Зразок роботи
Комунальне підприємство Кам’янської міської ради «Транспорт» є комунальним унітарним підприємством, створеним відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших законодавчих актів України.
Власником та засновником підприємства є територіальна громада
м. Кам’янського в особі Кам’янської міської ради. Відомості про засновника: код ЄДРПОУ – 24604168, місцезнаходження: майдан Петра Калнишевського, 2, м. Кам’янське, 51931.Підприємство зобов’язане:
Організовувати роботу відповідно до чинного законодавства України, рішень Кам’янської міської ради, розпоряджень Кам’янського міського голови, рішень виконавчого комітету Кам’янської міської ради, розпорядчих актів виконавчих органів, уповноважених засновником, інших нормативно-правових актів та Статуту.
Забезпечувати виконання робіт (надання послуг) відповідно до Статуту в обсягах та якості, що відповідають місцевим програмам та укладеним договорам.
Забезпечувати своєчасну сплату податків і зборів (обов’язкових платежів) до бюджетів та до державних цільових фондів згідно з законодавством України.
Забезпечувати цільове використання закріпленого за ним майна та виділених бюджетних коштів.
.......
Особливістю бухгалтерського обліку є суцільне і безперервне спостереження за всіма господарськими операціями, що здійснюються на підприємстві. Для забезпечення такого спостереження кожну господарську операцію оформляють відповідним документом.
Документ є письмовим доказом фактичного здійснення господарської операції або письмовим розпорядженням на право її здійснення.
Спосіб оформлення господарських операцій документами називається документацією. Документація є важливим елементом методу бухгалтерського обліку: вона служить для первинного спостереження за господарськими операціями і є обов’язковою умовою для відображення їх в обліку.
Порядок документального оформлення господарських операцій та вимоги щодо складання документів регламентуються Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88.
Проте значення документації в господарській роботі підприємств не обмежується тільки тим, що її використовують для обґрунтування облікових записів. Документація відіграє важливу роль в управлінні діяльністю підприємства. У формі відповідних документів (платіжних доручень, касових ордерів, нарядів, вимог тощо) даються розпорядження на здійснення господарських операцій (перерахування або видачу коштів, відпуск матеріалів, виконання робіт тощо). Для працівників, що виконують ці розпорядження (касирів, матеріально відповідальних осіб, виконавців робіт тощо), документи є обґрунтуванням здійснених ними операцій.
Документи мають практичне значення для попереднього і подальшого контролю за доцільністю і законністю господарських операцій, дотриманням державної дисципліни.
.......
Облік розрахунків з постачальниками і підрядниками
Процес постачання є невід'ємною ланкою кругообігу засобів. Покупець купує у продавця (постачальника) сировину і матеріали, пальне і мастильні матеріали, мінеральні добрива, запасні частини та інші матеріальні цінності, необхідні для здійснення господарської діяльності. Від постачальників можуть поступати також верстати, трактори, автомобілі, комп'ютери та інші об'єкти основних засобів. Підрядні організації виконують для замовників будівельні роботи, а також роботи і послуги виробничого характеру - ремонтні роботи, внесення добрив, технічне обслуговування тощо. Взаємовідносини між підприємствами регулюються двосторонніми угодами. При організації обліку потрібно забезпечити виконання умов, зазначених в угодах.
Облік розрахунків з постачальниками і підрядниками ведуть на рахунку 63 "Розрахунки з постачальниками та підрядниками". Це активно-пасивний рахунок, який може мати одночасно два сальдо: за дебетом - сума дебіторської заборгованості, а за кредитом - кредиторської.
Отже, дебет рахунку 63 (борги нам) потрібно відобразити в активі балансу, а кредит рахунку 63 (наші зобов'язання) - в пасиві балансу. Згідно з планом рахунків рахунок 63 знаходиться в класі 6 "Поточні зобов'язання", тобто є пасивним.
Рахунок 63 кредитують на суму фактично одержаних товарно-матеріальних цінностей, спожитих робіт і послуг в кореспонденції з дебетом матеріальних і затратних рахунків. Запис роблять на підставі товарно-транспортних накладних, накладних, рахунків-фактур, актів приймання виконаних робіт і послуг. Отже, за кредитом рахунку 63 записують суму згідно з розрахунковими документами і відносять у дебет рахунків 15, 20, 21,22,23, 25, 91, 92,93, 64. У зв'язку з тим, що виробничі запаси оприбутковують за цінами постачальників без суми податку на додану вартість (ПДВ), то за кредитом рахунку 63 записують загальну суму, яку потрібно заплатити згідно з одержаними документами, а за дебетом кореспондуючих рахунків запис роблять без ПДВ, суму якого відносять у дебет субрахунку 641 "Розрахунки за податками".
Якщо ПДВ окремо не виділяється (покупець або продавець не платники ПДВ, звільнені від сплати ПДВ або не отримана податкова накладна тощо), то на вартість придбаних цінностей відносять загальну суму, яка підлягає сплаті постачальникам.
За дебетом рахунку 63 обліковують уплачені суми для погашення заборгованості постачальникам і підрядникам, а також внесення підприємством попередньої оплати або погашення кредиторської заборгованості (табл. 2.1). Запис роблять на підставі виписок банку та інших документів, які підтверджують факт проведення оплати.
Рахунок 63 має три субрахунки:
- 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками";
- 632 "Розрахунки з іноземними постачальниками";
- 633 "Розрахунки з учасниками ПФГ".
На субрахунках 631, 632, 633 ведеться облік розрахунків за одержані товарно-матеріальні цінності, виконані роботи, надані послуги відповідно з вітчизняними та іноземними постачальниками і підрядниками, а також з учасниками промислово-фінансових груп (ПФГ). ПФГ є видом об'єднань підприємств. Вони діють відповідно до закону України від 21 листопада 1995 р. № 437/95-ВР "Про промислово-фінансові групи", а також Господарського кодексу України.
.....
Оподаткування заробітної плати
Є два види оподаткувань заробітної плати: перший - нарахування на заробітну плату; другий - утримання із заробітної плати. Нарахування на заробітну плату здійснюють і сплачують за рахунок роботодавця (підприємства, організації тощо). Роботодавець при нарахуванні заробітної плати працівнику повинен одночасно нараховувати єдиний соціальний внесок.
Утримання із заробітної плати нараховує і сплачує роботодавець, але проводить за рахунок працівника. Отже, заробітна плата, яку отримає працівник, буде дорівнювати нарахованій заробітній платі, зменшеній на суму утримань.
Із заробітної плати утримують також податок на доходи фізичних осіб, що регулюється Податковим кодексом України. Ставка податку становить 15 % бази оподаткування. Якщо загальна сума отриманих платником податку у звітному податковому місяці доходів перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року, ставка податку становить 17 % суми перевищення.
Платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі, що дорівнює 100% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, - для будь-якого платника податку.
....
ВИСНОВКИ
За час проходження практики мною було опрацювано нормативні документи, що стосуються напрямків роботи. В процесі проходження практики в мене не з’являлися труднощі в пошуку інформації, пов’язаної з роботою.
Керівник практики та співробітники відділу створили належні умови та забезпечили виконання мною робочого плану практики, ведення табелю обліку використання робочого часу, проведення інструктажу по техніці безпеки на робочому місці. Керівник практики здійснював постійний контроль за виконанням програми практики, надавав консультації та практичну допомогу в оформленні всіх необхідних документів.
Не дивлячись на завантаженість, колеги завжди знаходили час, щоб ґрунтовно відповісти на мої запитання. Вони всіляко намагалися за той короткий період мого перебування у відділі якомога ближче ознайомити мене зі своєю роботою.
На мою думку, мною було доцільно використано час, що був відведений на проходження практики, за який мною було поповнено теоретичні знання.
В процесі роботи мною було проаналізовано Комунальне підприємство Кам’янської міської ради «Транспорт» .
Поліпшення технічного стану необоротних активів відбувається за рахунок введення в експлуатацію нових об’єктів, ліквідації необоротних активів, що зносилися або прийшли у ветхий стан, надходження необоротних активів, що мають суму зносу меншу, ніж необоротні активи, передані іншим підприємствам. Під впливом цих чинників змінюються величини необоротних активів і сума зносу. Якщо процес введення випереджає вибуття необоротних активів, це свідчить про стратегію необоротних активів, про наповнення зношеного і ветхого устаткування, яке погіршує економічні показники, експлуатаційні витрати за рахунок амортизаційних відрахувань зростають.
Основні фонди зазнають фізичного і економічного спрацювання, техніко-економічного старіння. Процес виробництва потребує постійного відтворення основних фондів. Необхідною умовою відновлення засобів праці є поступове відшкодування їхньої вартості, яке здійснюється через амортизаційні відрахування. Ефективність відтворювальних процесів певною мірою залежить від строків експлуатації передовсім активної частини основних фондів.
Найкращим методом розрахунку амортизації для здійснення оптимальної амортизаційної політики, є кумулятивний, оскільки при розрахунку цим методом обладнання повністю амортизується, тобто на час закінчення його служби вартість повністю переноситься на вартість продукції.