Зміст
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ
Практичне завдання до самостійної роботи розроблено на прикладі публічного акціонерного товариства «АБВ», яке виготовляє для офісів столи і стільці.
Директор підприємств – викладач.
Головний бухгалтер –студент, який виконує завдання.
Касир – Пєтькова Марія Іванівна.
Адреса підприємства: 49000, м. Дніпро, вул. Миру, 11.
Код ЄДРПОУ: 123456789
ПАТ «АБВ» має поточний рахунок № 2546000020 у ВГРУ «Приватбанк» м. Дніпро, МВО банку 330440.
На підприємстві один цех основного виробництва та два склади: склад матеріалів (завідуючий складом Русс Р.О.) і склад готової продукції (завідуючий складом Коц Т.А.). у звітному періоду підприємство виготовляє столи і стільці.
Головними постачальниками матеріалів є:
˗ ПАТ «Меркурій» - код ЄДРПОУ 12334455, п/р 23580017192040 у Дніпровському відділенні АКБ «Райффайзен банк Аваль», МФО 201356;
˗ ДП «Новомосковський лісгосп» 51206, м. Новомосковськ, вул. Червоний Кут, 1 - код ЄДРПОУ 1445522, п/р 21580000102307 у Дніпровському відділенні КБ «Пумб», МФО 245006;
˗ ТОВ «Веселка» - код ЄДРПОУ 12557788, п/р 23580000608754 у Дніпровському відділенні КБ «Укрсиббанк», МФО 224055.
Послідовність виконання завдання:
1. Обрати варіант завдання відповідно до номера в журналі.
2. Скласти форму 1 «Баланс» станом на 01.01. 20ХХ р.
3. Скласти журнал реєстрацій господарських операцій за І квартал 20ХХр. (дод. 1).
4. Заповнити аналітичні таблиці, наведені в додатках 2-5, бланки первинних документів, позначені «*» (бланки наведені в додатках).
5. Заповнити оборотно-сальдову відомість за І квартал 20ХХ р. (дод. 6.) на підставі журналу реєстрацій господарських операцій.
6. Скласти форму 1 «Баланс» станом на 31.03.20ХХ р. (дод. 7).
7. Скласти форму 2 «Звіт про фінансові результати» за І квартал 20ХХ р. (дод. 8).
Вихідні дані:
1. Залишки на рахунках станом на 01.01.20 р.
Назва рахунка Номер
рахунка Сума, грн
Основні засоби 10 2 052 140,00
Розрахунки з вітчизняними постачальниками 631 60 900,00
Сировина і матеріали (відповідно до варіанта) 201 19685
Статутний капітал 40 2 162 200,00
Напівфабрикати 25 180 000,00
Додатковий капітал 42 3 500,00
Паливо 203 140 000,00
Запчастини 207 38 000,00
Короткострокові позики 601 40 800,00
Розрахунки з вітчизняними покупцями 361 52 000,00
Короткострокові векселі видані 62 85 600,00
Розрахунки з підзвітними особами 372 142,00
Витрати майбутніх періодів 39 2 136,00
Розрахунки за податками 641 120 000,00
Каса в національній валюті 301 200,00
Поточні рахунки в національній валюті 311 300 300,00
Резервний капітал 43 57 900,00
Поточні фінансові інвестиції 35 29 127,00
Розрахунки з оплати праці 661 27 800,00
Нематеріальні активи 12 15 200,00
Розрахунки за виданими авансами 371 15 050,00
Доходи майбутніх періодів 69 3 080,00
Грошові документи в національній валюті 331 940,00
Неоплачений капітал 46 8000,00
Виробництво 23 36 000,00
Довгострокові позики 501 30 000,00
Знос основних засобів 131 132 042,75
Нерозподілений прибуток(непокритий
збиток) 44 ?
Знос нематеріальних активів 133 2 300,00
2. Аналітичні дані до рахунка 10 «Основні засоби» станом на 01.01.20__р.
№
Назва об’єкта основних засобів Первісна вартість об’єкта, грн Ліквідаційна вартість об’єкта, грн Строк корисного використання,
років
1. Адміністративна будівля 570 000 7800 20
2. Будівля цеху 660 000 9900 20
3. Комп’ютер (у бухгалтерії) 7 000 500 5
4. Автомобіль (Toyota Prado) 152 000 4000 14
5. Станок «Мрія» 450 670 2300 13
6. Верстат «Л-4» 212 470 3450 12
3. Аналітичні дані до рахунка 201 «Сировина і матеріали» станом на 01.01.20_р.
№ Найменування сировини і
матеріалів Одиниця виміру
Кількість
Ціна, грн
Сума, грн.
1 Дошки куб. м 23 715 16445
2 Лак л 36 35 1260
3 Метал кг 45 44 1980
Разом 19685
4. Аналітичні дані до рахунка 372 «Розрахунки з підзвітними особами» станом на 01.01.20 р.
№ Посада, прізвище та ініціали підзвітної особи Сума, грн
1. Бухгалтер Миронюк С.В. 80,00
2. Начальник цеху Бондар О.В. 30,00
3. Експедитор коропчук П.А. 32,00
Разом 142
5. Аналітичні дані до рахунка 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» станом на 01.01.20 р.
№ Назва постачальника Сума, грн
1. ПАТ «Меркурій» 23 000,00
2. ДП «Новомосковський лісгосп» 15 600,00
3. ТОВ «Веселка» 8 700,00
4. АТП-12000 13 600,00
Разом 90900
Незавершене виробництво станом на 01.01.20 р.:
˗ столи – 24 000,00
˗ стільці – 12 000,00
6. Витяг з наказу про облікову політику ПАТ «АБВ»:
1) підприємство обліковує витрати на рахунках 9-го класу;
2) до основних засобів включають необоротні активи вартістю понад 2500 грн, необоротні активи вартістю до 2500 грн обліковують у складі інших необоротних матеріальних активів;
3) амортизацію основних засобів нараховують із використанням таких методів:
˗ прямолінійного – для будівель і споруд, станка «Мрія», верстата «Л-4»;
˗ прискореного зменшення залишкової вартості – для комп’ютера та автомобіля.
4) вартість запасів у разу вибуття оцінюють за методом FIFO;
5) усі постачальники є платниками ПДВ;
6) базою розподілу загальновиробничих витрат є прямі матеріальні витрати.
Журнал реєстрації господарських операцій за І квартал 20 р.
№
Дата
Зміст господарської операції
Сума, грн
1. 11.01 Внесено засновником Міроненком М.П. грошові кошти на поточний рахунок як внесок до статутного капіталу 30600
30600
2. 11.01 Отримано в касу готівку з поточного рахунка 4630
3. 11.01 Оприбутковано деревообробний станок від засновника Пархоменка Т.Р. як внесок до статутного капіталу
30700-8000 (початковий залишок) = 22700 22700
30700
4. 11.01 Оприбутковано на складі від ДП «Новомосковський лісгосп» дошки 20 м3 за ціною 765 грн., без ПДВ
20*765 = 15300 15300
5. 11.01 Відображено податковий кредит із ПДВ
15300*0,2 = 3060 3060
6. Внесено залишок підзвітних сум:
бухгалтером Миронюк С.В. – 80 грн.
начальником цеху Бондарем О.В. – 30,00
експедитором Коропчуком П.А. – 32,00 80
30
32
7. 12.01 Оприбутковано на склад від ТОВ «Веселка» лак 80 л за ціною 42, без ПДВ.
80*42 = 3360 3360
8. Відображено податковий кредит із ПДВ
3360*0,2 = 672 672
9. Перераховано в погашення заборгованості (врахувати заборгованість на початок періоду):
ДП «Новомосковський лісгосп» – 15600
ТОВ «Веселка» – 8700 15600
8700
10. Відпущено дошки зі складу для виробництва:
столів – 21 куб.м за ціною 715
(використати метод ФІФО);
21*715 = 15015
стільців – 12 куб.м за ціною (використати метод ФІФО)
2*715+10*765 = 9080 15015
9080
11. 14.01 Відпущено лак зі складу для виробництва:
столів 40 л за ціною (використати метод ФІФО);
36*35+ 4*42 = 1428
стільців – 27 л за ціною (використати метод ФІФО).
27*42 = 1134 1428
1134
12. Оприбутковано на склад від ПАТ «Меркурій» метал 35 кг за ціною 62 грн., без ПДВ.
35*62=2170
2170
13. Відображено податковий кредит із ПДВ
2170*0,2= 434 434
14. Прийнято рахунок від Дніпроенерго за електроенергію, використану для:
виробництва столів – 4200 грн;
4200/1,2 = 3500
виробництва стільців – 3900 грн;
3900/1,2=3250
загальновиробничих потреб – 2400 грн;
2400/1,2=2000
загальногосподарських потреб – 1200 грн, у т.ч. ПДВ.
1200/1,2=1000 3500
3250
2000
1000
15. Відображено податковий кредит із ПДВ
(4200+3900+2400+1200)/6 = 1650 1650
16. 19.01 Безоплатно отримані дошки від ПП «Сузір’я» 10 куб.м за ціною 711 грн., без ПДВ.
711*10 = 7110 7110
17. Отримано готівку в касу для господарських потреб.
5150
18 Видано під звіт Коропчуку П.А. на господарські потреби.
1310
19 Оприбутковані запасні частини, придбані експедитором Коропчуком П.А., без ПДВ. Вартість придбаних матеріалів необхідно визначити шляхом множення суми, виданої під звіт Коропчуку П.А. на 80%.
1310*0,8 = 1048 1048
20 Відображено податковий кредит із ПДВ
1048*0,2 = 209,6 209,6
21 Повернуто в касу Коропчуком П.А. залишок підзвітних сум
1310-1048-209,6 = 52,4
52,4
22 Відпущено метал зі складу для виробництва:
столів – 17 кг за ціною (використати метод ФІФО);
17*44 = 748
стільців – 15 кг за ціною (використати метод ФІФО).
15*44 = 660 748
660
23 25.01 Видано під звіт начальнику цеху Бондарю О.В. на господарські потреби 3050
24 Перераховано з поточного рахунка в погашення заборгованості перед постачальниками (погашається вся заборгованість, яка є непогашеною з 01.01.20 р.):
ПАТ «Меркурій» - 2170+434 = 2604
Дніпроенерго – 4200+ 3900+ 2400+ 1200 = 11700 2604
11700
25 Зараховано на поточний рахунок короткострокову позику банку (позика взята на 1 рік під 26% річних) 29200
26 Оприбутковано на склад від ПАТ «Оріон» метал 20кг за ціною 64 грн., без ПДВ.
20*64=1280
1280
27 Відображено податковий кредит із ПДВ
1280*0,2= 256 256
28 27.01 Оприбутковано паливо, придбане начальником цеху Бондаренко О.В., без ПДВ.
1310
29 Відображено податковий кредит із ПДВ
1310*0,2= 262 262
30 Повернуто з виробництва на склад невикористані:
для виробництва столів дошки 4 куб.м за ціною (дод. 2), грн;
715*4 = 2860
для виробництва стільців 2 куб.м за ціною (дод. 2), грн.
765*2 = 1530 2860
1530
31 02.02 Прийнято рахунок від водоканалу за воду, використану для:
виробництва столів – 5100 грн;
5100/1,2= 4250
виробництва стільців – 4890 грн;
4890/1,2 = 4075
загальновиробничих потреб– 3780грн;
3780/1,2 = 3150
загальногосподарських потреб – 2250 грн,у т.ч. ПДВ.
2250/1,2 = 1875 4250
4075
3150
1875
32 Відображено податковий кредит із ПДВ
(5100+4890+3780+2250)/6 = 2670 2670
33 Використано запасні частини для загальновиробничих потреб. Сума складає 20% від вартості придбаних запчастин.
1048*0,2 = 209,6 209,6
34 За результатами раптової інвентаризації виявлено нестачу запчастин на суму 200,00 грн і встановлено винну особу – комірник Постунський Р.П. Суму збитку комірник відшкодував шляхом внесення суми в касу. 200
200
200
35 8.02 Отримано безоплатно верстат
«М-5» від ПП «Сузір’я».
13586
36 Нараховано заробітну плату робітникам за виготовлення:
столів:
Ващуку В.Г. – 3000 грн;
Шевченку Д.Л. – 3000 грн. Рудницькому З.Л. – 3000 грн.
3000+3000+3000= 9000
стільців:
Кухрачуку Р.А. – 2800 грн.
Мухарському О.П. – 2900 грн. Смірнову К.З. – 3000 грн.
2800+2900+3000 = 8700 9000
8700
37 Нараховано заробітну плату:
начальнику цехів основного виробництва Ковалевському С.А. – 3500грн.
директору підприємства – 7000 грн.
менеджеру зі збуту – 5500грн. 3500
7000
5500
38 Проведено нарахування ЄСВ за ставкою 22 % на фонд заробітної плати робітників:
занятих на виробництві столів;
9000*0,22 = 1980
зайнятих на виробництві стільців;
8700*0,22 = 1914
загальновиробничого персоналу;
3500*0,22 = 770
адміністративного персоналу;
7000*0,22 = 1540
менеджера зі збуту.
5500*0,22 = 1210 1980
1914
770
1540
1210
39 Проведено утримання із заробітної плати робітників згідно законодавства:
занятих на виробництві столів;
зайнятих на виробництві стільців;
загальновиробничого персоналу;
адміністративного персоналу;
менеджера зі збуту.
(9000+8700+3500+7000+5500)*0,18 = 6066
(9000+8700+3500+7000+5500)*0,015= 505,5 6066
505,5
40 Сплачені до Пенсійного фонду збори ЄСВ.
