Зміст
Практичні завдання
Завдання 1.
На основі вихідних даних визначити вартість вибуття запасів різними методами.
Приклад 1: ТОВ «Модняшка» придбало в оптового постачальника дитячі сукні. 01.03.20ХХ р. отримано першу партію товару 10 шт. за ціною 180 грн/шт. (у т.ч. ПДВ). 04.03.20ХХ р. отримано другу партію цього самого товару 10 шт. за ціною 210 грн/шт (у т.ч. ПДВ).
Продажну ціну дитячих суконь встановлено в розмірі 240 грн (у т.ч. ПДВ).
У магазині використовується технологія штрихового кодування товару. За місяць було продано 9 шт. товару із першої партії та 3 шт. цього ж товару з другої партії. Вибуття запасів підприємство проводить за методом ідентифікованої собівартості.
Приклад 2: Вибуття запасів ТОВ «Модняшка» проводить за методом середньозваженої собівартості. На початок місяця на балансі обліковуються товар – дитячі сукні, у кількості 60 шт. за ціною 300 грн/шт.
Протягом місяця в оптового постачальника придбано:
10.03.20ХХ р. отримано першу партію товару 20 шт. за ціною 310 грн/шт. 15.03.20ХХ р. отримано другу партію товару 40 шт. за ціною 350 грн/шт. 25.03.20ХХ р. отримано третю партію товару 80 шт. за ціною 380 грн/шт.
За місяць було продано: 12.03.20ХХ р. – 40 шт.
20.03.20ХХ р. – 20 шт.
23.03.20ХХ р. – 15 шт.
25.03.20ХХ р. – 40 шт.
27.03.20ХХ р. – 20 шт.
Приклад 3: Вибуття запасів ТОВ «Модняшка» проводить за методом ФІФО. На початок місяця на балансі обліковуються товар – дитячі сукні, у кількості 60 шт. за ціною 300 грн/шт.
Протягом місяця в оптового постачальника придбано:
10.03.20ХХ р. отримано першу партію товару 20 шт. за ціною 310 грн/шт. 15.03.20ХХ р. отримано другу партію товару 40 шт. за ціною 350 грн/шт. 25.03.20ХХ р. отримано третю партію товару 80 шт. за ціною 380 грн/шт.
За місяць було продано: 12.03.20ХХ р. – 40 шт.
20.03.20ХХ р. – 20 шт.
23.03.20ХХ р. – 15 шт.
25.03.20ХХ р. – 40 шт.
27.03.20ХХ р. – 20 шт.
Завдання 2.
Визначити фактичну собівартість матеріалів, відпущених у виробництво, розрахувавши при цьому суму транспортно-заготівельних витрат.
Вихідні дані: ТОВ «Модняшка» облік матеріалів здійснюється за фактичною собівартістю їх придбання. На початок звітного періоду вартість матеріалів за обліковими цінами становить 133 840 грн., вартість транспортно-заготівельних витрат – 20 700 грн.
03.03.20ХХ р. придбано матеріали по покупних цінах на суму 220 000 грн. (без ПДВ). Витрати на доставку матеріалів становлять 2 600 грн (без ПДВ).
27.03.20ХХ р. списано зі складу матеріали на виробництво продукції у сумі 134 000 грн., для загальновиробничих потреб – 5 000 грн., для адміністративних
потреб – 5 000 грн.
Завдання 3.
Виконати практичні завдання з синтетичного обліку матеріальних цінностей на основі наведениї господарських операцій.
Таблиця 5
Господарські операції ТОВ «Модняшка» за звітний місяць
№
п/п Зміст господарської операції Сума,
грн. Д К
1. Надійшли від постачальника і оприбутковані на
склад МШП 5 000
1.1. Сума податкового кредиту з ПДВ
5000*0,2 = 1000 1000
1.2. Оплачено постачальнику за МШП
5000+1000 = 6000 6000
2. Передано із складу в експлуатацію МШП:
• на утримання обладнання;
• цехам;
• на адміністративні потреби.
1 500
700
350
3. Прийнято МШП від підзвітної особи (без ПДВ) 150
3.1. Сума податкового кредиту з ПДВ
150*0,2 = 30 30
3.2. Відшкодовано витрати підзвітній особі
150+30 = 180 180
4. Оприбутковано надлишки пального, виявлені
при інвентаризації 100
5. Отримано матеріали від постачальника по
покупних цінах 220 000
5.1. Податковий кредит з ПДВ
220000*0,2 = 44000 44000
5.2. Підлягають до оплати розрахунково-платіжні
документи АТН – 1 за доставку матеріалів 2 600
5.3. Податковий кредит з ПДВ
2600*0,2 = 520 520
6. Видані зі складу матеріали:
• в основне виробництво;
• для загальновиробничих потреб;
• для адміністративних потреб. 134 000
5 000
5 000
7. На підставі зробленого розрахунку (завдання 2) визначені і списані ТЗВ, які відносяться до матеріалів, використаних:
• в основному виробництві;
• для загальновиробничих потреб;
• для адміністративних потреб
8823,77
329,25
329,25
8. Належить до оплати постачальнику – оптовій базі за платіжною вимогою № 61 від 29.03. за одержані від неї і оприбутковані за прибутковим ордером №83 запасні частини 6 400
8.1. Сума податкового кредиту з ПДВ
6400*0,2 = 1280 1280
9. Належить іншим постачальникам за їх
платіжними вимлгами за отримані від них і оприбутковані матеріали 73 600
9.1. Сума податкового кредиту з ПДВ
73600*0,2 = 14720 14720
10. Належить постачальнику – трикотажному підприємству за платіжною вимогою №24 від
02.03. за одержані напівфабрикати, які оприбутковані на склад за прибутковим
ордером №84 280 000
10.1. Сума податкового кредиту з ПДВ
280000*0,2 = 56000 56000
11. Належить управлінню енергетики за електроенергію, використану:
• для потреб основного виробництва
• для загальновиробничих потреб
• для адміністративних потреб
10 200
4 780
3 200
11.1 Сума податкового кредиту з ПДВ
(10200+4780+3200)*0,2 = 3636 3636
12. Відповідно до виписок банку перераховано в погашення заборгованості:
• АТП-1 2600+520 = 3120
• Оптовій базі 6400+1280 = 7680
• Трикотажному підприємству 280000+56000=336000
• Управлінню енергетики 10200+4780+3200+3636 = 21816
• Іншим постачальникам 73600+14720 = 88320 3120
7680
336000
21816
88320
Завдання 4.
Визначити суму нестачі, належної до відшкодування комірником, відобразити операції на рахунках бухгалтерського обліку, скласти оборотно-сальдову відомість.
Вихідні дані: На ТОВ «Модняшка» виявлена нестача матеріалів з вини комірника на суму 1200 грн. (в. ч. ПДВ). Сума нестачі була утримана із заробітної плати комірника у відповідності із його заявою.
Таблиця 6
Залишки на рахунках синтетичного облікую
Код
рахунку Назва рахунку Сума,
грн
201 Сировина і матеріали 10 000
661 Розрахунки по заробітній платі 14 000
641 Розрахунки за податками 2 000
791 Результат основної діяльності 14 000
311 Поточний рахунок в національній валюті 20 000