Зміст
Завдання 8.1. Протягом дня на ТОВ «Еліта» здійснені наступні касові операції:
в касу з поточного рахунка отримана готівка на загальну суму 167 000 грн. З них для виплати заробітної плати працівникам 164 000 грн., на відрядження співробітника – 2 500 на господарські потреби 500 грн.;
з каси Ликову М. А. видано аванс на відрядження в сумі 2 500 грн.;
з каси Сирову И. П. видано на придбання канцтоварів 500 грн.;
Сиров И. П. повернув у касу залишок невикористаного авансу в сумі 50 грн.
з каси виплачена заробітна плата працівникам підприємства згідно розрахунково-платіжної відомості № 152 у сумі 105 426 грн.
в касу надійшли кошти від покупців за раніше відвантажені товарів у розмірі 60 000 грн.;
сума коштів, що перевищує встановлений ліміт каси внесена на поточний рахунок. Ліміт каси ТОВ «Еліта» становить 500 грн.
2. Вивести залишок готівки в касі на кінець дня.
2. Облік грошових коштів і дебіторської заборгованості
Завдання 2. Працівник підприємства перебував у відрядженні з 16 по 19 лютого 20__ року в м. Львів, для укладання контракту на поставку устаткування. На витрати у відрядженні він отримав аванс у сумі 3000 грн, в т. ч. добові з розрахунку 243,60 грн за добу.
Прибувши з відрядження працівник відзвітувався про виконану роботу і витрачені ним підзвітні кошти авансовим звітом від 21.02.20__ р. до якого додаються наступні документи (у всіх документах сума ПДВ виділена окремим рядком):
квітки на проїзд: Харків – Львів – 365 грн, Львів – Харків .360 грн;
проживання в готелі за 2 доби — 1500 грн.
Здійснена перевитрата видана з каси.
Необхідно:
1. Визначити суму добових.
2. Загальну суму витрат за даним відрядженням
3. Різницю між сумою виданого авансу і сумою витрат.
4. Відобразити операції на рахунках бухгалтерського обліку. (скласти журнал господарських операцій.)
3. Облік грошових коштів
і дебіторської заборгованості
Завдання 3 . По поточному рахунку ПАТ «Трембіта» в АКБ »Приватбанк» 20.03.20__ р. були здійснені наступні операції:
з поточного рахунку ПАТ «Трембіта» зняті грошові кошти для виплати заробітної плати в сумі 164 000 грн.;
не видана в установлений термін заробітна плата з каси повернута в банк на поточний рахунок в сумі 57 000 грн.;
сплачено погашення короткострокового кредиту банку на суму 120 000 грн.,
сплачено заборгованість постачальнику на суму 70 000 грн.,
надійшли кошти в погашення дебіторської заборгованості покупців за раніше відвантажені товари в сумі 90 000 грн.;
сплачено податок на додану вартість в бюджет суму 12 000 грн.,
надійшли на поточний рахунок грошові кошти, як внесок до статутного капіталу учасників у розмірі 100 000 грн.
з поточного рахунка зняти грошові кошти на господарські потреби в сумі 1 050 грн.
Методичні рекомендації.
Необхідно відобразити рух грошових коштів на поточному рахунку ТОВ «Еліта» за поточний день, скласти бухгалтерські проводки.
4.Облік грошових коштів
і дебіторської заборгованості
Завдання 4.1 Фірма «Азоввагон» (платник податку на прибуток і ПДВ) реалізувало готову продукцію покупцю на суму 54 000 грн. у т. ч. ПДВ – 9000 грн. Фактична собівартість готової продукції складає 38 000 грн. Оплата за реалізовану продукцію поступила на поточних рахунок.
Методичні рекомендації.
Необхідно:
1. Відобразити господарські операції з реалізації готової продукції на рахунках бухгалтерського обліку Фірма «Азоввагон».
2. Визначити фінансовий результат від реалізації готової продукції.
Завдання 4.2 ТОВ «Дизайн» (платник податку на прибуток і ПДВ) уклало з ТОВ «Мілан» договір про реалізацію 500 жіночих костюмів загальною вартістю 486000 грн (у т.ч. ПДВ — 81000 грн). Фактична собівартість костюмів — 290000 грн. За домовленістю сторін підприємство-продавець оплачує послуги автотранспортної організації з доставки продукції покупцю, а покупець відшкодовує ці витрати. Транспортні послуги сплачено з поточного рахунку підприємства ТОВ «Дизайн»в сумі 2 400 грн., в т.ч. ПДВ - 400 грн. Оплата за відвантажену продукцію та відшкодування витрат на її доставку надійшла від покупця на поточний рахунок підприємства ТОВ «Дизайн».
