницю між фактичною та плановою собівартістю продукції:
«А» 4012,8
«Б» 692,32
Примітка: залишки незавершеного виробництва на 31 травня 20__р.:
«А» 4170
«Б» 3700
Разом: 7870
Відобразити господарські операції на відкритих синтетичних і аналітичних рахунках, підрахувати обороти, визначити залишки на 31 травня 20___р.
Відкрити аналітичні рахунки: «Виробництво продукції «А», «Виробництво продукції «Б», «Готова продукція «А», «Готова продукція «Б».
Скласти розрахунок розподілу загальновиробничих витрат.
*Примітка: При розподілі загальновиробничих витрат необхідно врахувати, що за нормальною потужністю загальновиробничі витрати (умовно) поділяються на:
- змінні (2/3),
- постійні (1/3).
Постійні витрати в свою чергу поділяються на:
- постійні розподілені (3/4),
- постійні нерозподілені (1/4)
База розподілу загальновиробничих витрат – пряма заробітна плата основних виробничих робітників.
Завдання 3. Відображення в обліку процесу реалізації
За умовою завдання 3 необхідно:
1. Записати в журнал реєстрації за кореспондуючими рахунками господарські операції за травень 20___р.
2. Відкрити синтетичні рахунки: «Нерозподілені прибутки (непокриті збитки)»; «Дохід від реалізації»; «Фінансові результати»; «Собівартість реалізації»; «Адміністративні витрати» «Витрати на збут», «Податок на прибуток».
3. Відобразити на відкритих рахунках і субрахунках господарські операції.
4. Визначити фінансовий результат від реалізації продукції і списати його за призначенням.
Вихідні дані:
Таблиця 6
Журнал реєстрації господарських операцій по підприємству за травень 20__р., грн.
№ Зміст Сума, грн. Кореспонденція рахунків
Д-т К-т
1 Відображено дохід від реалізації продукції покупцям, включаючи ПДВ, вартість якої не оплачено 38640
2 Нараховано податкове зобов’язання з ПДВ у звітному періоді (суму визначити)
38640/6 = 6440 6440
3 Відображається собівартість реалізованої продукції 13680
4 Віднесено за призначенням суму нерозподілених загальновиробничих витрат (операція 12 завдання 2) 1239,68
5 Погашено покупцями заборгованість за придбану ними продукцію 38640
6 Списано пакувальні матеріали, використані на реалізацію 72
7 Прийнято до оплати платіжне доручення транспортної організації за доставку продукції до місця реалізації 99
8 Списана з начальника відділу збуту підприємства підзвітна сума, яка витрачена на службове відрядження по реалізації продукції 60
9 Нарахована рекламному агентству оплата послуг за рекламу продукції, яку реалізують 150
10 Віднесено суму витрат на збут на фінансові результати підприємства
(суму визначити)
72+99+60+150 = 381 381
11 Списана собівартість реалізованої продукції на фінансові результати (суму визначити)
13680+1239,68 = 14919,68 14919,68
12 Віднесено суму адміністративних витрат на зменшення фінансового результату
(операція 13 завдання 2) 8582,4
8582,4
13 Нараховано податок на прибуток у розмірі 18 %
(суму визначити)*
32200-14919,68-8582,4-381 = 8316,92
8316,92*0,18 = 1497,05 1497,05
14 Віднесена сума податку на прибуток на фінансові результати (суму визначити) 1497,05
15 Віднесена сума доходів від реалізації готової продукції на фінансові результати
(суму визначити) 38640-6440 = 32200 32200
16 Списано фінансовий результат звітного періоду за призначенням
(суму визначити) 8316,92-1497,05 = 6819,87 6819,87
*Примітка: Для розрахунку податку на прибуток, необхідно визначити абсолютну суму прибутку від реалізації продукції (без зазначення кореспонденції рахунків).
Завдання 4. Відображення господарських операцій в регістрах синтетичного обліку
1. Відкрити регістри синтетичного обліку по рахунках 30 «Каса», 31 «Рахунки в банках», 63 «Розрахунки з постачальниками і підрядниками», субрахунку 372 «Розрахунки з підзвітними особами» і записати залишки станом на 1 травня в Головній книзі
2. Визначити і вказати в журналі господарських операцій за травень кореспонденцію рахунків за приведеними операціями.
3. Зробити необхідні записи в журналах-ордерах № 1 с.-г. (рахунки 30, 31), № 3 А с.-г. (субрахунок 372), № 3 В с.-г. (рахунок 63) на підставі господарських операцій за травень.
4. Підсумки записів журналів-ордерів записати в Головну книгу.
5. Визначити залишки по рахунках у Головній книзі.
Вихідні дані для виконання завдання 4.
Таблиця 7
Залишки на рахунках підприємства станом на 1 травня 20___року, грн
№ Назва рахунків і субрахунків
8
1 Готівка 265
2 Рахунки в банку 97330
3 Розрахунки з постачальниками та підрядниками (кредитове сальдо) 2580
4 Розрахунки з підзвітними особами 69
Таблиця 8
Залишки на аналітичних рахунках до синтетичного рахунку «Розрахунки з постачальниками та підрядниками», грн.
№ Назва аналітичних рахунків
8
1 ПАТ «Автосервіс» 1720
2 ПАТ «Агрохімія» 860
Разом: 2580
Таблиця 9
Залишки по аналітичних рахунках до субрахунку «Розрахунки з підзвітними особами» станом на 1.05.20___р, грн
№ Назва рахунків
8
1 Дебітори:
Петров А.М. 19
2 Самойлов А.І. 15
3 Лапко М.П. 35
Разом 69
Таблиця 10
Господарські операції за травень 20__року, грн.
№ Назва документів Зміст Сума, грн. Кореспонденція рахунків
Д-т К-т
1 Прибутковий касовий ордер №150 від 4 травня Оприбуткований в касу залишок невикористаної підзвітної суми Лапко М. П. згідно звіту про використання коштів № 19 35
2 Прибутковий касовий ордер № 146 від 3 травня Одержана готівка в касу з рахунку в банку 190
3 Звіт про використання коштів №22 від 4 травня Оприбутковані малоцінні швидкозношувані предмети, придбані Петровим А.М. 19
4 Прибутковий касовий ордер №151 від 5 травня Самойловим А.І. внесена в касу невикористана підзвітна сума 15
5 Видатковий касовий ордер №106 від 6 травня Видано в підзвіт Соколову І.О. на відрядження 39
6 Прибутковий касовий ордер №156 від 6 травня Одержано з поточного рахунку в банку по чеку на виплату заробітної плати 70700
7 Видатковий касовий ордер №109 від 6 травня Виплачена з каси заробітна плата робітникам і службовцям 70470
8 Звіт про використання коштів №25 від 6 травня Списана на адміністративні витрати підзвітна сума Соколова І.О. 39
9 Видатковий касовий ордер №162 від 11 травня Видана з каси готівка Петрову А.М. на господарські потреби 44
10 Виписка з поточного рахунку від 10-15 травня Надійшла на поточний рахунок в банку короткострокова позика 17450
11 Платіжне доручення №21 від 14 травня Перерахована з поточного рахунку заборгованість ПАТ «Агрохімія» 860
12 Рахунок - фактура №101 від 19 травня Надійшов і оприбуткований від АТ «Автосервіс» бензин за обліковою вартістю. 710
Відображено ПДВ (суму визначити)
710*20/100= 142 142
13 Рахунок - фактура №108 від 20 травня Отримані і оприбутковані від ПАТ «Автосервіс» запчастини за обліковою вартістю. 19800
Відображено ПДВ (суму визначити)
19800*0,2 = 3960 3960
14 Виписка з поточного рахунку від 25-30 травня Перераховано з поточного рахунку в банку заборгованість за короткострокову позику 4500
15 Звіт про використання коштів №29 від 19 травня Оприбутковані малоцінні швидкозношувані предмети, придбані Петровим А.М. 41
16 Прибутковий касовий ордер №164 від 21 травня Одержані в касу кошти від покупців 212
17 Видатковий касовий ордер №165 від 21 травня Видано аванс на службове відрядження Лапко М.П. 130
18 Виписка з поточного рахунку від 25-30 травня Частково погашена заборгованість з поточного рахунку: ПАТ «Автосервіс» за запчастини – рахунок-фактура №108 від 20травня за бензин – рахунок - фактура №101 від 19 травня 17800
610