Зміст
Завдання 1
Мета завдання: засвоїти облікову термінологію.
Що необхідно зробити: Знайти відповідне визначення для кожного наведеного терміна.
Матеріал для виконання завдання 1
Термін Відповідь Визначення
1. Обліковий цикл А. Вираження у грошовій формі поточних витрат трудових, матеріальних і фінансових ресурсів на виробництво продукції
2. Процес придбання Б. Витрати, які пов’язані з виробництвом певного виду продукції. В момент виникнення такі витрати прямо відносять на собівартість продукції
3. Процес виробництва В. Виріб (або напівфабрикат), послуга, робота, що пройшли всі стадії обробки на даному підприємстві, відповідають затвердженим стандартам або умовам договору, прийняті технічним контролем підприємства і здані на склад або замовнику
4. Процес реалізації Г. Сукупність операцій по придбанню підприємством у постачальників сировини та матеріалів, інших ресурсів, що забезпечують безперервний процес виробництва
5. Витрати виробництва Д. Виробнича собівартість продукції (робіт, послуг), яка була реалізована протягом звітного періоду, нерозподілених постійних загально виробничих витрат та наднормативних виробничих витрат
6. Прямі витрати Ж. Сукупність операцій по виготовленню готової продукції
7. Непрямі витрати З.Сукупність операцій, при здійсненні яких відбувається передача права власності на продукцію іншому суб’єкту підприємницької діяльності в обмін на еквівалентну суму засобів або боргових зобов’язань
8. Готова продукція К. Витрати, які пов’язані з виробництвом певного виду продукції. В момент виникнення такі витрати прямо відносять на собівартість продукції
9. Собівартість реалізованої продукції Л. Збір та обробка облікової інформації у визначеній послідовності
Завдання 2
Мета завдання: набути навички щодо оцінки активів за первісною вартістю при їх придбанні (визнанні активами).
3 Що необхідно зробити:
1. Визначити первісну вартість придбаних за плату основних засобів (табл.1).
2. Визначити первісну вартість придбаних за плату матеріалів (табл.2).
3. Визначити первісну оцінку дебіторської заборгованості (табл.3).
Матеріал для виконання завдання 2
Таблиця 1 - Визначення первісної вартості придбаних основних засобів
Зміст завдання розрахунок собівартості верстату
Підприємство придбало верстат на суму 42000 грн. (в т.ч. податок на додану вартість – 7000 грн.) зі знижкою у розмірі 1% його вартості. Крім того, підприємство понесло такі витрати, грн.: залізничний тариф –1200 (в т.ч. ПДВ – 200), витрати на транспортування від станції на підприємство – 300 (в т.ч. ПДВ- 50), оплата рахунку фірми за монтаж верстату – 600 (в т.ч. ПДВ – 100)
Таблиця 2 Визначення собівартості придбаних товарів
Зміст завдання розрахунок собівартості товарів
Підприємство придбало товари на суму 54000 грн. (в т.ч. податок на додану вартість – 9000 грн.). Крім того, підприємство понесло такі витрати, грн.: залізничний тариф –3000 (в т.ч. ПДВ – 500), страхування під час перевезення товарів – 700 грн., витрати на транспортування від станції на підприємство – 600 (в т.ч. ПДВ - 100), оплата праці за розвантаження товарів – 500, внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – 185.
Таблиця 3 Визначення первісної оцінки дебіторської заборгованості покупців товарів
Зміст завдання розрахунок собівартості дебіторської заборгованості
Підприємство відвантажило товари покупцеві на суму 120000 грн. (в т.ч. ПДВ – 20000). В момент відвантаження товарів покупцеві надана знижка у розмірі 3%
Завдання 3
Мета завдання: набути навички щодо відображення в бухгалтерському обліку типових операцій виробничого підприємства з придбання предметів та засобів праці, виробництва готової продукції та ії реалізації.
Що необхідно зробити:
1. Відкрити рахунки бухгалтерського обліку ТОВ «Надія» на 31 березня 2020 р. на підставі даних оборотно-сальдового балансу (табл.1).
