0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

08. Інвентаризація ОЗ (ID:927809)

Тип роботи: курсова
Сторінок: 26
Рік виконання: 2023
Вартість: 500
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП…………………………………………………………………………….2 РОЗДІЛ І.ПОНЯТТЯ ТА ЗМІСТ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ………………………………………………………………………….4 1.1. Значення і види інвентаризації……………………………………………4 1.2. Періодичність інвентаризації основних засобів………………………….9 РОЗДІЛ ІІ. ОБЛІК І ІНВЕНТАРИЗАЦІЯ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ…………..12 2.1.Порядок проведення і оформлення інвентаризації………………………..12 2.2.Облік нестач і надлишків……………………………………………………18 2.3.Перевірка і оформлення результатів інвентаризації………………………22 ВИСНОВКИ……………………………………………………………………...24 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………….26
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Всі знають, що основне завдання бухгалтерського обліку це сформувати найбільш повну і достовірну інформацію відносно діяльності підприємства і його майнового стану, для того, щоб забезпечити достовірність даних в бухгалтерському обліку і бухгалтерській звітності підприємство має провести інвентаризацію майна і зобов’язання, завдяки якій мають бути перевірені і документально підтверджені їх наявність, стан і оцінка. Одна з головних вимог в бухгалтерському обліку це достовірність його показників. Вона повинна бути забезпечена завдяки багатьом способам, один з яких – це проведення інвентаризації. Обов’язок підприємства провести інвентаризацію потрібен для того, щоб забезпечити достовірність даних по бухгалтерському обліку і фінансовій звітності, під час якої мають бути перевірені і документально підтверджені існування, стан і оцінка активів і зобов’язань на підприємстві, які закріплені в ч.1. ст.10 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні». [1] Відповідно до положення законодавства можна зробити висновок, що інвентаризація являється перевіркою і документальним підтвердженням наявності і стану, оцінки активів і зобов’язань (майна, вкладу підприємства до статутного фонду іншого підприємства, розрахунок з дебітором і кредитором). Інвентаризація це головний елемент бухгалтерського обліку і має відігравати роль обов’язкового доповнення до поточної документації господарської операції. Проведення інвентаризації може дати можливість виявити розходження відносно даних бухгалтерського обліку і фактичною наявність, стану і оцінки активів, власного капіталу, зобов’язань підприємства, перевірка повноти документального оформлення і відображення в обліку господарської операції, підтвердження реальності показників звітності підприємства. Питання інвентаризації вивчалися наступними вченими сучасності, як: В.Я. Соколов, Н.М.Грабова, В.В. Сопко, Ф.Ф.Бутинець, С.Бардаш, М.В. Кужельний, М.Т. Білуха, Л.К.Сук, Н.М.Ткаченко і інші. Мета курсової роботи – розглянути проблему інвентаризації і контроль по основним засобам. Для того, щоб досягнути мету, потрібно вирішити наступні завдання: - ознайомитися з значенням і видами інвентаризації, її об’єктами; - розглянути строки і періодичність проведення інвентаризації ОЗ; - описати документальне оформлення результатів інвентаризації. Предмет роботи – провести інвентаризацію основних засобів при умові формування ринкової економіки. Об’єкт – процес, пов’язаний з організацією і методикою інвентаризації основних засобів. РОЗДІЛ І. ПОНЯТТЯ І ЗМІСТ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ 1.1. Значення і види інвентаризації Інвентаризація являється способом по виявленню і обліку окремого засобу і джерела( або її відсутність), яка не знайшла свого документального відображення в поточному обліку. Завдяки Закону України про «Бухгалтерський облік і фінансову звітність» [1] будь-яке підприємство не зважаючи на форму власності для того, щоб забезпечити достовірність по даним бухгалтерського обліку і фінансової звітності мають провести інвентаризацію активів, зобов’язань, під час якої мають бути перевірені і документально підтверджені їх існування, стан і оцінка. Провести інвентаризацію потрібно обов’язково в таких випадках: - під час того, як відбулося передача майна в оренду, відбулася приватизація майна, перетворення державного підприємства в акціонерне товариство, а також інші випадки, які передбачені завдяки законодавству; - під час передачі підприємства і його структурного підрозділу (на дату такої передачі); Інвентаризація може не проводитися якщо відбувається передача підприємства і його структурного підрозділ в межах одного органу, в сферу управління кого має належати дане підприємство. - якщо підприємство ліквідується; Відповідальність по організації інвентаризації повинен нести керівник підприємства, що має створити потрібну умову для того, щоб її провести в стислий термін, визначити об’єкт, кількість і термін по проведенню інвентаризації, крім випадку, коли провести інвентаризацію потрібно обов’язково. Інвентаризація має бути проведена завдяки Інструкції по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно – матеріальних цінностей, грошових коштів і документів, розрахунку і інших статей балансу. [11]. Інвентаризація має бути проведена для того, щоб забезпечити достовірність даних в бухгалтерському обліку завдяки зпівставленню з фактичною наявністю майна. Основне завдання інвентаризації це: - виявити фактичну наявність основного засобу, матеріальної цінності, бланку суворої звітності, грошей в касі, на реєстраційному, бюджетному, валютному і поточному рахунку; - виявити, які матеріальні цінності не використовуються; - дотримуватися вимоги по зберіганню матеріальної цінності і грошей, а також правил по утриманню і експлуатації матеріальної цінності; - перевірити реальну вартість матеріальних цінностей, які повинні обліковуватися на балансі, сума дебіторської і кредиторської заборгованості, в тому числі така, термін якої вже минув, і інші статті балансу. Інвентаризація основних засобів повинна бути проведена не раніше 1 жовтня: - капітальної роботи по інвентарному характеру і капітальному ремонту – не раніше одного разу на рік, але не раніше 1 грудня.