Методичні рекомендації.
Необхідно:
1. Відобразити господарські операції з реалізації готової продукції на рахунках бухгалтерського обліку ТОВ «Дизайн».
2. Визначити фінансовий результат від реалізації готової продукції.
Завдання 7.2. Підприємство «Універсал»(платник податку на прибуток, платник ПДВ)придбало у постачальника матеріали суму 120 000 грн. у т. ч. ПДВ – 20 000 грн. Доставка матеріалів здійснена автотранспортною організацією. Вартість автопослуги з перевезення придбаних матеріалів становить 420 грн у т. ч. ПДВ –70 грн. Розвантажувально-навантажувальних робіт були виконані робітниками підприємства «Універсал», за що їм була нарахована заробітна плата у розмірі 600 грн., ЕСВ становить 132 грн.
Необхідно відобразити на рахунках бухгалтерського обліку підприємства «Універсал» операції з придбання виробничих запасів.
Завдання 7.3. ПАТ «БУД-ІНВЕСТ» (платник податку на прибуток, платник ПДВ) придбав у постачальника на умовах передплати 500 шт металочерепиці за ціною 360 грн. за одиницю у т.ч. ПДВ. Доставка вантажу була здійснена автотранспортної організацією. Витрати на доставку з урахування розвантажувально-навантажувальних робіт склали 480 грн., у т. ч. ПДВ. Оплата за транспортні послуги проведена з поточного рахунку.
Необхідно відобразити на рахунках бухгалтерського обліку ПАТ »БУД-ІНВЕСТ» операції з придбання виробничих запасів.
Завдання 7.6.. Підприємство «Пром-інвест»(платник податку на прибуток і ПДВ) реалізувало раніше придбані для виробництва готової продукції матеріали як зайві. Оплата за матеріали надійшла на поточний рахунок в сумі 4200 грн., в т.ч. ПДВ 700 грн. Первісна вартість матеріалів становила 2 800 грн. Відпуск матеріалів зі складу здійснив комірник згідно накладної на відпуск товарно-матеріальних цінностей
Необхідно відобразити операції з реалізації матеріалів на рахунках бухгалтерського обліку підприємства «Пром-інвест».
Завдання 6.1. ТОВ «Прад» (платник податку на прибуток і ПДВ) придбало у ТОВ «Барс» (платник податку на прибуток і ПДВ) на умовах наступної оплати виробниче обладнання. Його вартість – 48 000 грн (у т.ч. ПДВ – 8 000 грн). Оплата була здійснена з поточного рахунку ТОВ »Прад». Доставку виробничого обладнання здійснило АТП №5, вартість якої склала 1200 грн (у т.ч. ПДВ – 200 грн). Монтаж та наладку виробничого обладнання було виконано підрядною організацією, вартість послуг якої склала 5400 грн (у т.ч. ПДВ – 900 грн). Після монтажу та наладки виробниче обладнання було введено в експлуатацію.
Необхідно:
1. Відобразити господарські операції з придбання виробничого обладнання на рахунках бухгалтерського обліку.
Витрати, що формують первісну вартість придбаного (створеного) ОЗ, збирають за дебетом субрахунків (залежно від виду об’єкта):
• — 151 «Капітальне будівництво»;
• — 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів»;
— 153 «Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів».
2. Визначити первісну вартість придбаного виробничого обладнання.
3. Відобразити господарські операції з вводу виробничого обладнання в експлуатацію на рахунках бухгалтерського обліку.
Коли об’єкт визнали придатним до використання, капітальні інвестиції списують у дебет субрахунку, на якому його обліковують: Дт 10 «Основні засоби» або 11 «Інші необоротні матеріальні активи» Кт 151, 152, 153.
Завдання 6.2.ТОВ «Арома» (платник податку на прибуток і ПДВ) придбало комп’ютер загальною вартістю 18000 грн (без ПДВ). Вартість доставки склала 720 грн., (у т.ч. ПДВ 120 грн.). Оплата за комп’ютер та його доставку була здійснена з поточного рахунку. Настроїв комп’ютер співробітник підприємства Поліщук М.П. За настройку комп’ютера Поліщуку М.П. була нарахована заробітна плата в сумі 300 грн. Відрахування на соціальні заходи (ЄСВ) склали 66 грн. Після настройки комп’ютер було введено в експлуатацію.