1980+1914+770+1540+1210 = 7414 7414
41 Сплачені до державного бюджету військовий збір.
505,5
42 Перераховано до державного бюджету
податок на доходи фізичних осіб.
6066
43 Перераховано заробітну плату на розрахункові рахунки робітників підприємства.
9000+8700+3500+7000+5500- 6066- 505,5 = 27128,5 27128,5
44 16.02 Оприбутковано на склад від ПАТ «Меркурій» метал 35кг за ціною 55 грн., без ПДВ.
35*55= 1925
1925
45 Відображено податковий кредит із ПДВ
1925*0,2= 385 385
46 Проведено АТП-12000 ремонт автомобіля Toyota Prado, яким користується адміністративний персонал, у т.ч. ПДВ.
4500/1,2= 3750 3750
47 Відображено податковий кредит із ПДВ
4500/6= 750 750
48 Перераховано АТП-12000 за ремонт автомобіля, грн.
4500
49 Нараховано амортизацію основних засобів:
адміністративної будівлі;
будівлі цеху;
комп’ютера (в бухгалтерії);
автомобіля (Toyota Prado);
станка «Мрія» (для виробництва столів);
верстата «Л-4» (для виробництва стільців)
28110
32505
1680
18617,87
34479,65
17411,37
50 Розподілено та списано загальновиробничі витрати на:
виробничу собівартість столів;
виробничу собівартість стільців;
24645,15
17489,45
51 Відпущено з виробництва та оприбутковано на склад за фактичною собівартістю:
столи (незавершене виробництво станом на 31.03 20 31.03 20 р. = 200;
стільці (незавершене виробництво станом на 31.03 20_р. 290 115985,8
73893,82
52 9.03 Відвантажено покупцям:
столи
стільці 350500
249700
53 Відображено податкове зобов’язання з ПДВ під час реалізації:
столів – ?
350500/6= 58416,67
стільців – ?
249700/6= 41616,67 58416,67
41616,67
54 Використано запчастини для збутових потреб. Суму визначити
шляхом множення вартості придбаних запчастин на 15%
1048*0,15= 157,2 157,2
55 Проведено підписку на газету «Все про
бухгалтерський облік»на ІІ квартал 20 р., грн., без ПДВ 320
56 18.03 Отримано рахунок від компанії «МТС-Україна» за послуги мобільного зв’язку, грн., у т.ч. ПДВ.
250/1,2 = 208,33 208,33
57 Відображено податковий кредит із ПДВ
250/6= 41,67 41,67
58 Прийнято до оплати рахунок АТП-12000 за перевезення готової продукції до магазину, у т.ч. ПДВ
1300/1,2= 1083,33 1083,33
59 Відображено податковий кредит із ПДВ
1300/6= 216,67 216,67
60 Платіжне доручення, виписка банку 1300
61 Нараховано відсотки за короткостроковою позикою за І квартал
29200*0,26/4= 1898 1898
62 Перераховано компанії «МТС-
Україна» за послуги мобільного зв’язку 250
63 Отримано рахунок від фірми «Леон» за послуги з охорони підприємства, у т.ч.ПДВ.
5400/1,2= 4500 4500
64 Відображено податковий кредит із ПДВ
5400/6=900 900
65 Отримано на поточний рахунок дебіторську заборгованість покупці
350500+249700= 600200 600200
66 Визначено та сплачено до бюджету податок на додану вартість
ПЗ – ПК = 58416,67+ 41616,67-3060-672-434-1650-209,6- 256-262-2670-385-750-41,67-216,67-900 = 88526,4 88526,4
67 31.03 Перераховано фірмі «Леон» за надані послуги 5400
68 Погашено частково (20%) (20%)
короткострокову позику банку та суму відсотків за І квартал
29200*0,2 = 5840 5840
1898
69 Визначено фінансовий результат діяльності підприємства за І квартал 20 р., відобразивши його на субрахунках рахунка 79.
92: 1000+1875+7000+1540+3750+ 28110+ 1680+ 18617,87+208,33+4500 = 68281,2
93: 5500+1210+157,2+1083,33 = 7950,53
947:200
95: 1898
701: 350500+249700- 58416,67- 41616,67 = 500166,66
716: 200
718: 7110
500166,66+ 200+ 7110- 68281,2 – 7950,53- 200- 1898 = 429146,93
429146,93-77246,45 = 351900,48 500166,66
200
7110
68281,2
7950,53
200
1898
351900,48
70 Визначено та сплачено до бюджету податок на прибуток (якщо підприємство за І квартал отримало прибуток)
429146,93*0,18 = 77246,45 77246,45
77246,45
77246,45