2. Скласти кореспонденцію рахунків на підставі господарських операцій ТОВ «Надія» за березень 2020 р. в Журналі реєстрації господарських операцій, виконуючи при цьому всі необхідні розрахунки за змістом операцій (табл. 2).
3. Здійснити записи господарських операцій підприємства за березень на рахунках, підрахувати за ними обороти та визначити сальдо на 1 квітня 2020р.
4. Скласти оборотно-сальдовий баланс підприємства за квітень 2020р. (табл.1).
5. Скласти баланс (звіт про фінансовий стан) на 30 квітня 2020р. за формою № 1. (табл.7).
Матеріал для виконання завдання
Таблиця 2 Журнал реєстрації господарських операцій ТОВ “Надія” за квітень 2020 р.
№ пор. документ Зміст господарських операцій сума, грн. кореспонденція рахунків
дебет кредит
1 Визнано активом матеріали, які надійшли на склад підприємства від постачальника з наступною оплатою:
1.1 накладна - вартість матеріалів без ПДВ 32000
1.2 податкова накладна - крім того, ПДВ 6400
1.3 платіжне доручення Оплачено постачальнику за матеріали 38400
2 Відображено транспортні витрати з придбання матеріалів:
2.1 акт наданих послуг - доставка без ПДВ 3000
2.2 податкова накладна - крім того, ПДВ 600
2.3 платіжне доручення Оплачено перевізнику за надані послуги 3600
3 табель обліку робочого часу Нараховані поточні зобов‘язання з оплати праці робітникам за розвантаження матеріалів, що надійшли 300
4 Проведено обов‘язкові утримання із заробітної плати працівників (суми визначити):
4.1 відомість нарахувань і утримань -військовий збір
300*0,015 = 4,5 4,5
4.2 -податок на доходи фізичних осіб
300*0,18 = 54 54
5 Нараховано внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з суми витрат на оплату праці працівників, 22% (суму визначити)
300*0,22 = 66 66
6 Лімітно – забрна картка Матеріали передані зі складу:
6.1 - у виробництво 52000
6.2 - на загальновиробничі потреби 3000
6.3 - на адміністративні потреби 2000
7 відомість розподілу ТЗВ Списуються транспортно-заготівельні витрати на списані матеріали (суми визначити за даними абл.. 3) 4067,08
234,64
156,43
8 табель обліку робочого часу Нараховані поточні зобов‘язання з оплати праці
8.1 - працівникам за виготовлення продукції 10000
8.2 - управлінському персоналу цеху 4000
8.3 - адміністративному персоналу підприємства 6000
9 відомість нарахувань і утримань Проведено обов‘язкові утримання із заробітної плати (суми визначити):
9.1 -військовий збір, 1,5%
(10000+4000+6000)*0,015 = 300 300
9.2 -податок на доходи фізичних осіб, 18%
(10000+4000+6000)*0,18 = 3600 3600
10 Нараховані поточні зобов‘язання підприємства за внесками на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, 22% (суми визначити):
10.1 - з суми витрат на оплату праці виробничих працівників
10000*0,22 = 2200 2200
10.2 - з суми витрат на оплату праці управлінського персоналу цеху
4000*0,22 = 880 880
10.3 - з суми витрат на оплату праці адміністративного персоналу
6000*0,22 = 1320 1320
11 Відображаються витрати з придбання обладнання з наступною оплатою:
11.1 накладна вартість обладнання без ПДВ 15000
11.2 податкова накладна крім того, ПДВ 3000
11.3 акт виконаних робіт доставка без ПДВ 400
11.4 податкова накладна крім того, ПДВ 80
11.5 акт введення ОЗ в експлу-атацію Визнано активом придбані за плату основні засоби (суму визначити)
15000+400 = 15400 15400
12 виписка банку, податкова накладна Зараховано на поточний рахунок у національній валюті:
12.1 - платежі покупців за раніше відвантажену продукцію 54000
12.2 - попередню оплату від покупців за готову продукцію (вартість продукції без ПДВ – 50000 грн., крім того, ПДВ – 10000 грн.) 60000
10000
12.3 - штраф від постачальника за недопоставку матеріалів 800
