Зміст
При виконанні курсової роботи необхідно:
– скласти Журнал реєстрації господарських операцій (ЖРГО) згідно переліку господарських операцій звітного періоду для свого варіанту, які наведені у табл. 4;
– розрахувати суми господарських операцій, в яких стоїть знак «?». Якщо господарська операція потребує розрахунок її суми, то необхідно для деяких операцій привести розрахунок в ЖРГО в графі «Зміст господарських операцій», а коли розрахунок потребує заповнення таблиць, то навести розрахунок у відповідній таблиці. Цифрові дані у курсовій роботі наведені умовні. Розрахунки округляти до цілих одиниць;
– на підставі відомості залишків на синтетичних рахунках на початок звітного періоду та переліку господарських операцій звітного періоду відкрити синтетичні рахунки. Для рахунку 23 крім того, скласти аналітичні рахунки для кожного виробу;
– списати транспортно-заготівельні витрати, що відносяться до матеріалів, переданих у виробництво;
– провести розподіл загальновиробничих витрат;
– визначити фактичну собівартість виробів з урахуванням залишків їх незавершеного виробництва у калькуляційній відомості;
– визначити фінансовий результат від основної діяльності підприємства – прибуток чи збиток. Нарахувати суму податку на прибуток;
– на підставі операцій проведених у звітному періоді необхідно заповнити бухгалтерські регістри (журнали), оборотну відомість.
– скласти фінансову звітність:
1) Баланс на кінець звітного періоду по формі № 1 згідно НП(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»;
2) Звіт про фінансові результати за звітний період по формі № 2 згідно НП(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності».
– зробити висновки (проаналізувати баланс та звіт про фінансові результати).
Базове підприємство – Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЛАТАН», яке займається виробництвом запасних частин для верстатів. Підприємство працює на загальній формі оподаткування, тому є платником податку на прибуток.
Підприємство являється платником податку на додану вартість (ПДВ). Усі контрагенти підприємства являються також платниками ПДВ.
Залишки на синтетичних рахунках на початок звітного періоду – на 1 січня поточного року приведені в табл. 1.
Таблиця 1 – Відомість залишків по синтетичних рахунках ТОВ «ПЛАТАН» на 1 січня 20__р.
Код рахунку Найменування рахунку Сума, грн.
Д-Т К-Т
10 Основні засоби 25200
13 Знос необоротних активів 5500
20 Виробничі запаси:
у тому числі 18000
201 Сировина і матеріали 16500
203 Паливо 1500
22 Малоцінні та швидкозношувані предмети 2000
23 Виробництво (виробу А) 4232
26 Готова продукція (за фактичною собівартістю) 750
30 Готівка 400
311 Поточні рахунки в національній валюті 70500
40 Зареєстрований (пайовий) капітал 80182
441 Нерозподілений прибуток 1400
631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками і підрядниками 5000
641 Розрахунки по податкам (податок на прибуток) 14000
65 Розрахунки за страхування 3500
66 Розрахунки за виплатами працівникам 6000
685 Розрахунки з іншими кредиторами 5500
Разом 121082 121082
Залишки на аналітичних рахунках наведені у табл. 2. Суми усіх залишків наведені у гривнях.
Таблиця 2 – Залишки на аналітичних рахунках до синтетичного рахунку 20 «Виробничі запаси» на 1 січня 20__р.
Код рахунку Найменування рахунку Сума, грн. за варіантами
201 Сировина та матеріали за покупною вартістю 15000
Транспортно-заготівельні витрати 1500
Разом 16500
Залишки незавершеного виробництва по фактичній собівартості (рахунок 23 «Виробництво») на 1 січня 20__р. звітного року наведено у табл. 3.
Усі господарські операції за січень поточного року, які проведені на підприємстві, наведені у табл. 4.
Таблиця 3 – Залишки незавершеного виробництва по фактичній собівартості
Статті витрат
На початок місяця На кінець місяця
Вироби Разом Вироби Разом
А Б А Б
1.Сипрвина і матеріали 1240 1240 2405 2405
2. Основна і додаткова зарплата виробничих робітників 2200 2200 1980 1980
3.Відрахуванні на соціальні заходи 792 792 713 713
4.Загально-виробничі витрати
РАЗОМ 4232 4232 5098 5098
Таблиця 4 – Зміст господарських операцій ТОВ «ПЛАТАН» за січень поточного року
Д-Т К-Т
1 Перераховано аванс постачальнику ТОВ «ОКО» за матеріали, у т.ч. ПДВ –?
24000/6 = 4000 24000
4000
2 Отримано матеріали від постачальника ТОВ «ОКО» повністю, у т.ч. ПДВ -?
24000-4000 = 20000 20000
4000
3
3.1 Придбані матеріали підзвітною особою:
- отримані грошові кошти в касу підприємства для придбання матеріалів
1800
3.2 - видано кошти під звіт для придбання матеріалів повністю
1800
3.3 - придбані матеріали підзвітною особою, у т.ч. ПДВ
1800/1,2 = 1500
1800/6 = 300 1500
300
4 Безоплатно отримано матеріали від постачальника 14000
5 Перераховано за спеціальну літературу – газету «Все про бухгалтерський облік» за другий квартал поточного року
500
Нарахована заробітна плата і премія (таблиця 6):
- працівникам виробництва (ОВР), у т.ч.:
8640+8640 = 17280
- за виготовлення виробів А (від ЗП ОВР)
17280*0,75 = 12960
- за виготовлення виробів Б (від ЗП ОВР)
17280*0,25 = 4320
17280
12960
4320
- загальновиробничому персоналу
11000+3350 = 14350 14350
- адміністративному персоналу
22320+19200 = 41520 41520
- працівникам відділу збуту 16800
7 Утримано із заробітної плати (таблиця 6):
- податок на доходи фізичних осіб
15225
- військовий збір 1349
- профспілковий внесок 900
- суми за споживчими кредитами 1740
- суми за виконавчими листами 2300
8 Нараховано єдиний соціальний внесок (ЄСВ) на ФОП у розмірі 22% (таблиця 7) 2851
950
3157
9134
3696
9
Нараховані, згідно прийнятого звіту, витрати на відрядження (без ПДВ):
- пов’язані з адміністративними потребами
- робітника збуту
-
-
10 Прийнято до сплати рахунок транспортної організації за перевезення матеріалів, у т.ч. ПДВ
3600/1,2 = 3000
3600/6 = 600 3000
600
11 Передані матеріали на виробництво:
- виробу А
- виробу Б
- на загальновиробничі потреби
- на адміністративні потреби
- на збутові потреби
3000
3000
200
250
250
12 Списані ТЗВ по матеріалах:
- для виробництва виробів А
- для виробництва виробів Б
- для загальновиробничих потреб
- для адміністративних потреб
- для збутових потреб
(розрахунок провести у таблиці 8)
262
262
17
22
22
13 Списано паливо використане:
- для потреб збутової діяльності
- для потреб адміністративної діяльності
900
400
14 Нараховано амортизацію (знос) на основні засоби, що застосовуються:
- у загальновиробничий діяльності
- у адміністративній діяльності
- у збутової діяльності
300
600
500
15 Передані зі складу МШП для потреб:
- виробничої діяльності
- загальновиробничої діяльності
- адміністративної діяльності
- збутової діяльності Виріб Б
1200
200
150
100
16 Перераховано з поточного рахунку залишки попереднього періоду:
- по розрахункам з бюджетом (повністю)
- по розрахункам з органами соціального страхування (повністю)
14000
3500
17 Отримано в банку з поточного рахунку готівкою гроші для погашення заборгованості по заробітний платі за попередній період повністю
6000
18 Виплачена заробітна плата робітникам підприємства за попередній звітний період (повністю)
6000
19 Перераховано транспортній організації за перевезення матеріалів (повністю), у т.ч. ПДВ 3600
20 Отримано короткострокову позику банку 5000
21 Нараховані відсотки за користування кредитом (%, річних)
5000*0,11/12 місяців = 45,83 46
22 Списані відсотки за кредит на фінансовий результат 46
23 Сплачено відсотки за користування кредитом (повністю) 46
24 Відображено заборгованість учасників по внесках до статутного капіталу підприємства 1400
25 Внесені внески засновників до статутного капіталу:
- на поточний рахунок
- виробничим обладнанням, що не потребує монтажу (без ПДВ)
500
900
26 Отримано готівку в касу для виплати авансу (1-ої половини заробітної плати) робітникам підприємства та для придбання підзвітною особою необоротного матеріального активу
(12960+4320+14350+41520+16800- 15225- 1349- 900- 1740- 2300)/2+750 =34968 34968
27 Виплачено аванс повністю (із розрахунку 50% від нарахованої заробітної плати за звітний період)
34968-750 = 34218 34218
28 Видано підзвітній особі з каси підприємства на придбання НМА 750
29 Придбано підзвітною особою калькулятор, у т.ч. ПДВ
630/1,2 = 525
630/6 = 105 525
105
30 Введено калькулятор в експлуатацію (передано до бухгалтерії) 525
31 Залишок невикористаної суми авансу повернуто до каси
750-630 = 120 120
32 Невикористана готівка передана до поточного рахунку банку 120
33 Отримано від постачальника об’єкт основних засобів, у т.ч. ПДВ
3000/1,2 = 2500
3000/6 = 500 2500
500
34 Перераховано постачальнику за об’єкт основних засобів (повністю) 3000
35 Введено до експлуатації об’єкт основних засобів отриманий від постачальника 2500
36 Списано у кінці місяця загальновиробничі витрати та розподілені між виробами А та Б пропорційно зарплаті виробничих працівників:
- на вироби А
- на вироби Б
(Розрахунок навести в таблиці 9)
13668
4556
37 Випущена з виробництва готова продукція та прийнята на склад по фактичній собівартості:
- вироби А
- вироби Б
Загальна сума (визначити)
(Залишки незавершеного виробництва наведені в табл. 3. Для виконання цієї операції використовуйте калькуляційну відомість, яка наведена в табл. 10)
31875
14288
46163
38 Відвантажена реалізована продукція виробів А за договірними цінами покупцям, у т.ч. ПДВ
46600/6 = 7767 46600
7767
39 Списано собівартість реалізованої продукції виробів А 6200
40 Одержано оплату від покупця виробів А повністю 46600
41 Одержано передплату від покупця за вироби Б, у т.ч. ПДВ
39000/6 = 6500 39000
6500
42 Відображено дохід при відвантаженні покупцю продукції виробів Б, у т.ч. ПДВ 39000
6500
43 Відображено залік заборгованостей 39000
44 Списано собівартість реалізованої продукції виробів Б 14000
45 Списана заборгованість перед іншими кредиторами щодо якої минув термін позивної давності 5600
46 Списано на фінансовий результат витрати від усіх видів діяльності
901: 6200+14000 = 20200
92:41520+9134+250+22+400+600+150 = 52076
93:16800+3696+250+22+900+500+100 = 22268 20200
52076
22268
47 Списано на фінансовий результат дохід від усіх видів діяльності
701: 46600-7767+39000-6500 = 71333
717:5600
718: 14000 71333
5600
14000
48 Визначити фінансовий результат звітного періоду
71333+5600+14000-46-20200-52076-22268 = -3657 3657
При нарахуванні заробітної плати робітникам підприємства та проведенні утримань з неї податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) та військового збору (ВЗ) слід використовувати Розрахункову відомість (табл. 6).
Довідкові дані для розрахунку таблиці 6:
– всі працівники підприємства є членами профспілкової організації
– Кучма І.В. має 3-х дітей віком до 18 років (для парного варіанту);
- працівники, що мають право на Податкову соціальну пільгу, написали заяви щодо її застосування
Розрахунок ЄСВ привести у табл. 7.
Таблиця 7 – Розрахунок сум нарахування єдиного соціального внеску, грн.
Види робіт Сума зарплати, яка нарахована робітникам підприємства Ставка ЄСВ Сума внеску, грн.
Виробництво:
виробів А 12960 22 % 2851,2
виробів Б 4320 950,4
УСЬОГО 17280 3801,6
Загально- виробничі роботи 14350 3157
Адміністративні роботи 41520 9134,4
Збутові роботи 16800 3696
РАЗОМ 89950 19789
Для проведення операцій 26 та 27 необхідно розрахувати суму до виплати першої половини заробітної плати (аванс), яку умовно брати 50% від суми всієї заробітної плати до виплати із табл. 6 «Відомість нарахування заробітної плати». У зв’язку з виходом закону про виплату заробітної плати, вона повинна виплачуватися 2 рази за місяць з інтервалом не більш 16 календарних днів.