Зміст
Практичне завдання розроблено на прикладі приватного підприємства «Альфа-Трейд», яке виготовляє для офісів столи і стільці.
Директор підприємств – викладач.
Головний бухгалтер –студент, який виконує завдання.
Касир – Івиненко Марія Іванівна.
Адреса підприємства: 61023, м. Харків, вул. ПРАЦІ, 23.
Код ЄДРПОУ: 12345678
ПП «Альфа-Трейд» має поточний рахунок № 2546000020 у ВГРУ «Приватбанк» м. Харків, МВО банку 330440.
На підприємстві один цех основного виробництва та два склади: склад матеріалів (завідуючий складом Росоха Р.О.) і склад готової продукції (завідуючий складом Петрик Т.А.). у звітному періоду підприємство виготовляє столи і стільці.
Головними постачальниками матеріалів є:
ПП «Оріон» - код ЄДРПОУ 12334455, п/р 23580017192040 у Харківському відділенні АКБ «Райффайзен банк Аваль», МФО 201356;
ДП «Кочетківський лісгосп» - код ЄДРПОУ 11445522, п/р 21580000102307 у Харківському відділенні КБ «Пумб», МФО 245006;
ТОВ «Веселка» - код ЄДРПОУ 12557788, п/р 23580000608754 у Харківському відділенні КБ «Укрсиббанк», МФО 224055.
Послідовність виконання завдання:
1. Обрати варіанта завдання відповідно до наданого списку.
2. Скласти Баланс (Звіт про фінансовий стан підприємства). Форму №1 станом на 01.01. 20__ р.
3. Скласти журнал реєстрацій господарських операцій за І квартал 20__ р. (дод. 1).
4. Заповнити аналітичні таблиці, наведені в додатках 2-5, бланки первинних документів, позначені «*» (бланки наведені в додатках).
5. Заповнити оборотно-сальдову відомість за І квартал 20__ р. (дод. 6.) на підставі журналу реєстрацій господарських операцій.
6. Скласти Фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва. Форми №1-м станом на 31.03.20__ р. (дод. 7).
7. Скласти Фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва. Форми № 2-м за І квартал 20__ р. (дод. 8).
Вихідні дані:
1. Залишки на рахунках станом на 01.01.20 р.
Назва рахунка Номер
рахунка Сума, грн
Основні засоби 10 2 052 140,00
Розрахунки з вітчизняними постачальниками 631 60 900,00
Сировина і матеріали (відповідно до варіанта) 201 20433
Статутний капітал 40 2234200,00
Напівфабрикати 25 180 000,00
Додатковий капітал 42 3 500,00
Паливо 203 140 000,00
Запчастини 207 38 000,00
Короткострокові позики 601 40 800,00
Розрахунки з вітчизняними покупцями 361 52 000,00
Короткострокові векселі видані 62 85 600,00
Розрахунки з підзвітними особами 372 142,00
Витрати майбутніх періодів 39 2 136,00
Розрахунки за податками 641 120 000,00
Каса в національній валюті 301 200,00
Поточні рахунки в національній валюті 311 300 300,00
Резервний капітал 43 57 900,00
Поточні фінансові інвестиції 35 29 127,00
Розрахунки з оплати праці 661 27 800,00
Нематеріальні активи 12 15 200,00
Розрахунки за виданими авансами 371 15 050,00
Доходи майбутніх періодів 69 3 080,00
Грошові документи в національній валюті 331 940,00
Неоплачений капітал 46 80000,00
Виробництво 23 36 000,00
Довгострокові позики 501 30 000,00
Знос основних засобів 131 132 042,75
Нерозподілений прибуток(непокритий
збиток) 44 ?
Знос нематеріальних активів 133 2 300,00
2. Аналітичні дані до рахунка 10 «Основні засоби» станом на 01.01.20__р.
№
Назва об’єкта основних засобів Первісна вартість об’єкта, грн Ліквідаційна вартість об’єкта, грн Строк корисного використання,
років
1. Адміністративна будівля 570 000 7800 20
2. Будівля цеху 660 000 9900 20
3. Комп’ютер (у бухгалтерії) 7 000 500 5
4. Автомобіль (Toyota Prado) 152 000 4000 14
5. Станок «Мрія» 450 670 2300 13
6. Верстат «Л-4» 212 470 3450 12
3. Аналітичні дані до рахунка 201 «Сировина і матеріали» станом на 01.01.20_р.
№ Найменування сировини і
матеріалів Одиниця виміру
Кількість
Ціна, грн
Сума, грн.
1 Дошки куб. м 23 762 17526
2 Лак л 36 32 1152
3 Метал кг 45 39 1755
Разом 20433
4. Аналітичні дані до рахунка 372 «Розрахунки з підзвітними особами» станом на 01.01.20 р.
№ Посада, прізвище та ініціали підзвітної особи Сума, грн
1. Бухгалтер Миронюк С.В. 80,00
2. Начальник цеху Бондар О.В. 30,00
3. Експедитор Коропчук П.А. 32,00
Разом 142
5. Аналітичні дані до рахунка 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» станом на 01.01.20 р.
№ Назва постачальника Сума, грн.
1. ПП «Оріон» 23 000,00
2. ДП «Кочетківський лісгосп» 15 600,00
3. ПП «Веселка» 8 700,00
4. АТП-12000 13 600,00
Разом 60900
5. Незавершене виробництво станом на 01.01.20__ р.:
столи – 24 000,00
стільці – 12 000,00
6. Витяг з наказу про облікову політику ПП «Альфа-Трейд»:
1) підприємство обліковує витрати на рахунках 9-го класу;
2) до основних засобів включають необоротні активи вартістю понад 2500 грн, необоротні активи вартістю до 2500 грн обліковують у складі інших необоротних матеріальних активів;
3) амортизацію основних засобів нараховують із використанням таких методів: прямолінійного – для будівель і споруд, станка «Мрія», верстата «Л-4»; прискореного зменшення залишкової вартості – для комп’ютера та автомобіля.
4) вартість запасів у разу вибуття оцінюють за методом FIFO;
5) усі постачальники є платниками ПДВ;
6) базою розподілу загальновиробничих витрат є прямі матеріальні витрати.
Журнал реєстрації господарських операцій за І квартал 20 р.
№
Дата
Зміст господарської операції
Сума, грн
1. 11.01 Внесено засновником Міроненком М.П. грошові кошти на поточний рахунок як внесок до статутного капіталу 30300
2. 11.01 Отримано в касу готівку з поточного рахунка 4850
3. 11.01 Оприбутковано деревообробний станок від засновника Пархоменка Т.Р. як внесок до статутного капіталу
36500
4. 11.01 Оприбутковано на складі від ДП «Кочетківський лісгосп» дошки 20 м3 за ціною 763 грн., без ПДВ
20*763 = 15260 15260
5. 11.01 Відображено податковий кредит із ПДВ
15260*0,2 = 3052 3052
6. Внесено залишок підзвітних сум:
бухгалтером Миронюк С.В. – 80 грн.
начальником цеху Бондарем О.В. – 30,00
експедитором Коропчуком П.А. – 32,00 80
30
32
7. 12.01 Оприбутковано на склад від ПП «Веселка» лак 80 л за ціною 43, без ПДВ.
80*43 = 3440 3440
8. Відображено податковий кредит із ПДВ
3440*0,2 = 688 688
9. Перераховано в погашення заборгованості (врахувати заборгованість на початок періоду):
ДП «Кочетківський лісгосп» – 15600+ 15260+3052 = 33912
ПП «Веселка» – 8700+3440+688 = 12828 33912
12828
10. Відпущено дошки зі складу для виробництва:
столів – 21 куб.м за ціною
(використати метод ФІФО);
21*762 = 16002
стільців – 12 куб.м за ціною (використати метод ФІФО)
2*762+10*763 = 9154 16002
9154
11. 14.01 Відпущено лак зі складу для виробництва:
столів 40 л за ціною (використати метод ФІФО);
36*32+ 4*43 = 1324
стільців – 27 л за ціною (використати метод ФІФО).
27*43 = 1161 1324
1161
12. Оприбутковано на склад від ПП «Оріон» метал 35 кг за ціною 66 грн., без ПДВ.
35*66=2310
2310
13. Відображено податковий кредит із ПДВ
2310*0,2= 462 462
14. Прийнято рахунок від Харківенерго за електроенергію, використану для:
виробництва столів – 4200 грн;
4200/1,2 = 3500
виробництва стільців – 3900 грн;
3900/1,2=3250
загальновиробничих потреб – 2400 грн;
2400/1,2=2000
загальногосподарських потреб – 1200 грн, у т.ч. ПДВ.
1200/1,2=1000 3500
3250
2000
1000
15. Відображено податковий кредит із ПДВ
(4200+3900+2400+1200)/6 = 1650 1650
16. 19.01 Безоплатно отримані дошки від ПП «Сузір’я» 10 куб.м за ціною 714 грн., без ПДВ.
714*10 = 7140 7140
17. Отримано готівку в касу для господарських потреб.
5300
18 Видано під звіт Коропчуку П.А. на господарські потреби.
1350
19 Оприбутковані запасні частини, придбані експедитором Коропчуком П.А., без ПДВ. Вартість придбаних матеріалів необхідно визначити шляхом множення суми, виданої під звіт Коропчуку П.А. на 80%.
1350*0,8 = 1080 1080
20 Відображено податковий кредит із ПДВ
1080*0,2 = 216 216
21 Повернуто в касу Коропчуком П.А. залишок підзвітних сум
1350-1080-216 = 54
54
22 Відпущено метал зі складу для виробництва:
столів – 17 кг за ціною (використати метод ФІФО);
17*39 = 663
стільців – 15 кг за ціною (використати метод ФІФО).
15*39 = 585 663
585
23 25.01 Видано під звіт начальнику цеху Бондарю О.В. на господарські потреби 3030
24 Перераховано з поточного рахунка в погашення заборгованості перед постачальниками (погашається вся заборгованість, яка є непогашеною з 01.01.20 р.):
ПП «Оріон» - 23000+2310+462 = 25772
Харківенерго – 3500+3250+2000+1000+ 1650 = 11400 25772
11400
25 Зараховано на поточний рахунок короткострокову позику банку (позика взята на 1 рік під 26% річних) 28500
26 Оприбутковано на склад від ПП «Оріон» метал 20кг за ціною 71 грн., без ПДВ.
20*71=1420
1420
27 Відображено податковий кредит із ПДВ
1420*0,2= 284 284
28 27.01 Оприбутковано паливо, придбане начальником цеху Бондаренко О.В., без ПДВ.
1305
29 Відображено податковий кредит із ПДВ
1305*0,2= 261 261
30 Повернуто з виробництва на склад невикористані:
для виробництва столів дошки 4 куб.м за ціною (дод. 2), грн;
762*4 = 3048
для виробництва стільців 2 куб.м за ціною (дод. 2), грн.
763*2 = 1526 3048
1526
31 02.02 Прийнято рахунок від водоканалу за воду, використану для:
виробництва столів – 5100 грн;
5100/1,2= 4250
виробництва стільців – 4890 грн;
4890/1,2 = 4075
загальновиробничих потреб– 3780грн;
3780/1,2 = 3150
загальногосподарських потреб – 2250 грн,у т.ч. ПДВ.
2250/1,2 = 1875 4250
4075
3150
1875
32 Відображено податковий кредит із ПДВ
(5100+4890+3780+2250)/6 = 2670 2670
33 Використано запасні частини для загальновиробничих потреб. Сума складає 20% від вартості придбаних запчастин.
1080*0,2 = 216 216
34 За результатами раптової інвентаризації виявлено нестачу запчастин на суму 200,00 грн і встановлено винну особу – комірник Постунський Р.П. Суму збитку комірник відшкодував шляхом внесення суми в касу. 200
200
200
35 8.02 Отримано безоплатно верстат
«М-5» від ПП «Зоря».
13100
36 Нараховано заробітну плату робітникам за виготовлення:
столів:
Ващуку В.Г. – 3000 грн;
Шевченку Д.Л. – 3000 грн. Рудницькому З.Л. – 3000 грн.
3000+3000+3000= 9000
стільців:
Кухрачуку Р.А. – 2800 грн.
Мухарському О.П. – 2900 грн. Смірнову К.З. – 3000 грн.
2800+2900+3000 = 8700 9000
8700
37 Нараховано заробітну плату:
начальнику цехів основного виробництва Ковалевському С.А. – 3500грн.
директору підприємства – 7000 грн.
менеджеру зі збуту – 5500грн. 3500
7000
5500
38 Проведено нарахування ЄСВ за ставкою 22 % на фонд заробітної плати робітників:
занятих на виробництві столів;
9000*0,22 = 1980
зайнятих на виробництві стільців;
8700*0,22 = 1914
загальновиробничого персоналу;
3500*0,22 = 770
адміністративного персоналу;
7000*0,22 = 1540
менеджера зі збуту.
5500*0,22 = 1210 1980
1914
770
1540
1210
39 Проведено утримання ЄСВ за ставкою 3,6% із заробітної плати робітників (на сьогодні дане утримання не проводиться, проводимо утримання військового збору):
занятих на виробництві столів;
зайнятих на виробництві стільців;
загальновиробничого персоналу;
адміністративного персоналу;
менеджера зі збуту.
(9000+8700+3500+7000+5500)*0,015= 505,5 505,4
40 Сплачені до Пенсійного фонду збори ЄСВ.
1980+1914+770+1540+1210 = 7414 7414
41 Утримано податок на доходи фізичних осіб із заробітної плати робітників:
занятих на виробництві столів;
зайнятих на виробництві стільців;
загальновиробничого персоналу;
адміністративного персоналу;
менеджера зі збуту.
(9000+8700+3500+7000+5500)*0,18 = 6066 6066
42 Перераховано до державного бюджету
податок на доходи фізичних осіб.
6066
43 Перераховано заробітну плату на розрахункові рахунки робітників підприємства.
9000+8700+3500+7000+5500- 6066- 505,5 = 27128,5 27128,5
44 16.02 Оприбутковано на склад від ПП «Оріон» метал 35 кг за ціною 57 грн., без ПДВ.
35*57 = 1995
1995
45 Відображено податковий кредит із ПДВ
1995*0,2= 399 399
46 Проведено АТП-12000 ремонт автомобіля Toyota Prado, яким користується адміністративний персонал, у т.ч. ПДВ.
4100/1,2= 3416,67 3416,67
47 Відображено податковий кредит із ПДВ
4100/6= 683,33 683,33
48 Перераховано АТП-12000 за ремонт автомобіля, грн.
4100
49 Нараховано амортизацію основних засобів:
адміністративної будівлі;
будівлі цеху;
комп’ютера (в бухгалтерії);
автомобіля (Toyota Prado);
станка «Мрія» (для виробництва столів);
верстата «Л-4» (для виробництва стільців)
7027,5
8126,25
420
4654,48
8619,91
4352,84
50 Розподілено та списано загальновиробничі витрати на:
виробничу собівартість столів;
виробничу собівартість стільців;
10914,4
6847,85
51 Відпущено з виробництва та оприбутковано на склад за фактичною собівартістю:
столи (незавершене виробництво станом на 31.03 20 31.03 20 р. = 400;
стільці (незавершене виробництво станом на 31.03 20_р. 580 76805,31
49933,69
52 9.03 Відвантажено покупцям:
столи
стільці 350100
352600
53 Відображено податкове зобов’язання з ПДВ під час реалізації:
столів – ?
350100/6= 58350
стільців – ?
352600/6= 58766,67 58350
58766,67
54 Використано запчастини для збутових потреб. Суму визначити
шляхом множення вартості придбаних запчастин на 15%
1080*0,15= 162 162
55 Проведено підписку на газету «Все про
бухгалтерський облік»на ІІ квартал 20р., грн., без ПДВ 500
56 18.03 Отримано рахунок від компанії «МТС-Україна» за послуги мобільного зв’язку, грн., у т.ч. ПДВ.
400/1,2 = 333,33 333,33
57 Відображено податковий кредит із ПДВ
400/6= 66,67 66,67
58 Прийнято до оплати рахунок АТП-12000 за перевезення готової продукції до магазину, у т.ч. ПДВ
1500/1,2= 1250 1250
59 Відображено податковий кредит із ПДВ
1500/6= 250 250
60 Платіжне доручення, виписка банку 1500
61 Нараховано відсотки за короткостроковою позикою за І квартал
28500*0,26/4= 1852,5 1852,5
62 Перераховано компанії «МТС-
Україна» за послуги мобільного зв’язку 400
63 Отримано рахунок від фірми «Скорпіон» за послуги з охорони підприємства, у т.ч.ПДВ.
5350/1,2= 4458,33 4458,33
64 Відображено податковий кредит із ПДВ
5350/6=891,67 891,67
65 Отримано на поточний рахунок дебіторську заборгованість покупці
350100+352600+52000 = 754700 754700
66 Визначено та сплачено до бюджету податок на додану вартість
ПЗ – ПК = -3052-688-462-1650-216-284 -261-2670-399-683,33+58350+58766,67- 66,67-250-891,67 = 105543 105543
67 31.03 Перераховано фірмі «Скорпіон» за надані послуги 5350
68 Погашено частково (20%) (20%)
короткострокову позику банку та суму відсотків за І квартал
28500*0,2 = 5700 5700
1852,5
69 Визначено фінансовий результат діяльності підприємства за І квартал, відобразивши його на субрахунках рахунка 79, відобразивши його на субрахунках рахунка 79.
92: 1000+ 1875+ 7000 + 1540 + 3416,67 + 7027,5+ 420+ 4654,48+ 333,33+ 4458,33 = 31725,31
93: 5500 + 1210 + 162+ 1250 = 8122
947: 200
95: 1852,5
701: 350100+ 352600 – 58350- 58766,67 = 585583,33
716: 200
718: 7140
551023,52-99184,23 = 451839,29 585583,33
200
7140
31725,31
8122
200
1852,5
451839,29
70 Визначено та сплачено до бюджету податок на прибуток (якщо підприємство за І квартал отримало прибуток)
585583,33+ 200+ 7140 – 31725,31- 8122- 200- 1852,5 = 551023,52
551023,52*0,18 = 99184,23 99184,23
99184,23
99184,23