Зміст
- перенести до таблиці 1 суми початкових залишків на 1 _____ 200_ р. (за Вашим варіантом), наведених у відомості (п.1 вказівок). Перевірте правильність записів - підрахуйте залишки за всіма синтетичними рахунками, спочатку дебетовими, потім за кредитом усіх рахунків. Ви маєте переконатися, що є перша пара рівностей: підсумок початкових дебетових залишків усіх рахунків повинен дорівнювати підсумку початкових кредитових залишків усіх рахунків. Це об'єкти обліку підприємства. До синтетичних рахунків 20 „Виробничі запаси" та 23 „Виробництво" відкрийте поряд з основними аналітичні рахунки;
- зазначити в Журналі реєстрації господарських операцій (Таблиця 2) кореспонденції рахунків та суми (за Вашим варіантом) проти кожної операції;
- відкрити всі необхідні бухгалтерські рахунки за вашим вариантом;
- зробити записи бухгалтерських проведень на рахунках синтетичного та аналітичного обліку за схемами, наведеними нижче. Обов'язково вкажіть номери операцій;
- розрахувати суми оборотів і визначити кінцеві залишки (сальдо) за всіма рахунками. Сума обороту - це сума запису за місяць за дебетом окремо чи за кредитом (без суми початкового залишку).
Сальдо кінцеве (дебетове) = Сальдо початкове (дебетове) + Оборот за дебетом - Оборот за кредитом.
Сальдо кінцеве (кредитове) = Сальдо початкове (кредитове) + Оборот за кредитом - Оборот за дебетом;
- перенести до Таблиці 1 за кожним рахунком суми оборотів та сальдо. Підрахувати дебетові обороти за місяць на всіх рахунках та порівняти з підсумком кредитових оборотів на всіх рахунках. Якщо при відображенні господарських операцій Ви правильно використовували метод подвійного запису, то суми будуть тотожними! Підсумок дебетових залишків на кінець місяця на всіх рахунках повинен дорівнювати підсумкам кредитових залишків на кінець місяця на всіх рахунках;
- скласти Баланс за формою, наведеною в Таблиці 5. Баланс є обов'язковою формою звітності. Активи підприємства - це ресурси, які Ви маєте відобразити на активних рахунках як сальдо на початок - це суми, які записують у колонці «на початок звітного періоду», сальдо на кінець – «на кінець звітного періоду», інформація із пасивних рахунків записується до пасиву Балансу. Слід врахувати те, що «валюта» Балансу не може збігатися з сумою сальдо оборотної відомості на суму зносу необоротних активів; до розділу 1 активу Балансу включається тільки залишкова вартість основних засобів.
Варіант 4
Відомість залишків по синтетичних рахунках на 1 липня 20...р.
Код Назва рахунків Сума, грн
10 Основні засоби (первісна вартість) 150000
13 Знос необоротних активів 30200
11 Бібліотечні фонди 1000
20 Виробничі запаси за фактичною собівартістю 36300
23 Виробництво 28300
26 Готова продукція 9200
30 Готівка 1000
31 Поточні рахунки в банку 97400
36 Розрахунки з покупцями і замовниками 49000
37 Розрахунки з різними дебіторами, у тому числі:
372 «Розрахунки з підзвітними особами» 720
40 Зареєстрований капітал 200000
43 Резервний капітал 3700
44 Нерозподілений прибуток (непокриті збитки) 15000
46 Несплачений капітал 5000
60 Короткострокові позики банку 28000
63 Розрахунки з постачальниками та підрядниками 25600
64 Розрахунки за податками 6800
65 За розрахунками із загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням (ЄСВ) 5867
66 Розрахунки за виплатами працівникам 52753
68 Розрахунки за іншими операціями, у тому числі:
685 Розрахунки з іншими кредиторами 10000
Залишки на аналітичних рахунках до рахунка 20 «Виробничі запаси»
№ Аналітичні рахунки Сума, грн.
1. Сировина та матеріали за договірною вартістю 31000
2. Транспортно-заготівельні витрати 5300
Усього 36300
Залишки на аналітичних рахунках до рахунка 23 «Незавершене виробництво»
№ Аналітичні рахунки Сума на початок
1. Виріб 1 -
2. Виріб 2 28300
Усього 28300
Залишки на аналітичних рахунках рахунка 372 «Розрахунки з підзвітними особами»
№ Прізвище та ініціали підзвітних осіб Сума, грн.