Необхідно:
1. Відобразити господарські операції з придбання комп’ютера на рахунках бухгалтерського обліку.
2. Визначити первісну вартість придбаного комп’ютера.
3. Відобразити господарські операції з вводу комп’ютера в експлуатацію на рахунках бухгалтерського обліку.
Завдання 6.3.ТОВ «Альфа» (платник податку на прибуток і ПДВ) придбало у ТОВ «Бета» (платник податку на прибуток і ПДВ) на умовах 100%-ї передоплати виробниче обладнання. Його вартість – 72000 грн (у т.ч. ПДВ –12000 грн). Доставку виробничого обладнання здійснило АТП№1. Витрати на транспортування склали 1200 грн (у т.ч. ПДВ – 200 грн). Монтаж виробничого обладнання було виконано підрядною організацією, вартість послуг якої склала 3600 грн (у т.ч. ПДВ – 600 грн). Наладку обладнання виконав співробітник підприємства Тарасенко П.О., за що йому була нарахована заробітна плата в сумі 500 грн. Відрахування на соціальні заходи ( ЄСВ ) склали 110 грн. Після наладки обладнання було введено в експлуатацію.
Необхідно:
1. Відобразити господарські операції з придбання виробничого обладнання на рахунках бухгалтерського обліку.
2. Визначити первісну вартість придбаного виробничого обладнання.
3. Відобразити господарські операції з вводу виробничого обладнання в експлуатацію на рахунках бухгалтерського обліку.
Завдання 12.4. АТП “Гепард” по закінченню строку корисного використання вантажного автомобілю прийняло рішення реалізувати його. Вартість продажу за договором з підприємством “Автосервіс” склала 72000 грн., в т.ч. ПДВ 12000 грн. Оплата за вантажний автомобіль надійшла на поточний рахунок підприємства. Витрати на доставку автомобіля власними силами до підприємства-покупця склали: 1000 грн. – бензин для буксиру, 500 грн. – зарплата водію буксиру за доставку автомобіля покупцеві, відрахування на соціальні заходи (ЄСВ)– 110 грн. Первісна вартість реалізованого автомобіля – 450000 грн., сума зносу на момент продажу – 410740 грн. Необхідно відобразити господарські операції на рахунках бухгалтерського обліку.
Завдання 12.5. Підприємство “Афродіта” вирішило ліквідувати гараж, який знаходиться на його балансі, але фактично не використовується та збудувати на його місці склад готової продукції. Для розбирання будівлі гаражу був укладений договір з підрядною організацією, вартість послуг якої склала 6000 грн., в т.ч. ПДВ 1000 грн. Оплата послуг підрядної організації була здійснена шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на умовах наступної оплати. Первісна вартість гаражу – 75000 грн., сума нарахованого зносу на дату ліквідації – 68760 грн. В результаті зносу гаражу була отримана цегла на суму 3340 грн., а також оцинковане залізо – 2270 грн. Необхідно відобразити господарські операції на рахунках бухгалтерського обліку.
Завдання 5. Скласти баланс на 1.___.20___ р. та баланс на 1.___.20___ р., виконуючи наступні завдання:
5.1. Представлені у табл. 3.6 залишки занести відповідно до активу або пасиву балансу. Скласти баланс на 1.___.20___ р. у наведеній у табл. 3.10 формі.
Таблиця 3.6
Ресурси підприємства та джерела їх формування
Код
рахунку Активи, капітал та зобов’язання підприємства Сума, грн.
40 Статутний капітал 56 000
601 Короткострокові позики 10 000
201 Сировина й матеріали 800
23 Виробництво 3 400
301 Каса в національній валюті 150
311 Поточний рахунок у національній валюті 19 850
684 Розрахунки з нарахованих відсотків 400
371 Розрахунки за виданими авансами 21 800
631 Розрахунки з постачальниками 500
641 Розрахунки за податками 100
661 Розрахунки з оплати праці 1 000
361 Розрахунки з покупцями 22 000
5.2. На підставі балансу на 1.___.20___ р. відкрити рахунки і записати суми залишків відповідно за дебетом або кредитом рахунку.
5.3. Заповнити реєстраційний журнал господарських операцій за ____________, виходячи з даних табл. 3.7 (навести кореспонденцію рахунків).