12.4 - від засновника в погашення заборгованості по внесках до статутного капіталу 2000
13 платіжне доручення Перераховано (списано) з поточного рахунку в національній валюті:
13.1 - платежі постачальникам за раніше отримані матеріали 68500
13.2 - попередню оплату постачальникам за матеріали (вартість матеріалів без ПДВ - 20000 грн., крім того ПДВ – 4000 грн.) 24000
13.3 - до бюджету податок на доходи фізичних осіб 3000
13.4 - до бюджету податок на додатну вартість 3400
13.5 - внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування 8400
13.6 чек - до каси на виплату заробітної плати і проведення господарських витрат 17500
14 Видатковий касовий ордер Видано з каси:
14.1 - заробітну плату працівникам 16000
14.2 - на відрядження начальнику відділу збуту 300
15 відомість депонованих сум Відображено депоновану заробітну плату (суму визначити)
17500-16000=1500 1500
16 відомість нарахування амортизації Віднесено на витрати нараховану амортизацію основних засобів:
16.1 - виробничого призначення 270
16.2 - загальновиробничого призначення 350
16.3 - адміністративного призначення 180
17 відомість оприбуткування готової продукції Визнана активом готова продукція, що надійшла на склад підприємства із виробництва (за обліковими цінами ) 74000
18 відомість розподілу загально-виробничих витрат Списані загальновиробничі витрати (суму визначити). Примітка: умовно вся сума віднесена до виробничої собівартості продукції
3000+234,64+4000+880+350 = 8464,64 8464,64
19 бухгалтерська довідка Відображені відхилення фактичної собівартості готової продукції від її облікової (суму визначити). Примітка: сальдо незавершеного виробництва наприкінці місяця 760 грн.
580+ 52000+4067,08+10000+ 2200+ 270 – 760 = 68357,08
68357,08-74000 = -5642,92 (червоне сторно) 5642,92
20 накладна Визнано дохід від реалізації готової продукції вітчизняним покупцям з наступною оплатою:
20.1 вартість реалізації без ПДВ
105000*1,2 = 126000 126000
20.2 податкова накладна Нараховано податкове зобов‘язання з ПДВ 21000
20.3 бухгалтерська довідка Відображено списання собівартості реалізованої продукції зі складу 75000
21 Визнано дохід від реалізації готової продукції вітчизняним покупцям з попередньою оплатою (опер.12):
21.1 накладна - вартість реалізації без ПДВ
20000*1,2 = 24000 24000
21.2 податкова накладна Нараховано податкове зобов‘язання з ПДВ 4000
21.3 бухгалтерська довідка Відображено списання собівартості реалізованої продукції зі складу 14200
22 акт списання пакувальних матеріалів Списані матеріали на пакування готової продукції 300
23 Відображені витрати на рекламу готової продукції:
23.1 акт наданих послуг - вартість рекламних послуг без ПДВ 700
23.2 податкова накладна - крім того ПДВ 140
23.3 платіжне доручення Оплачено постачальнику за послуги 840
24 бухгалтерська довідка Списуються на фінансовий результат (суми визначити):
24.1 - чистий дохід від реалізації продукції
126000-21000+24000-4000 = 125000 125000
24.2 - собівартість реалізованої продукції
75000+14200= 89200 89200
24.3 - адміністративні витрати
2000+156,43+6000+1320+ 180= 9656,43 9656,43
24.4 - витрати на збут
300+700=1000 1000
25 Визначено і списано фінансовий результат операційної діяльності
125000-89200-9656,43-1000= 25143,57 25143,57
Таблиця 3 Розподіл транспортно-заготівельних витрат за квітень 2020 року, грн.
Показник Матеріали (субрахунок 201) ТЗВ (субрахунок 2011) Разом матеріали за собівартістю
Залишок на 01.04.2020 р.
Надходження за місяць
Разом
Середній відсоток ТЗВ, %
Відпуск матеріалів за місяць:
- на виробництво
- на загально виробничі потреби
- на адміністративні потреби
Разом
Залишок на 01.05.2020 р.