0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Аналіз надходжень від прямих податків до загальнодержавного бюджету України (ID:927791)

Тип роботи: контрольна
Сторінок: 14
Рік виконання: 2023
Вартість: 300
Купити цю роботу
Зміст
Аналіз надходжень від прямих податків до загальнодержавного бюджету України
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Тема №3. Аналіз надходжень від прямих податків до загальнодержавного бюджету України В даний час, коли в нашій країні йде війна економіка нашої держави продовжує працювати в постійному фінансовому перетворенні, а це в першу чергу буде впливати на те, як формується Державний і місцеві бюджети. Так як ми спостерігаємо нестабільну умову політика бюджетування країни має дисбаланс. Для того, щоб держава могла виконати свою функцію потрібен збалансований бюджету (основа суверенітету країни). Головне джерело наповнення бюджету це податкові надходження, що мають складатися з податку і збору. Завдяки податкам держава повинна здійснити перерозподіл грошей між певними категоріями населення, регіоном, і сферою економіки. Здійснити розширення зобов’язань країна може тільки завдяки джерелу збільшення податкового надходження. Як ми знаємо в бюджет сплачуються непрямі і прямі податки, але як ми можемо бачити з другої таблиці, в бюджет сплачується більше непрямих податків, зокрема податок на додану вартість, що може негативно вплинути на споживчий попит, підвищити ціну на товар і послугу. Тому в своїй роботі я вирішив провести аналіз прямих податків до загальнодержавного бюджету нашої держави. Бюджетний кодекс України виділив чотири основні джерела приходу до Державного бюджету: податкові, неподаткові надходження, дохід від операції по капіталу і трансферт.[1]. Їх динаміку я зображу в таблиці 1. Таблиця 1. Надходження до Державного бюджету України на протязі 2020-2022 2020 2021 2022 Податкові надходження 574250 959283 949764 Неподаткові надходження 220480 177897 346327 Інше 2606 3090 3322 Всього 797337 1140271 1299413 Джерело: складено автором на основі [2,3] По даним статистики 2022 року Державний бюджет України був сформований в середньому на 73% завдяки податковим надходженням. Але цього недостатньо, так як по європейській нормі розмір неподаткового надходження в складі бюджету повинен перевищувати 5%. [4]. Тобто таким чином, це може свідчити про те, що наш державний бюджету має неоптимальну структуру по доходам. Так, в 2020 році податкові надходження складали 72,02 %, або 574250 млн грн.. Наступний рік – збільшення на 12,08 %, і склала 959283 млн грн. В 2022 році податкові надходження склали 73,09% і їх сума склала 949764 млн грн. Рис 1. Надходження До Державного бюджету України за 2020-2022 роки Джерело: складено автором на основі [2,3]. Основа складова аналізу податкового надходження бюджету являється його динаміка по статтям, саме це дасть можливість здійснити аналіз обсягу надходження до Державного бюджету з 2020-2022 роки. (таблиця 2). Таблиця 2. Податкові надходження до Державного бюджету України на протязі 2020-2023. 2020 2021 2022 2023 на 1.02 ПДВ 400600,1 536489,2 467001 36231,7 ПДФО 117281,3 137555,2 148427,3 11332,2 Акцизний податок 138296,2 162451,2 102352,9 10029,7 Податок на прибуток підприємств 108695,0 147751,7 117049,9 1216,4 Мито 30460,5 38177,2 - - Всього 795333,1 898624,5 834831,1 58810 Таким чином, розглянувши дану таблицю, можна сказати, що загальна сума податкових надходжень за період 2020-2022 зросла, причому темп росту непрямих податків суттєво випереджає темп росту прямих податків. Здебільшого в Державному бюджету України переважають непрямі податки, з них найбільшу долю – займає податок на додану вартість – (ПДВ). От нарешті ми і підійшли до прямого податку. Які ж податки відносяться до прямих?. До цього виду податків (прямі) належать – податок на прибуток підприємства; податок на дохід фізичної особи, податок з власника транспортного засобу, плата за землю. В своїй роботі я хотів би більше детально ознайомитися з податком на прибуток підприємства і податком на дохід фізичної особи. Але прямі і непрямі податки можуть мати як перевагу, так і недолік. Таблиця 3. Перевага і недолік прямого податку [5] Перевага Недолік 1. Економічний – прямий податок дає можливість здійснити встановлення прямої залежності відносно доходу платника і його платою до бюджету 1.Організаційний – пряма форма оподаткування повинна потребувати складного механізму по стягненню податку, оскільки має достатньо складну методику по веденню бухгалтерського обліку і звітності 2. Регулююча – країни, які мають ринкову економіку пряме оподаткування це важливий фінансовий важіль по регулюванню економічного процесу 3. Контрольна – контроль за надходженням прямого податку повинен потребувати суттєвого розширення податкового апарату і розробку сучасного методу обліку і контролю над платниками. 3.Соціальний – прямий податок спонукає до розподілення податкового навантаження так,що більший податковий видаток може мати той член суспільства у якого більш високий дохід Таблиця 4. Податкові надходження прямих податків за 2020-2022 роки Податкові надходження Роки 2020 2021 2022 1 2 3 4 Податок на доходи фізичних осіб 117281,3 137555,2 148427,3 у % до податкових надходжень 0,2 0,14 0,15 Податок на прибуток підприємств 108695,0 147751,7 117049,9 у % до податкових надходжень 0,18 0,15 0,12 Всього 225976,3 285306,9 265477,2 Прямий податок – це податок, що стягує держава безпосередньо з майна або доходу платника. Система прямого податку в першу чергу повинна регулювати в першу чергу дохід юридичної і фізичної особи, оскільки непрямий податок впливає на ціну. Але в кінці, і прямий і непрямий податок скорочує споживання, впливає таким чином на баланс попиту і пропозиції. Один із головних видів прямого податку – це податок на прибуток, який запровадили ще в ХХ ст. у США. З 1909 по 1916 рік податок мав форму щорічного акцизу, таким чином він виплачувався з чистого прибутку корпорації. З 1916 року податок становив 2% (відношення податку і чистого прибутку), у 1929 – 10,2 %, у 1939 – 14%, у 1947 – 33%, у 1964 – 50%, у 1969 - 48%, у 1954 – 51%, у 1987 – 45%, у 1990 – 34%. Не беручи до уваги збільшення суми даного податку, з 1939 по 1964 рік його частка в загальній сумі була зменшена з 31% у 1943 році до 10,1 у 1999 році. Великі корпорації можуть ухилитися від того, щоб сплатити законодавчо встановлену ставку податку, і можуть вдатися до прискореної амортизації, виплатити великий бонус керівнику корпорації, створити організацію і фонд (пенсійний, благодійний), що таким чином не платити податок і звільнитися від його сплати. В кінці 70-х років, в США 38 великі корпорації, сплатили менше 10% податку на прибуток, замість 48%.[6]. Платник податку на прибуток, ставка податку, об’єкт оподаткування[6] Платник податку на прибуток це: Платник податку – резидент це :[6] 1.Суб’єкт господарювання – юридична особа, що здійснює або веде свою господарську діяльність як на території України, так і за її межею, крім: 2.Бюджетна установа. 3. Громадське об’єднання, політична партія, релігійна, благодійна організація, пенсійний фонд, ОСББ, профспілка – мета якої не може бути отримання і розподіл прибутку серед засновника, члена органу управління, іншого пов’язаного з ним осіб, а також працівника даного підприємства. 4.Суб’єкт господарювання, що може перейти до спрощеної системи оподаткування, обліку і звітності.[6] Для того, щоб здійснити оподаткування центральний орган виконавчої влади, що здійснює державну податкову політику, повинен вести реєстр всіх підприємств і організацій. Платник податку – нерезидент це :[6] 1.Юридична особа, що може мати будь-яку організаційно – правову форму і одержує дохід, що має джерело походження Україну, за винятком установи і підприємства, що може мати дипломатичний привілей або імунітет завдяки міжнародному договору України.[6] 2.Постійне представництво нерезидента, що може отримати дохід по джерелу походження з України або виконати агентський (представницький) договір і іншу функцію відносно такого нерезидента або засновника. Постійне представництво на початку своєї господарської діяльності повинно стати на облік в контролюючий орган по своєму місцезнаходженню в порядку, що встановлений центральним органом виконавчої влади, а це забезпечить і сформує і здійснить реалізацію державної податкової і митної політики. Постійне представництво, що розпочало свою господарську діяльність до того моменту, коли відбулася реєстрація в контролюючому органі буде вважатися такою, яка ухиляється від оподаткування, а отриманий ним прибуток – приховується від оподаткування. Об’єкт оподаткування це прибуток, що має джерело походження в Україні або за її межею, що повинен визначатися завдяки коригуванню (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибуток або збиток), що може виникнути завдяки положенням Податкового Кодексу. Якщо передбачається здійснення коригування завдяки зростанню фінансового результату до оподаткування, то в такому випадку буде відбуватися:[6] 1. зменшиться від’ємне значення фінансового результату до оподаткування (збитку) 2.зростає позитивне значення фінансового результату до оподаткування (прибуток). Якщо відповідно до цього передбачається коригування завдяки зменшенню фінансового результату до оподаткування, то в даному випадку може бути: 3.зросте від’ємне значення фінансового результату до оподаткування (збиток) 4. зменшиться позитивне значення фінансового результату до оподаткування (прибуток). Для платника податку, у якого дохід від будь-якої діяльності ( вирахувавши непрямі податки), визначено по правилам бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період перевищив 40 мільйонів грн., то він повинен подавати звіт органу ДФС за квартал. [6] . Якщо у платника, який прийняв рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, в будь-якому наступному році річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період перевищує двадцять мільйонів гривень, такий платник визначає об’єкт оподаткування починаючи з такого року шляхом коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці, визначені відповідно до положень цього розділу. Для цілей цього підпункту до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи. [6] Ставка податку: до 2011 року -25%; З 2011 поетапне зниження до 23%, з 2012 – до 21%, з 2013 – до 19%, з 2014 - 2018 – 18%.[6]