1. Ісаєва І.П. 320
2. Захарова Т.В. 400
Усього 720
Господарські операції за місяць до варіанта 4
№ з/п Зміст господарської операції Сума, грн.
1 Подано авансований звіт Захарової Т.В. про витрати на відрядження, які пов’язані з управлінською діяльністю 360
2 За заявою Захарової Т.В. невикористану суму утримано із заробітної плати (суму визначити) ?
3 Оприбутковано основні матеріали, що надійшли від постачальника (у т.ч. ПДВ) 24000
4 Отримано рахунок транспортної організації за доставку придбаних матеріалів (у т.ч. ПДВ) 1800
5 Подано авансований звіт Ісаєвої І.П. про придбання матеріалів, у т.ч. ПДВ 320
6 Списано матеріали за договірними цінами, які були відпущено зі складу на виробництво:
виробу 1 10200
виробу 2 8400
Усього 18600
7 Відпущено допоміжні матеріали:
- на адміністративні потреби 750
- на поточний ремонт виробничого обладнання 500
8 Списано частку ТЗВ на витрачені матеріали. Суми визначити (розрахунок провести в таблиці № 3) ?
9 Нараховано заробітну плату:
- робітникам за виготовлення виробу 1 17000
- робітникам за виготовлення виробу 2 15000
- персоналу цеха 7500
- адміністративно-управлінському персоналу 14000
- завідувачу складу готової продукції 6400
Усього 59900
10 Утримано із заробітної плати:
- військовий збір 898
- податок з доходів фізичних осіб 10782
Усього 11680
11 Проведено нарахування єдиного соціального внеску від суми нарахованої заробітної плати. Відсоток відрахувань на підприємстві становить 22%. Суму визначити ?
12 Нараховано амортизацію основних засобів, які були використані:
- виробничим цехом 1950
- будинком заводоуправління 1320
- складом готової продукції 610
13 Перераховано з поточного рахунка в погашення заборгованості:
- банку за короткостроковою позикою 18000
- іншим кредиторам 10000
Усього 28000
14 Отримано рахунок за комунальні послуги, які були використані:
- виробничим цехом 800
- будинком заводоуправління 600
- будинком складу готової продукції 400
- ПДВ 20% ?
Усього 2160
15 За чеком отримано з поточного рахунка на оплату праці за попередній місяць 52200
16 Видано з каси:
- заробітну плату за попередній місяць 52753
- у підзвіт Ніколаєвій Т.Б. 250
17 Подано авансовий звіт Ніколаєвою Т.Б. про придбання бланків податкової звітності та канцелярського приладдя, у т.ч. ПДВ 240
18 З поточного рахунка частково сплачено транспортній організації (див. опер. 4) 950
19 Отримано на поточний рахунок від покупців, у т.ч. ПДВ 49000
20 Перераховано з поточного рахунка в погашення заборгованості:
- постачальникам 25600
- бюджету 6800
- Пенсійному фонду Єдиний соціальний внесок 5867
Усього 38267
21 Визначити загальновиробничі витрати за місяць. Розподілити їх між виробами. Базою розподілу є заробітна плата робітників, зайнятих в основному виробництві. (Розрахунок провести в таблиці № 4)
?
22 Випущено з виробництва та оприбутковано на склад виріб 1 за фактичною собівартістю, незавершеного виробництва за виробом 1 не залишилось (суму визначити, використовуючи дані залишків НЗВ на початок місяця)
?
23 Відвантажено готову продукцію покупцю за договірними цінами, з урахуванням ПДВ 72000
24 Нараховано податкове зобов’язання з ПДВ з отриманого доходу 12000
25 Перераховано банку за розрахунково-касове обслуговування (суму віднести на адміністративні витрати) 470
26 Списано на фінансовий результат чистий дохід від реалізації продукції ?
27 Списано фактичну собівартість відвантажених виробів зі складу підприємства 35600
28 Списано на фінансовий результат основної діяльності адміністративні витрати ?
29 Списано на фінансовий результат основної діяльності витрати на збут ?
30 Списується на фінансовий результат собівартість відвантажених та реалізованих виробів
?
31 Визначити фінансовий результат діяльності підприємства. За умови отриманого прибутку нарахувати зобов’язання з податку на прибуток та списати на фінансовий результат ?
32 Списано чистий фінансовий результат звітного періоду ?