[11] Для того, щоб провести інвентаризацію потрібно створити комісію завдяки наказу керівника підприємства. В склад комісії по інвентаризації має ввійти головний бухгалтер підприємства (або інший представник бухгалтерії) по праву заступника голови комісії по інвентаризації. В залежності від повноти охоплення засобів (коштів) інвентаризація може бути повна або часткова.[10] Інвентаризація, що має охопити будь – який засіб, кошти і розрахунки підприємства отримала назву – повна. Повна інвентаризація – річна. Часткова інвентаризація може охопити тільки один вид засобу, коштів (матеріальної цінності, основних засобів, господарського інвентарю, каси). Часткова інвентаризація повинна проводитися для того, щоб забезпечити точність звітних даних, посилити боротьбу з втратою і зміцненням фінансової дисципліни. Зміна в складі активів і їх джерел, має бути спричинена господарською операцією, яка відображається в певних документах. Водночас, завдяки допомозі системи документів, рахунків подвійного запису не можна врахувати процес, що не може піддаватися повсякденній обліковій реєстрації, наприклад, природна втрата, яка може виникнути під час зберігання, транспортування і відпуску товарно – матеріальної цінності. Інвентаризація являється складовою методу бухгалтерського обліку і водночас це інструмент контролю по збереженню і руху засобу підприємства. Кількість інвентаризацій, яка може бути проведена на підприємства, має бути регламентована Інструкцією по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно – матеріальних цінностей, грошей, документів і розрахунків. [3]. Вказана інструкція повинна містити перелік об’єктів обліку, яка має інвентаризуватися не менше одного разу нап місяць, квартал, півріччя, рік або раз в два – три роки. Наприклад, сировина і інша матеріальна цінність має інвентаризуватися не менше одного разу на рік; розрахунки з дебіторами і кредиторами – не менше двох разів на рік; розрахунок з фінансовим органом – не менше одного разу на квартал; гроші і документи по суворій звітності – не менше одного разу на місяць. Крім того, інвентаризація цінності повинна проводитися в усіх випадках при зміні матеріально – відповідальної особи. Інвентаризація може класифікуватися на планову і позапланову. Планова інвентаризація передбачена по плану його проведення, що має бути складений на початку року і затверджений керівником підприємства. Позапланова інвентаризація (раптова) наперед не планується, а має проводитися по потребі, завдяки розпорядженню керівництва.[11] По обсягу перевірки цінностей можна виділити суцільну і вибіркову інвентаризації. Суцільна інвентаризація являється перевіркою фактичної наявності всіх цінностей, які знаходяться на певному місці зберігання (склад, дільниця). Вибіркова інвентаризація може охопити тільки окрему цінність. Перед тим як скласти річний звіт потрібно провести повну інвентаризацію всіх без вийнятку матеріальних цінностей, коштів і розрахунків підприємства, що може мати найширшу відомість для того, щоб уточнити і доповнити облікові дані.[11] Інвентаризаційна робота по підприємству має бути здійснена завдяки постійно діючій інвентаризаційній комісії. Дана комісія повинна відповідати за те, щоб своєчасно і якісно провести інвентаризації в місці по зберіганню товарно – матеріальної цінності. В міру потреби можна створити робочу інвентаризаційну комісії. Вона завдяки керівництву центральної інвентаризаційної комісії під час присутності матеріально відповідальної особи зобов’язана виявити і перерахувати фактичну наявність всіх цінностей, записати їх до інвентаризаційного опису по встановленій формі. Робоча інвентаризаційна комісія перед тим, як отримати від матеріально відповідальної особи розписку в тому, що будь – який документ по оприбуткуванню і витрачанню цінності був зданий до бухгалтерії в повному обсязі і ніякої неоприбуткованої або несписаної цінності в нього не має.[10] На ті матеріальні цінності, які зіпсувалися і являються непридатними, і при цьому вони виявлені під час проведення інвентаризації, має бути складений акт, де зазначено ступінь придатності, а також причина і особа, яка допустила псування цінності. Складений інвентаризаційний опис повинен підписати голова і члени робочої комісії по інвентаризації, а також матеріально відповідальна особа, яка до підпису має зазначити, що матеріальна цінність, яка наведена у вказаній відомості, прийнята на відповідальне зберігання і ніякої претензії до комісії в неї нема. Цінність, яка не належить підприємству, а може тільки тимчасово зберігатися на ньому, також повинна фіксуватися в інвентаризаційній відомості, а в примітці має бути зазначено – що вони не належать підприємству. Складений і підписаний інвентаризаційний опис має бути зданий для того, щоб його перевірила бухгалтерія, потом він має бути розгляданий центральною інвентаризаційною комісією, а після цього його потрібно знову повернути до бухгалтерії. Відділ бухгалтерії, завдяки затвердженому інвентаризаційному опису і даним аналітичного обліку, повинен скласти порівняльну відомість по встановленій формі і визначити розбіжність між показником бухгалтерського обліку і даною інвентаризаційного опису.[11]
Інші роботи з даної категорії: