Особливості сучасного дизайну мистецьких галерей в Україні (ID:564272)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП……………………………………………………………………………..3
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ ТА МЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕННЯ 5
1.1. Огляд джерел і літератури……………………………………………...….5
1.2. Методика дослідження…………………………………………………….6
РОЗДІЛ 2. ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ ГАЛЕРЕЙ В ІСТОРИЧНИХ БУДІВЛЯХ………………..……………………………………….........................8
2.1. Перші відомості про створення галерей в історичних будівлях в Україні та за її межами .………………..…………………………….................................8
2.2. Особливості організації мистецького простору у вітчизняному мистецькому процесі…………………………………………………………….13
2.3. Культурні осередки у контексті розвитку українського арт-середовища………………………………………………….................................22
РОЗДІЛ 3. ОСОБЛИВОСТІ ТА СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ОРГАНІЗАЦІЇ МИСТЕЦЬКОГО ПРОСТОРУ ГАЛЕРЕЇ ……………………………………27
3.1. Технічні природні фактори в облаштуванні мистецького простору.................................................................................................................27
3.2. Сучасні підходи в облаштуванні внутрішнього простору галереї…………………………………………………………………………….31
3.3. Концептуальні проблеми оформлення культурно-мистецького середовища.............................................................................................................36
ВИСНОВКИ……………………………………………………………………...44
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ…………………..46
СПИСОК ІЛЮСТРАЦІЙ………………………………………………………..48
ІЛЮСТРАЦІЇ………………………………………………………………….…49
Зразок роботи
Актуальність теми дослідження. Актуальність полягає у вирішенні дизайну виставкової зали мистецького простору із дотриманням сучасних тенденцій. Організація внутрішнього простору галерей сьогодні є актуальним завданням для комплексного дослідження взаємодії художніх особливостей мистецьких творів та функціонально-технічних характеристик самої архітектури. Виставкова діяльність галерей та виставкових залів є динамічною в сукупності з новими формами для експозиції виробів творчого характеру. Для того, щоб організувати та підібрати правильне середовище для виставкового проєкту використовуючи твори мистецтва, на даному етапі важлива правильна організація та підхід, які можливі лише з використанням сучасних експозиційних досягнень та технічного прогресу, що в змозі перетворювати мистецький простір, застосовувати новітні мультимедійні технології.
Дизайн мистецьких просторів в останні роки все більше розвивається та набуває популярності в Україні. Багато сучасних виставок організовуються у випадкових приміщеннях або будівлях, де нема досконалого дизайнерського рішення внутрішнього простору для експозиції творів.
Сучасний підхід для організації виставки повинен виконувати різнопланову функцію, утворювати сприятливе середовище не тільки для експозиції, а й для проведення різних заходів культурної діяльності, спілкування людей, зустрічей та їх активної взаємодії. Виставкові зали, як фактор наукового процесу, відіграють важливу роль в налагодженні економічних зв’язків та міжнародної співпраці.
Мета роботи: дослідити, проаналізувати та виявити особливості сучасного дизайну внутрішнього мистецького простору галерей та на основі практичної роботи запропонувати загальні рекомендації щодо його організації.
Завдання роботи: у зв’язку з відсутністю, часто-густо, належної організації виставкового простору для експозицій, актуальною проблемою дослідження постає виявлення композиційних прийомів і засобів сучасного дизайну мистецького простору, чому власне і присвячена дана дослідна робота.
Об`єктом дослідження є сучасний дизайн мистецьких галерей на Заході та в Україні.
Предмет дослідження становлять процеси розвитку мистецьких галерей, особливості організації та характеристика композиційних прийомів і засобів у виставкових приміщеннях.
Наукова новизна дослідження. Виявлені особливості планувальної структури та формування дизайну простору галереї; визначені композиційні прийоми, варіативність в оформленні та розташування експонатів, їх кольорове рішення та освітлення в інтер’єрі приміщення.
Практичне значення дослідження полягає у комплексному аналізі. Напрацьовані матеріали магістерської роботи можуть використовуватись при проєктуванні дизайну мистецького середовища та постановці різних завдань для проєктної розробки.
Методи дослідження: метод теоретичних досліджень (огляд відповідної літератури, вивчення музейних та галерейних матеріалів, друкованих публікацій тощо), метод порівняльного аналізу (зіставлення наукових напрацювань, візуальних матеріалів та літератури, пов’язаної з оздобленням сучасних інтер’єрів виробами зі скла), історичний аналіз виставкового середовища, графоаналітичний аналіз мистецького простору, узагальнення досвіду будівництва та проєктування виставкових комплексів.
Територіальні та хронологічні межі дослідження. Хронологічні межі дослідження окреслено 90-ми рр. XX ст. – поч. XXI ст. в Україні.
Структура: робота складається зі вступу, 3 розділів з 8 підрозділами, висновків, списку використаних джерел та літератури, ілюстрацій.
Інші роботи з даної категорії: