ДЕРЖАВНА СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО СЕКТОРУ ГАЛУЗІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я В УКРАЇНІ (ID:846784)
Зміст
ВСТУП …………………………………………………………………..…….. 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ОБҐРУНТУВАННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО СЕКТОРУ ГАЛУЗІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ………………………….................................................................. 6
1.1. Фармацевтична галузь: сутність, цілі, завдання та особливості ……… 6
1.2. Сучасні теорії формування стратегії розвитку галузі…………………... 10
1.3. Національна фармацевтична політика як механізм вирішення проблем фармацевтичної галузі………………………………………………. 24
1.4. Аналіз сучасних стратегій розвитку системи охорони здоров’я………. 42
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ПІДХОДІВ ДО УПРАВЛІННЯ ФАРМАЦЕВТИЧНИМ СЕКТОРОМ ГАЛУЗІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я…… 52
2.1. Дослідження державної політики у сфері забезпечення населення лікарськими засобами в Україні……………………………………………… 52
2.2. Стан та тенденції сучасного фармацевтичного ринку…………………. 55
2.3. Дослідження механізму забезпечення розвитку фармацевтичної галузі України………………………………………………………………….. 80
2.4. Аналіз проблем законодавчо-нормативного забезпечення процесу впровадження належної аптечної практики в Україні……………………. 88
РОЗДІЛ 3. НАПРЯМКИ УДОСКОНАЛЕННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО СЕКТОРА ГАЛУЗІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ..…. 93
3.1. Підходи до управління фармацевтичним сектором галузі охорони здоров’я ………………………………………………………………………. 93
3.2. Удосконалення державної стратегії розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я України ……………………………...….. 97
ВИСНОВКИ …………………………………………………………………... 111
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ …………………………………..… 114
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ ПОЗНАЧЕНЬ………………………………………… 123
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Глобальні зміни, що відбуваються в останні роки в фармацевтичному секторі України, супроводжуються роздержавленням власності, розладом розподільчої системи, зростанням кількості суб’єктів фармації, лібералізацією цін, збільшенням асортименту. Крім того, відсутність стандартів лікування і досконалої інформаційної бази негативно позначається на ефективності системи державних закупівель лікарських засобів (ЛЗ), ускладнюється визначення переліку й обсягу ліків відповідно до потреб населення. Завищення потреб, з одного боку, і централізоване постачання препаратів понад замовлену кількість з іншого, унеможливлюють використання їх протягом терміну придатності, що призводить до нераціонального використання бюджетних коштів.
Сьогодні спостерігається суперечливість і непослідовність державної політики у відношенні до регулювання галузі охорони здоров’я. Державна політика в сфері фармації здійснюється шляхом пріоритетного державного фінансування відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм, програм розвитку фармацевтичної промисловості, надання пільгових кредитів, встановлення податкових пільг тощо. Управління фармацевтичним сектором пов’язане з вирішенням питань ефективної організації виробництва і реалізації фармацевтичної продукції, що являє собою найбільш пріоритетний і соціально значущий напрямок розвитку й структурної перебудови економіки країни. Держава впливала і продовжує активно впливати на виробництво ЛЗ, починаючи з їх реєстрації і закінчуючи багатоступінчатим контролем над діяльністю сектору фармації.
Фармацевтичний сектор України має значні можливості для ефективної діяльності лише за умови створення й реалізації нових підходів і нової філософії, спрямованої на поліпшення обігу лікарських засобів в країні. На думку ряду посадових осіб, науковців і практиків фундаментом майбутньої вітчизняної фармації має стати Концепція розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я України. Таку ж думку підтримують провідні фахівці України, які відзначають, що становлення ринкової економіки України можливе лише за умов ефективно продуманого механізму державного регулювання процесів економічного і соціального розвитку. Всі ці та інші тенденції призвели до необхідності удосконалення державної стратегії розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я України. Вирішення сучасних проблем розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я є дуже актуальним, що і визначило тему дослідження, її мету і головні завдання.
Метою магістерської роботи є науково-теоретичне обґрунтування методичних положень удосконалення державної стратегії розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я України.
Відповідно до мети в роботі поставлено такі завдання:
− визначити вплив держави на формування системи управління фармацевтичним сектором галузі охорони здоров’я;
− проаналізувати основи законодавства України та інші нормативні документи з питань державного регулювання фармацевтичного сектору країни;
− дослідити вітчизняний і зарубіжний досвід управління фармацевтичним сектором країни;
− проаналізувати існуючі підходи до управління фармацевтичним сектором галузі охорони здоров’я і визначити напрямки формування ефективної системи управління;
− розробити рекомендації щодо формування і впровадження державної стратегії розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я країни на засадах системних рішень в сфері лікарського забезпечення й клінічних випробувань.
Об’єктом дослідження є процес управління фармацевтичним сектором галузі охорони здоров’я країни.
Предметом дослідження є форми і методи формування державної стратегії розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я.
Методи дослідження. Теоретичну та методологічну основу дослідження склали наукові праці вітчизняних і зарубіжних вчених з питань державного регулювання галузі охорони здоров’я взагалі та її фармацевтичного сектору в частковості, законодавчі й нормативні акти України. У роботі були використанні загальнонаукові методи логічного узагальнення, системного й економічного аналізу, синтезу, вибіркового спостереження, методи логіки, діалектики, системного підходу; системно-структурний аналіз.
Інформаційна база дослідження. В якості інформаційної бази було використано дані первинної статистичної звітності Міністерства охорони здоров’я України, офіційні матеріали державних органів управління, на основі аналізу яких обґрунтовано структуру і виявлено проблеми фармацевтичного сектору країни й визначено напрями формування державної стратегії його розвитку. Наукова новизна одержаних результатів полягає в удосконаленні державної стратегії розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я на засадах комплексного поєднання маркетинг-логістичної концепції управління і системних рішень в сфері лікарського забезпечення.
Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що розроблені підходи, способи й отримані результати являють собою методичну базу формування державної стратегії розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я країни.
Інші роботи з даної категорії: